28.11.23

ΟΜΟΡΦΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΨΗΓΜΑΤΑ ΨΥΧΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΡΑΣΤΗ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗ με πολλές φωτογραφίες.

ΨΗΓΜΑΤΑ ΨΥΧΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΡΑΣΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΔΟΙΠΟΡΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ. ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΨΗΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΑ Σ’ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ Μ’ΑΓΑΠΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΩ. 


Αφορμή για να γράψω τις πιο κάτω παρατηρήσεις ήταν η απαγγελία ενός ποιήματος του ποιητή ΚΙΝΓΚΣΠΕΡΓΚ από την PATTY SMITH, στο πιάνο την συνόδευε ο ΦΙΛΙΠ ΓΚΛΑΣ. Ήταν μια συγκλονιστική απαγγελία και προτείνω σε όσους αγαπούν την ποίηση να δουν το σχετικό βιντεάκι στο διαδίκτυο. Μετά απ’ αυτή την ακρόαση έγινα ''ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΛΕΚΤΗΣ ΩΡΑΙΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ Κ.Ο.Μ’’.
I LOVE PARIS!



Παρατήρησα: Τις όμορφες βραδιές ΠΟΙΗΣΗΣ, και την κάθοδο των αστεριών στην αυλή των θαυμάτων, τότε που όλα ήταν
μαγικά.
Παρατήρησα: Τις μέλισσες με δέος για το λειτούργημα τους.
Παρατήρησα: Τα χελιδόνια να κτίζουν τις φωλιές τους και υιοθέτησα δυο, ΤΗΝ DENICE
KAI TON DERRICK
Παρατήρησα: Τον Ορφέα και νόμισα πως είναι μετεμψύχωση του μέγιστου Παππουλάκου.
Παρατήρησα: Την υποχώρηση ηθικών αξιών
                                                      Παρατήρησα: Tην πτώση συναισθημάτων.


I LOVE DENICE, DERRICK AND DOLENTHIA
Παρατήρησα: Την άγνοια της μαγικής λέξης σ’ αγαπώ.
Παρατήρησα: Το ουράνιο τόξο σε αγαθές ψυχές.   
Παρατήρησα: Τους τάχαμ και τους δήθεν πιστούς χριστιανούς.
Παρατήρησα: Την άγνοια της ρήσης ''Αγαπάτε Αλλήλους''
Παρατήρησα: Τη χρησιμοθηρία του υπέρτατου αγαθού της φιλίας.
Παρατήρησα: Τα χρώματα της άνοιξης στην πιο όμορφη ζωγραφιά της φύσης. 



I LOVE ΛΟΓ FOR EVER HELLO LORRENNA
Παρατήρησα: Tη δημιουργική σιωπή του χειμώνα.
Παρατήρησα: Τις μαγικές νότες του έρωτα!!!!!
Παρατήρησα: Tην έλξη των χαρισματικών πλασμάτων.
Παρατήρησα: Το σπινθήρα στους οφθαλμούς των ερωτευμένων και την άσβεστη πυρκαγιά στις καρδιές τους.
Παρατήρησα: Τα χείλη πολλών γυναικών χωρίς αισθησιασμό.
Παρατήρησα: Τον ομιχλώδη ουρανό στα όνειρα πολλών νέων.




Κύριε Παπαδόπουλε σας ευχαριστώ.
Παρατήρησα: To χαμόγελο, ως έκφραση άσκησης των μυών.
Παρατήρησα: Tις τυπικές σχέσεις πολλών ανθρώπων.
Παρατήρησα: Το σήμερα στο μέλλον και είδα το χθες.
Παρατήρησα: Το ήθος και το σεβασμό στους αξεπέραστους Ιάπωνες
Παρατήρησα: Tην ασέβεια και τον ωχαδερφισμό μεγάλης μερίδας της Ελληνικής κοινωνίας. 



Κύριε Νταλάρα σας ευχαριστώ.
Παρατήρησα: Τους αχάριστους αμνήμονες χωρίς όριο ηλικίας.
Παρατήρησα: Την Γκάιντα, τα Τύμπανα, Τα πνευστά, τις Μελωδίες, τα Πουλιά, τ' Αστέρια
Δίας και Αφροδίτη στην αγκαλιά της Αρμονίας.

Παρατήρησα: Tην υπέρτατη αγάπη της Μελισσάνθης για τον παππού της και κατάλαβα το νόημα της αγάπης.
Παρατήρησα: Τον Τζιμ Άνταμς-Αστροτόμ να ''ανασταίνει'' τον Παππουλάκο και βίωσα τη στοργή κ την αφοσίωση.




Κύριε Λαλεζα σας ευχαριστώ.
Παρατήρησα: Την εγκατάλειψη των αδέσποτων και των γερόντων.
Παρατήρησα: Tα άνθη της αμυγδαλιάς στο βάζο της  Δολέντσιας.
Παρατήρησα: Tους λόφους που περικλείουν το χωριό μου ως Σωματοφύλακες.
Παρατήρησα: Tην ανύπαρκτη αλληλεγγύη.
Παρατήρησα: Tην κρούστα ασάφειας στις σχέσεις των ανθρώπων.
Παρατήρησα: Tις πέτρες στο ποτάμι να παίρνουν το μπάνιο τους.


 
Καλη τύχη στα παιδιά του Λυκείου της Αυλώνας.
Παρατήρησα: Toν χωματόδρομο που οδηγεί στη μοναξιά.
Παρατήρησα: Tα νήπια στους σταθμούς ''παρκαρισμένα''.
Παρατήρησα: Τ' αεροπλάνα που φεύγουν χωρίς εμένα…..
Παρατήρησα: Tο φόβο την τελευταία περίοδο στα μάτια των συνανθρώπων μου.
Παρατήρησα: Το τεράστιο μέγεθος της αχαριστίας.
Παρατήρησα: Τους κτήτορες και τους εγωπαθείς ως κακοήθεια.




(Aριστερά με την κ. Μιχαηλίδου.)
Παρατήρησα: Την κατακόρυφη αύξηση των ανέραστων, και των κρυόκωλων.
Παρατήρησα: Τη φοβία πολλών νέων στο να ερωτευθούν.
Παρατήρησα: Τους εξαρτημένους του διαδικτύου και των κινητών.
Παρατήρησα: Την νέα μητέρα = χαζοκούτι να έχει αντικαταστήσει τη βιολογική μητέρα.
Παρατήρησα: To ''παρκάρισμα'' των παιδιών για να ΧΑΖΕΨΟΥΝ!!! στην τουβούλα.



(Κύριε Μπουραντά σας ευχαριστώ)
Παρατήρησα: Tους γονείς με παιδιά, αλλά χωρίς  παιδεία.
Παρατήρησα: Tην PATTY SMITH να απαγγέλει KINGSMPERG, την Kαραμπέτη ΕΛΥΤΗ,
την Λαμπέτη Καβάφη και ερωτεύτηκα παντοτινά την ποίηση τους.
Παρατήρησα: Τα λιγοστά -έστω- μέλη της Λ.Ο.Γ. να παραμένουν δημιουργικά.




(Κύριε Μητροπάνο σας ευχαριστώ.)
Παρατήρησα: Tην απαράδεκτη-αποτρόπαια πράξη της κλειστής βιβλιοθήκης.
Παρατήρησα: Τις ψηλές κορυφές του Κόζιακα που βρήκα και θ' αφήσω.
Παρατήρησα: Tις μεταξένιες κλωστές των μαλλιών σου σαν γραμμές του Ουράνιου τόξου.
Παρατήρησα: Tα κοσμήματα στα βλέφαρα των ματιών σου.




(Αριστερά μία Θεά στο παράθυρο. Montmartre 2010)
Παρατήρησα: Την προσκόλληση της μνήμης στο ερωτικό Παρίσι για ευνόητους λόγους.
Παρατήρησα: Tην αφοσίωση εκλεκτών φίλων, εντός και εκτός συνόρων.
Παρατήρησα: Tη γενναιοδωρία συναισθημάτων ξεχωριστών ανθρώπων.
Παρατήρησα: Tις πληγές σε σώματα από αχάριστες  καρδιές.
Παρατήρησα: Tο λευκό για την Αγάπη, το κόκκινο για την Καρδιά.
Παρατήρησα: Τον κότσυφα με την κίτρινη μύτη που κατοικεί στην ελιά του κήπου μας.
Παρατήρησα: Τον ερχομό των χελιδονιών ως προάγγελοι του ερχομού της Περσεφόνης.




Συνοδοιπόροι του Τρύπιου Λιθαριού σας ευχαριστώ.18.08.12
Παρατήρησα: Την έλλειψη της πιο ζεστής αγκαλιάς  από την 13η /02/08
Παρατήρησα: Το παράπονο στις μορφές των αδικημένων.
Παρατήρησα: Το κεχριμπαρένιο δάκρυ στις πλαγιές των μάγουλών σου, και την έκπληξή σου όταν αυτό μετατράπηκε σε πολύτιμο λίθο.
Παρατήρησα: Τη μελωδία στον ήχο της καμπάνας τη Μεγ. Παρασκεύης και την περιφορά του Επιτάφιου πόσο, μα πόσο γλυκιά ήσουν.


(Λογίτισσες και Λογίτες σας ευχαριστώ.)
Παρατήρησα: Τις αγγελικές φωνές των: Ειρήνης Παππά, Νατάσσας  Μποφίλιου, Φλέρης Νταντωνάκη, Χαρούλας Αλεξίου, Βίκυς Μοσχολιού, και υποκλίθηκα στη γλυκολαλιά τους.
Παρατήρησα: Το πόσο αλλάζει η όψη των ανθρώπων όταν χαμογελούν από καρδιάς.
Παρατήρησα: Το πως και πόσο οι ίδιοι καταστρέφουμε την  υγεία μας.



Παρατήρησα: Τη γαλήνη και την πραότητα δυστυχώς σε ελάχιστους. Κύριε Γ. Στεφανόπουλε σας ευχαριστώ.
Παρατήρησα: Τα ποιήματα των: Νερούδα, Λειβαδίτη, Καββαδία, Γουίτμαν, Ελύτη, Πολυδούρη, Ντίκινσον, Γκανά, Σεφέρη, Σολωμού, Παλαμά, Καλπούζου, Γκαίτε, Καβάφη, Πούσκιν, Ρίτσου, Λόρκα, Έλιοτ, Πλάθ, Κορνάρου, Χορτάτση, Μπλέηκ, Μαγιακόβσκι, Καρυωτάκη, Κάλβου, Ρεμπώ, Σαραντάρη, Βαρβέρη, Οκτάβιο Πας,




Χάυντεν, Μπωντλαίρ, Κίνγκσμπεργκ, Γκάτσου, Δάντη, Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, Βάρναλη, Δημουλά, Κήτς, Κόλεριτζ, Ελυάρ, Πίντερ, Έλιοτ, Χικμέτ, και σκέφτηκα τα λόγια του Λεύτερη Παπαδόπουλου, ( ο συγγραφέας σ' ένα βιβλίο λέει αυτά που ο ποιητής θα πει σε μια λέξη!!!) (Aριστερά με τον MILO Z)
Παρατήρησα: Τη γυμνόστηθη στο Λούβρο με τους Μαστούς των Μουσών!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Παρατήρησα: Τα έργα του Αισχύλου, του Ευριπίδη, του Σοφοκλή.




(Αριστερή φωτογραφία από την επίσκεψη μας στην Επίδαυρο.)      του Αριστοφάνη, του
Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, του ‘Ομηρου, του Θουκυδίδη, του Ηρόδοτου, του Επίκουρου, του Ντίκενς, του Θερβάντες, του Κίπλινγκ, του Βερν, του Σαίξπηρ, του Καμπανέλη, του Μαρκές, του Τσέχωφ, του Σκούρτη, του Αναγνωστάκη, του Μουρσελά, του Γκολντόνι, του Γκογκολ, του Μπρεχτ, του Τ. Ουίλιαμς, του Λόρκα, του Πίντερ, του Ουγκό, του  Ίψεν, του Νίτσε, του Ντοστογιέφσκι, του Κάφκα του Ρουσώ, του Βολταίρου, του Λουντέμη, και ένιωσα την ανάγκη να τους πω ευχαριστώ.



(Αριστερρά η Μελισσάνθη ως Λαζαρίνα,έργο του Επικουρείου Πέπου.)
Παρατήρησα: Τους πίνακες ζωγραφικής και τα γλυπτά του Ροντέν, του Πικάσο, του Μόραλη, του Επικούρειου Πέπου, του Μποτιτσέλι, Τζιορτζόνε, του Ντεκά,  του Ρενουάρ, και όλων των Φλαμανδών, του Νταβίντσι, του Μονέ, του Ρούμπενς, του Κλίμτ, του Κουρμπέ, του Ντίρερ, του Μπος, του Τέρνερ, του Καραβάτζιο,του Μοντιλιάνι, του Νταλί, του Βερμέερ, του Καντίνσκι, του Λύτρα, του Ελ Γκρέκο, του
Μυταρά, του Εγγονόπουλου, του Βελάσκεζ, του Γύζη, του Βαν Κόνγκ, του Σαββάκη, του Αλταμούρα, του Μιχαήλ Άγγελου, του Γκογκέν, τους
Ιμπρεσιονιστές, και οραματίστηκα έναν κόσμο χωρίς τυφλούς.





Παρατήρησα: την Πιετά του Μιχαήλ Άγγελου και κατάλαβα με πιο βλέμμα βλέπουν οι μητέρες τα παιδιά τους.
(Αριστερά με την συγγραφέα κ. Παπαμόσχου.)
Παρατήρησα: τα σβησμένα κεριά ως σβησμένες ψυχές.
Παρατήρησα: το ουράνιο τόξο μετά την καταιγίδα.
Παρατήρησα: τις καμπύλες, και τις κοιλάδες  του γυναικείου σώματος, ως Εξερευνητής του πλανήτη Αφροδίτη.





(Αριστερά με νεράϊδες στην Επίδαυρο.)
Παρατήρησα: τους αιώνιους απαίδευτους φοιτητές, χωρίς παιδεία.
Παρατήρησα: τον δίκαιο αγώνα των αδικημένων.
Παρατήρησα: τις φλόγες που καίνε τα εσώψυχα των δημιουργών.
Παρατήρησα: τις φλόγες αρνητικότητας και καχυποψίας να καίνε αγνά συναισθήματα, και δημιουργικές ιδέες.
Παρατήρησα: τα μυρμήγκια και κατάλαβα την έννοια της συνεργασίας.



(Αριστερά συνέντευξη του Ορφέα Περίδη.)
Παρατήρησα: τα μαγικά σου δάχτυλα να δίνουν ζωή στα πλήκτρα του πιάνου.
Παρατήρησα: τις μελωδίες της φύσης, των πουλιών, των παιδιών και τα υπέροχα συναισθήματα που με κατακλύζουν όταν ακούω τις θεσπέσιες: του Χατζιδάκι, του Θεοδωράκη, του Ξαρχάκου, του Λοϊζου, του Τσιτσάνη, του Λεοντή, του Βασιλείου, του Πλέσσα,



(Αριστερά ο Δ. Μητροπάνος και η Άλκηστη.) του Μάρκου, του Καλδάρα, της Καραϊνδρου, του Κουγιουμτζή, του Μπάχ, του Μπετόβεν, του Μότσαρτ, του Σούμαν, του Βέρντι, του Σοπέν, του Στράους, του Μέντελσον, του Πουτσίνι, του Μπιζέ, του Σούμπερτ, του Βιβάλντι και αφουγκράστηκα την αγωνία του μέλλοντος δημιουργού μπροστά στο δίλλημα, όραση ή ακοή;
Παρατήρησα: τους συγγραφείς του Μέλλοντος, του Παρόντος και του Μέλλοντος, με δέος για το έργο τους.




(Αριστερά ο Αστροναύτης NESPOLI με τον Αστροτόμ.)
Παρατήρησα: τα κύματα της θάλασσας να χορεύουν σε μουσική της φύσης.
Παρατήρησα: τα κύματα του αέρα να μεταφέρουν – χρόνια τώρα – τις μουσικές του
κόσμου.
Παρατήρησα: τη μυσταγωγία του Ηρωδείου και της Επιδαύρου.
Παρατήρησα: τις υπέροχες συμπεριφορές – δυστυχώς λίγων – ευγενικών συνανθρώπων.



Παρατήρησα: την απληστία να κυριαρχεί στη σκέψη πολλών ανθρώπων. 
Παρατήρησα: τα λαμπερά αγαπημένα πρόσωπα απο το μαγικό ταξίδι στη Ρώμη. Aριστερά στην Φοντάνα ντι Τρέβι 2013)
Παρατήρησα: το προσποιητό ενδιαφέρον από μη ηθοποιούς.
Παρατήρησα: το ευεργετικό αποτέλεσμα μιας αληθινά ζεστής αγκαλιάς.



I love you Mie, Mako.
Παρατήρησα: τα μεγάλα σπίτια άδεια από συναισθήματα χαράς και αγάπης.
Παρατήρησα: τις άψυχες κούκλες στα μπαλκόνια χωρίς κανάτες.
Παρατήρησα: τις ακτές γεμάτες από φθαρμένα υλικά από δήθεν πολιτισμένους.
Παρατήρησα: τους βράχους να δέχονται αδιαμαρτύρητα το μένος των κυμάτων.




OKRA FOR EVER AND EVER!!!
Παρατήρησα: την μαγική τέχνη στη μαγειρική της μις Δολέντσιας.
Παρατήρησα: την αγάπη, την καλοσύνη, την ευγένεια, το φιλότιμο τη στοργή,
την αφοσίωση  να κατοικούν στην καρδιά της Denice του Derrick, της Mie και του Μako.
Παρατήρησα: τη ρηχότητα στα νερά της φιλίας, αλλά και την πλημύρα συναισθημάτων απο διαχρονικές φιλίες.




(Αριστερά τα μέλη  της ΛΟΓ με τον ΟρφέαΠερίδη)
Παρατήρησα: τη διαφορά του ερωτεύομαι, από το επιθυμώ τη σάρκα σου.
Παρατήρησα: τη μανιέρα στην καθημερινότητα μας χωρίς ίχνος δημιουργικότητας.
Παρατήρησα: την περιφρόνηση και την επέκταση του εγωιστικού μας κύκλου.
Παρατήρησα: την εκτόξευση λάσπης  από λασπολόγους, σε 
ευγενικές,και φιλότιμες πράξεις, καθώς επίσης και σε καλοπροαίρετους ανθρώπους.




(Αριστερά με τον καθηγητή κ. Νικόλαο Μαζαράκη.)  
Παρατήρησα: το δροσερό αεράκι που στέλνει το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων σου.
Παρατήρησα: την εκτόξευση μας γλυκόφθαλμης, λυτρωτικής-λατρευτικής ματιάς 
Παρατήρησα: τη σεμνότητα της Πορτοκαλιάς , της Λεμονιάς, της 
Δαμασκηνιάς, της Αμυγδαλιάς, της Ροδιάς, της Βερύκοκιάς. της νεραντζιάς απέναντι στη μητέρα φύση.




(Αριστερά μαθητές απο το Κολλέγιο Γοργογυρίου BEACH)
Παρατήρησα: τις ανεξήγητες σκηνές των ονείρων.
Παρατήρησα: τα αγόρια της Ο.ΚΡ.Α να έχουν κλείσει στην καρδιά τους τη χρυσή περίοδο
1999-2004

Παρατήρησα: την απουσία των δασκάλων ζωής π.χ. Θάνος Καρράς.






(Aριστερά στη ΡΩΜΗ με τα μέλη της ΟΚΡΑ)
Παρατήρησα: τα καχύποπτα βλέμματα να διψούν για αίμα.
Παρατήρησα: την αρνητικότητα να γίνεται μόνιμη κάτοικος στις σκέψεις των πολλών.
Παρατήρησα: τα αγκαθωτά σύρματα ως πανωφόρι προστασίας.
Παρατήρησα: την έλλειψη – έκλειψη φωτεινών μορφών.
Παρατήρησα: τον ουρανό, τον ήλιο, τη σελήνη, τον Δία, την




Αφροδίτη να είναι πάντα εκεί
με τη γυμνή τους αγαθή όψη.
Παρατήρησα: την τεράστια απόσταση λόγων και πράξεων.
Παρατήρησα: τους εθελοντές ‘’πυροσβέστες’’ να κατασβήνουν φλόγες δημιουργίας. (Αριστερά 3 πανέμορφες Λογίτισσες.)
Παρατήρησα: το πόσο εύκολα μερικοί κατουράνε μέσα στο πηγάδι που πίνουν νερό.
Παρατήρησα: τις διψασμένες – άνυδρες καρδιές να κρατάνε ομπρέλα.



Παρατήρησα: την τυφλότητα ανθρώπων που υποτίθεται πως βλέπουν.(Αριστερά Λ. Παπαδόπουλος, Άλκηστη, και Μυρτώ.)
Παρατήρησα: την κώφωση ανθρώπων χωρίς προβλήματα ακοής.
Παρατήρησα: ανθρώπους  να μην μπορούν να αγαπήσουν κάτι έξω από το τομάρι τους.
Παρατήρησα: τον έρωτα να ρίχνει το βλέμμα του και οι αποδέκτες να βγάζουν φτερά.






Παρατήρησα: το ξεχωριστό άρωμα της τριανταφυλλιάς όταν μπήκα στον κήπο και κατάλαβα τον έρωτα των μελισσών για τα ροδοπέταλά της.
Παρατήρησα: τους ακατάστατους χτύπους της αιώνιας ερωτευμένης καρδιάς μου. (Αριστερά στον Πύργο του Αϊφελ. Ι Love Paris.)
Παρατήρησα: τα λάθη που νόμιζα σωστά, και είμαι έτοιμος για τα επόμενα.
Παρατήρησα: τα πουλιά και τα παιδιά και άκουσα τον αγέρα να μου λέει: τα αγαπημένα πλάσματα του Θεού.



(Αριστερά από την υποδοχή των ευλογημένων φίλων D+D)
Παρατήρησα: το μαρτύριο της Μοναξιάς και της Κατάθλιψης.
Παρατήρησα: τον συγχρονισμό της αναπνοής και του σύμπαντος.
Παρατήρησα: την έλλειψη βαρύτητας σε πολλούς ενώ δεν πήγαν ποτέ στο διάστημα.
Παρατήρησα: την έλλειψη καθαρών πηγών γνώσης και συναισθημάτων.
Παρατήρησα: τη μνημειώδη απουσία αισθητικής.




(Aριστερά τα μέλη της ΛΟΓ-ΟΚΡΑ σε δράση.)
Παρατήρησα: το ένδοξο τέλος μιας υπέροχης φιλίας.
Παρατήρησα: την άδεια κούπα των συναισθημάτων της καλοπροαιροσύνης.
Παρατήρησα: την απέραντη μοναξιά των όντων του διαστήματος.
Παρατήρησα: την αδράνεια του χρόνου στα έτη φωτός.
Παρατήρησα: την υποκρισία των ανθρώπων εκτός θεατρική σκηνής.




(Αριστερά με τον καθηγητή του Μ.Ι.Τ. κ. Στεφανόπουλο.)
Παρατήρησα: τις λυτρωτικές σταγόνες βροχής στις άνυδρες καρδιές.
Παρατήρησα: την Περσεφόνη να επιστρέφει ξανά και ξανά.
Παρατήρησα: τη χαμηλή κοστολόγηση της ζωής από τους τοκογλύφους.
Παρατήρησα: το μαγικό τοπίο με τις παπαρούνες που εσύ είχες ανακαλύψει.




Ο MILO Z ξανά μαζί μας 22/02/2015
Παρατήρησα: το ερωτικό τραγούδι των νυμφών στο παλκοσένικο της φύσης.
Παρατήρησα: το ερωτικό κελάρυσμα των υδάτων του Κεφαλοπόταμου.
Παρατήρησα: το ερωτικό μπαλέτο των φύλλων στα δέντρα σε χορογραφία της φύσης.
Παρατήρησα: το ερωτικό τιτίβισμα των πουλιών, και την αρχιτεκτονική των σπιτιών τους.




Παρατήρησα: την ανατολή και τη δύση ιδεών, πράξεων, συμπεριφορών, φιλίας, ονείρων,
δημιουργίας, και ζωών.

Παρατήρησα: την αγάπη στο νησί των συναισθημάτων και αποφάσισα να μείνω εκεί.
Παρατήρησα: τα έργα του Επικούρειου Πέπου και αναρωτήθηκα, μήπως τελικά πολλοί
από μας κρύβουμε μέσα μας έναν καλλιτέχνη?




Παρατήρησα: το παιδί που κρύβω μέσα μου να με κοιτάζει λυπημένο γιατί τόσο καιρό το είχα αφήσει μόνο του, και αποφάσισα να επιστρέψω στον κήπο των ονείρων.


Επιμέλεια Ανάρτησης: Pepe-F.T.K.
Παρατηρητής:
Ο ερωτευμένος POOF
Y.Γ. POOF στη γλώσσα των Σουαχι-λογ-ιτών σημαίνει ονειροπόλος. Οι φωτογραφίες είναι από την συλλογή του Fuji Tomo Kazu και αφορούν τις δραστηριότητες του Πεπέ είτε με την ΟΚΡΑ είτε με την ΛΟΓ. Πρόσωπα αγαπημένα που είχε την ευλογία να συναντήσει στο διάβα της ζωής του ο Πεπέ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΟΥ [ΓΛΑΥΚΩΜΑ] από έναν παθόντα που ευτυχώς στάθηκε τυχερός χάρη στην ΚΟΡΥΦΑΙΑ γιατρό για το γλαύκωμα την κ. ΧΡΥΣΑ ΤΕΡΖΙΔΟΥ.

Φίλες και Φίλοι όσοι από εσάς διαβάσετε το πιο κάτω άρθρο καλό θα είναι να επισκεφθείτε τον οφθαλμίατρο για να σας μετρήσει την πίεση των ματιών σας, εγώ δυστυχώς το ανακάλυψα αργά γιατί δεν μου είχε μιλήσει κανείς γι' αυτή την πίεση και τώρα τρέχω μήπως και προλάβω να σώσω ό,τι μπορώ γιατί η βλάβη έχει ήδη αρχίσει. Άρα προσοχή στα μάτια σας σαν τα μάτια σας. Με σεβασμό ο Επικούρειος Πέπος. Αυτό έγινε περίπου πριν 7 χρόνια και χάρη στην ''Αγία'' Χρύσα Τερζίδου η κατάσταση σήμερα 2023 είναι υπό έλεγχο. Γιατρέ σας ευχαριστώ.

Γενικές Πληροφορίες για το Γλαύκωμα
Γενικά
To γλαύκωμα είναι μια ομάδα παθήσεων που προκαλούν βραδεία προοδευτική εκφύλιση του οπτικού νεύρου, του «καλωδίου» δηλαδή που μεταφέρει την οπτική πληροφορία προς τον εγκέφαλο. Το οπτικό νεύρο εξέρχεται από την οπίσθια επιφάνεια του οφθαλμού και καθίσταται άμεσα ορατό κατά την οφθαλμολογική εξέταση (εικόνα 1). Το γλαύκωμα είναι σήμερα η δεύτερη αιτία μη αναστρέψιμης τύφλωσης παγκοσμίως και αποτελεί μια σημαντική απειλή τόσο για το άτομο όσο και για το κοινωνικό σύνολο. Στις αναπτυγμένες χώρες το ½ των πασχόντων από γλαύκωμα δε γνωρίζουν την πάθησή τους. Στις αναπτυσσόμενες χώρες το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο.
Εικόνα 1: Η ανατομία του οφθαλμού και του οπτικού νεύρου.
Παθολογία
Το οπτικό νεύρο αποτελείται από περίπου 1.2 εκατομμύρια νευρικές ίνες, οι οποίες συνεχώς μεταφέρουν με συγκεκριμένη τοπογραφική κατανομή φωτεινά ερεθίσματα προς τον εγκέφαλο. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου ένα ποσοστό των νευρικών ινών φυσιολογικά χάνεται και δεν αποκαθίσταται, χωρίς αυτή η φυσιολογική ηλικιακή απώλεια να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην όραση. Στο γλαύκωμα η απώλεια νευρικών ινών είναι πολύ ταχύτερη με αποτέλεσμα σε βάθους χρόνου το οπτικό νεύρο να υφίσταται βλάβη και να σημειώνεται μείωση της όρασης (εικόνα 2).Στόχος της θεραπείας είναι να επιβραδύνει και να επαναφέρει την απώλεια νευρικών ινών σε ένα φυσιολογικό για την ηλικία του ασθενούς ρυθμό και να συντηρήσει ικανοποιητική όραση για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Εικόνα 2: Φυσιολογικό οπτικό νεύρο δεξιά και οπτικό νεύρο με προχωρημένες γλαυκωματικές αλλοιώσεις και απώλεια ιστού αριστερά.

Συμπτωματολογία Δεδομένου ότι η απώλεια των νευρικών ινών είναι βραδεία και προοδευτική, ο ασθενής στα αρχικά στάδια της νόσου, εκτός εξαιρέσεων, δεν εμφανίζει αξιόλογα συμπτώματα. Σε προχωρημένη νόσο επηρεάζονται διαδοχικά η περιφερική όραση, η ικανότητα αντίληψης φωτεινών και χρωματικών αντιθέσεων (contrast sensitivity), η ικανότητα προσαρμογής σε ακραίες ή εναλλασσόμενες συνθήκες φωτισμού και στο τέλος και η κεντρική όραση (ικανότητα ανάγνωσης). Η απώλεια της περιφερικής όρασης μπορεί από μόνη της να επηρεάσει τη λειτουργικότητα του ασθενούς, να καταστήσει τον ασθενή επιρρεπή σε ατυχήματα και να μην επιτρέπει την ασφαλή οδήγηση (εικόνα 3).
Εικόνα 3: Προσομοίωση της φυσιολογικής και παθολογικής αντίληψης της οπτικής πραγματικότητας σε ασθενή με γλαύκωμα ήπιας-μετρίας βαρύτητας.

Η ηλικία Το γλαύκωμα σωστά θεωρείται νόσος που αφορά τις μεγαλύτερες ηλικίες. Η αλήθεια είναι όμως ότι σε μεγάλες ηλικίες διαγιγνώσκονται προχωρημένα γλαυκώματα, στα οποία το όφελος της θεραπείας δεν είναι συγκριτικά μεγάλο, δεδομένου ότι σημαντικές βλάβες είναι ήδη εγκατεστημένες και μη αναστρέψιμες. Αντίθετα η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να επιτρέψει διατήρηση λειτουργικής και επαρκούς όρασης εφ' όρου ζωής. Για αυτό το λόγο η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας συνιστά μια προληπτική εξέταση για γλαύκωμα όταν συμπληρώσουμε το 40ο έτος της ηλικίας μας, αν συντρέχουν παράγοντες κινδύνου όπως το οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος (αν υπάρχει δηλαδή πρώτου βαθμού συγγενής με γλαύκωμα). Από την άλλη πλευρά ειδικές μορφές γλαυκώματος ενδέχεται να εμφανιστούν και κατά την παιδική και νεανική ηλικία και συνήθως είναι πιο επιθετικές.

Η ενδοφθάλμια πίεση Το 95% των ανθρώπων έχουν ενδοφθάλμια πίεση (πίεση εντός του οφθαλμού) μεταξύ 12 και 21 mmHg (φυσιολογικά όρια). H πίεση αυτή διακυμαίνεται από μέρα σε μέρα και ανάλογα με την ώρα της ημέρας και δεν συσχετίζεται με την αρτηριακή πίεση (πίεση του αίματος). Όταν η ενδοφθάλμια πίεση είναι ανώτερη των 21mmHg τότε ο ασθενής έχει οφθαλμική υπερτονία και αυτό αποτελεί έναν παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση γλαυκώματος, όπως ακριβώς η υψηλή χοληστερίνη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου. Η οφθαλμική υπερτονία δεν προκαλεί όμως σε όλους τους ανθρώπους γλαύκωμα. Επιπλέον το ένα τρίτο των ασθενών με γλαύκωμα δεν εμφανίζει ποτέ πιέσεις άνω του 21. Αυτό υποδηλώνει ότι η αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση δεν είναι ούτε αναγκαία ούτε ικανή συνθήκη για την εμφάνιση γλαυκώματος. Η ενδοφθάλμια πίεση καθορίζεται από το ρυθμό παραγωγής του υδατοειδούς υγρού μέσα στον οφθαλμό και από το ρυθμό απαγωγής αυτού. Το υδατοειδές υγρό εγκαταλείπει τον οφθαλμό από ένα ειδικό σύστημα σωληνίσκων-φίλτρο που καλείται διηθητικός ηθμός (trabecular meshwork) το οποίο βρίσκεται εκεί που συμβάλλει η ίριδα και ο κερατοειδής στην γωνία του οφθαλμού.
Έικόνα 4: Απεικόνιση του αποχετευτικού συστήματος του οφθαλμού που βρίσκεται στη γωνία συμβολής της ίριδας με τον κερατοειδή (διαφανής θόλος του οφθαλμού).

Άλλοι Παράγοντες Κινδύνου Eκτός από την ηλικία και την αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση που έχουν ήδη αναφερθεί, το μειωμένο πάχος του κερατοειδούς (του διαφανούς θόλου δηλαδή που καταλαμβάνει το πρόσθιο τμήμα του οφθαλμού) αποτελεί ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη γλαυκώματος. Το πάχος του κερατοειδούς επίσης υπεισέρχεται στην ακρίβεια των μετρήσεων της ενδοφθάλμιας πίεσης δεδομένου ότι αυξημένο πάχος συνήθως οδηγεί σε υπερεκτίμηση της ενδοφθάλμιας πίεσης και μειωμένο πάχος σε υποεκτίμηση. Νεώτερα τονόμετρα (ORA, DCT) ίσως επηρεάζονται λιγότερο από το πάχος του κερατοειδούς και πλεονεκτούν σε περιπτώσεις που χειρουργικά έχουμε μεταβάλλει το πάχος του κερατοειδούς (π.χ. μετά από διαθλαστική χειρουργική). Άλλοι καλώς τεκμηριωμένοι παράγοντες κινδύνου είναι η Αφρικανική φυλή και το οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος. Συγκεκριμένα αν υπάρχει στην οικογένεια πρώτου βαθμού συγγενής με γλαύκωμα τότε η πιθανότητα ανάπτυξης γλαυκώματος είναι 3-4 φορές υψηλότερη σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.

Η Οφθαλμιατρική Εξέταση
Για τη διάγνωση του γλαυκώματος στην πλειονότητα των περιπτώσεων αρκεί μια εμπεριστατωμένη και ανώδυνη οφθαλμιατρική εξέταση με μέτρηση της ενδοφθάλμιας πίεσης, γωνιοσκοπία και εκτίμηση του οπτικού νεύρου. Η τεκμηρίωση του γλαυκώματος προϋποθέτει είτε την ύπαρξη σημαντικών τυπικών αλλοιώσεων στο οπτικό νεύρο, είτε την τεκμηρίωση της προοδευτικής βλάβης του οπτικού νεύρου. Αρκετά συχνά φωτογραφίζουμε το οπτικό νεύρο σε κάποια από τις πρώτες επισκέψεις και χρησιμοποιούμε τις φωτογραφίες αυτές ως σημείο αναφοράς για μελλοντικές εκτιμήσεις. Αυτό πραγματοποιείται άπαξ και κάθε φορά που σημειώνονται αλλαγές στο οπτικό νεύρο. Σε εξαιρετικά πρώιμα στάδια γλαυκωματικών αλλοιώσεων η διάγνωση μπορεί να είναι αμφίβολη δεδομένου ότι υπάρχει σημαντική επικάλυψη μεταξύ φυσιολογικών και γλαυκωματικών οπτικών νεύρων σε πρώιμα στάδια της νόσου. Στην περίπτωση αυτή καταφεύγουμε σε παρακλινικές εξετάσεις ή συστήνουμε στενή παρακολούθηση με σκοπό να διαπιστώσουμε αν παρουσιάζεται προοδευτική επιδείνωση του οπτικού νεύρου.

Η Εξέταση Οπτικών Πεδίων
H εξέταση οπτικών πεδίων αποτελεί την πιο συχνά πραγματοποιούμενη εξέταση σε ασθενείς με γλαύκωμα (εικόνα 6). Διαρκεί 10-15 λεπτά και απαιτεί τη  συνεργασία του ασθενούς. Σε μία οθόνη προβάλλονται φωτεινά ερεθίσματα σε διαφορετικά σημεία του χώρου η ένταση των οποίων προοδευτικά ελαττώνεται. Ο ασθενής είναι προσηλωμένος σε ένα σημείο στο κέντρο της οθόνης και κάθε φορά που αντιλαμβάνεται ένα φως όσο αμυδρό και αν είναι αυτό πατά ένα διακόπτη. Με αυτό τον τρόπο χαρτογραφείται η περιφερική όραση του ασθενούς (εικόνα 7) και ανιχνεύονται περιοχές μειωμένης ευαισθησίας (σκοτώματα). Η εξέταση των οπτικών πεδίων χρησιμοποιείται για τη διάγνωση και την παρακολούθηση της εξέλιξης του γλαυκώματος και επαναλαμβάνεται κάθε ένα έτος ή πιο συχνά σε ειδικές περιπτώσεις. Δυστυχώς απαιτείται η απώλεια περίπου 40-50% των οπτικών ινών για την εμφάνιση ευρημάτων στα οπτικά πεδία γεγονός που καθιστά την εξέταση όχι χρήσιμη σε πρώιμα (προ-περιμετρικά) γλαυκώματα. Σε ασθενείς με εγκατεστημένες βλάβες πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μια φορά κάθε ένα έτος.

Άλλες Παρακλινικές Εξετάσεις
Δίαφορες ψηφιακές μέθοδοι απεικόνισης του οπτικού νεύρου ή/και της στοιβάδας των νευρικών ινών που συνθέτουν το οπτικό νεύρο (RNFL) έχουν αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται επικουρικά μαζί με την κλινική εξέταση για την πρώιμη διάγνωση του γλαυκώματος. Τέτοιες τεχνολογίες είναι το OCT, το GDx και το HRT. Κάθε μια από αυτές έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, ενώ υπάρχουν 3 ή 4 γενεές μηχανημάτων που διαρκώς εξελίσσονται και εμπλουτίζονται. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων αυτών πρέπει να συν-αξιολογούνται με την κλινική οφθαλμιατρική εκτίμηση και από μόνα τους δεν τεκμηριώνουν τη διάγνωση του γλαυκώματος (εικόνα 8).

Η Θεραπεία Από τη στιγμή που ο οφθαλμίατρος είναι βέβαιος για τη διάγνωση, είναι υποχρεωμένος να συστήσει θεραπεία ή οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων διαρκεί εφ' όρου ζωής. Στόχος της θεραπείας είναι η ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης σε άλλοτε άλλο βαθμό ανάλογα με τη σοβαρότητα των γλαυκωματικών αλλοιώσεων. Σε πιο προχωρημένες αλλοιώσεις του οπτικού νεύρου επιδιώκουμε συνήθως χαμηλότερες πιέσεις και μικρότερες αποκλίσεις από την επιδιωκόμενη πίεση στόχο. Η ανάσχεση της προοδευτικής επιδείνωσης του οπτικού νεύρου τόσο λειτουργικά (οπτικά πεδία) όσο και μορφολογικά (εμφάνιση του οπτικού νεύρου κατά την οφθαλμολογική εξέταση) πρέπει να ελέγχεται περιοδικά και η θεραπεία να αναπροσαρμόζεται εφόσον διαπιστώνονται νέες βλάβες.
Στην πρώτη γραμμή των θεραπευτικών επιλογών είναι τα κολλύρια (σταγόνες) που ενσταλλάσονται 1 ή 2 φορές την ημέρα στον οφθαλμό και είναι αρκετά αποτελεσματικά. Αν η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι αρκετή (δεν οδηγεί στην επιθυμητή ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης) ή προκαλεί σοβαρές παρενέργειες (αλλεργία, τοξικότητα στο επιθήλιο-εξωτερική στοιβάδα του κερατοειδούς) μια άλλη επιλογή είναι το laser γλαυκώματος (ALT,SLT) που επεμβαίνει στο αποχετευτικό σύστημα του οφθαλμού και διευκολύνει την απορροή του υδατοειδούς υγρού, το οποίο το μάτι συνεχώς παράγει. Πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι όλοι οι ασθενείς με γλαύκωμα υποψήφιοι για τη θεραπευτική αυτή προσέγγιση. Τέλος όταν όλα τα ανωτέρω δεν επαρκούν, για να ελέγξουν την πίεση ικανοποιητικά, καταφεύγουμε σε χειρουργική θεραπεία με την τραμπεκουλεκτομή και την ένθεση αντι-γλαυκωματικής βαλβίδας να αντιπροσωπεύουν τα πιο συχνά είδη επεμβάσεων. Οι επεμβάσεις αυτές δημιουργούν ένα νέο τεχνητό κανάλι (δίαυλο) για την απορροή του υδατοειδούς υγρού που ο οφθαλμός παράγει.

26.11.23

ΦΟΡΗΤΟΣ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗΣ ΣΤΟ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ ΔΩΡΕΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ.


Φίλες και φίλοι καλησπέρα, μέσα στην καταχνιά και τον ωχαδερφισμό που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία ευτυχώς υπάρχουν και κάποιες λαμπρές εξαιρέσεις, μία από αυτές τις εξαιρέσεις είναι και η οικογένεια του αείμνηστου θείου μας του ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ τα παιδιά του και τα εγγόνια του έκαναν μια κορυφαία πράξη και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Εύχομαι να μην χρειαστεί ποτέ να αποδείξει την χρησιμότητά του, αλλά αν ω μη γένοιτο χρειαστεί, αυτό το μηχάνημα με κάποιον χρήστη που γνωρίζει τον χειρισμό του, μπορεί να σώσει ζωές, ελπίζω επίσης αυτό να εκτιμηθεί δεόντως από τους κατοίκους και να είναι η αρχή και για άλλες παρόμοιες πράξεις των συμπολιτών μας. Θείε Θωμά άφησες καλή σπορά πίσω. Στην φωτογραφία είναι ο Θείος Θωμάς με κάποια καρκατζάλια, η φωτογραφία είναι πριν μερικά χρόνια και ανήκει στην συλλογή του Επικούρειου Πέπου ο οποίος πήρε αυτή την φωτογραφία, ο θείος ετοιμάζετε να δώσει το χαρτζιλίκι στα καρκατζάλια. Ακολουθεί το κείμενο που έλαβα.


Με μεγάλη χαρά σήμερα 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 η τοπική κοινότητα Γοργογυρίου, παρέλαβε έναν εξωτερικό φορητό απινιδωτή ΔΩΡΕΑ της οικογένειας του αείμνηστου ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ. Ο φορητός απινιδωτής είναι σύγχρονος, εύχρηστος, και με μία μικρή εκπαίδευση μπορεί να καλύψει τις ανάγκες άμεσης αντιμετώπισης ενός ου μη γένοιτο εκτάκτου καρδιακού επεισοδίου. Το ιατρικό μηχάνημα τοποθετήθηκε έξω από το ιατρείο της κοινότητας Γοργογυρίου. Με συγκίνηση ευχαριστούμε: την σύζυγο τού ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ κ. Αγορή, τα παιδιά του, και τα εγγόνια του με τις οικογένειές τους για την πολύτιμη δωρεά προς στους κατοίκους του χωριού και όχι μόνο.









ΕΡΩΤΑΣ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ η επιλογή έγινε από τον Επικούρειο Πέπο. [Γκοβίνα Σπυρίδωνα]

Μίνα και Λόλα.
Φίλες και Φίλοι, συναθλητές της Ουτοπίας OHAYO, όσοι από τους επισκέπτες αυτού του ιστολογίου δεν έχετε επισκεφθεί το Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι σας προτρέπω να το κάνετε σύντομα. Πάμε τώρα στην ουσία της ανάρτησης, μιας ανάρτησης που θα είναι και πάλι αφιερωμένη στην ποίηση, ίσως κάποια/ος πει, γιατί πάλι ποίηση?  Φίλη/ε εσύ που το σκέφτηκες είσαι σε λάθος ιστολόγιο! βγες γρήγορα γιατί υπάρχει κίνδυνος να ''μολυνθείς''. Θα κάνω λοιπόν και σήμερα ό,τι κάνω στις τελευταίες αναρτήσεις, δηλαδή να συνοδεύω το κείμενο, με φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων.

''Τότε η ανθρώπινη καρδιά άρχισε να βρίσκει πολυποίκιλες εκφράσεις για τη χαρά που προκαλεί η ομορφιά των λουλουδιών, για το θαυμασμό που προκαλεί το κελάηδημα των πουλιών, για την απαλή χαρμολύπη όταν διαβάζουμε ποίηση, και για τη λυπηρή συμπάθεια  που προκαλεί η σύντομη ζωή της πρωινής δροσιάς. Έτσι όπως είναι αναγκαίο να κάνουμε το πρώτο βήμα για ένα μακρινό μας στόχο κι ύστερα να πάμε μήνες και χρόνια μακριά, έτσι όπως από το μόριο της σκόνης βαλμένο σε άλλο και σε άλλο μόριο γίνονται τα ψηλά βουνά, τόσο ψηλά που οι κορφές τους χάνονται μέσα στα σύννεφα, που κινούνται στον ουρανό, έτσι σιγά-σιγά πλήθυναν και οι στίχοι μας. Ριγούσαν πάντα οι καρδιές των ποιητών, όταν την ώρα των ανοιξιάτικων πρωινών θαύμαζαν τα κύματα των λουλουδιών, ή όταν τα φθινοπωριάτικα βράδια άκουγαν τον ψίθυρο των φύλλων που έπεφταν, ή όταν αντίκριζαν μελιστάλαχτους κι ερωτικούς οφθαλμούς.


Σήμερα θα ξεκινήσω με ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ.
Tο νερό, μαθαίνεται απ' τη δίψα.
Η στεριά-από το αρμένισμα στα Πέλαγα.
Η Έκσταση-απ' την οδύνη.
Η Ειρήνη, απ' των πολέμων της το χρονικό.
Η Αγάπη, απ' του τάφου το ανάγλυφο.
Ο 'Ερωτας από τις κρυφές ματιές.

Να έχεις του νούφαρου τα πόδια
Να έχεις το φτέρωμα πουλιού
Γιατί είσαι από μέρη ξακουσμένα
Που δεν τα έχω καν στο νου.

Διαλέγει τη δική της συντροφιά η ζωή-
Μετά- κλείνει την πόρτα-
Κανένας άλλος μην προβάλει-
κι αλλοίμονο  αν έχει κάνει λάθος.

Της έδειξα τα μυστικά-φιλιά του πρωινού-
και το σκοινί, τις νύχτες ν' ανεβαίνεις-
Από τότε τα χείλη της συνέχεια νοσταλγώ-
Και τώρα κομμάτια έχω κάνει τη ζωή μου.

Όταν χαμογελάς, εγκάρδιο φέγγος
Επάνω στην Κοιλάδα απλώνει-
Θαρρείς η φλόγα ενός βεζούβιου
που αφήνει τη χαρά του να φανεί.

Τέσσερα Μάτια- σ' ένα έρημο χωράφι-
Δίχως Τάξη
Η σκοπό, ή δράση φανερή-
στην ίδια θέση!
Ερωτευμένα.

Αν εμποδίσω να ραγίσει μια Καρδιά
Μάταια δε θα ζω
Αν στάξω λάδι στην πληγή
Η αν θα σβήσω έναν Καημό
Η αν συντρέξω ένα αδύναμο πουλάκι
Για τη φωλιά να βρει τον γυρισμό
Μάταια δε θα ζω.


Μελισσάνθη! Περιμένω να φανείς!
Έλεγα μόλις χθες
Σε κάποιον γνώριμό σου
Πως ήταν για να 'ρθεις.

Δε σπάζει με την πέτρα η καρδιά
Ούτε και με Ραβδί-
Παρά, με της ματιά σου το μαστίγιο
Που μόνο εγώ έχω δει.
ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ


Και τώρα συνεχίζω με WALT WHITMAN
Mη ταράζεσαι-να νοιώθεις άνετα μαζί μου-
είμαι ο Γουόλτ Γουϊτμαν, ερωτικός και
λάγνος όπως η φύση.
Όσο ο ήλιος δεν σε αποκλείει δεν θα σε
αποκλείσω ούτε εγώ.
Όσο τα νερά δεν θα αρνούνται να λάμπουνε
για σένα οι φυλλωσιές να σου ψιθυρίζουν,
ούτε τα λόγια μου θα αρνηθούν να λάμπουνε
και να σου ψιθυρίζουν.
Κορίτσι μου σου δίνω ένα ραντεβού
και σου ζητώ να ετοιμαστείς ώστε να είσαι
αντάξια για να με συναντήσεις.
Και σου ζητώ να μη με ξεχάσεις μέχρι να έρθω.
Μέχρι τότε σε χαιρετώ με μια ματιά
γεμάτη σημασία ώστε να μη με ξεχάσεις

Ιδού τα πιο εύθραυστά μου φύλλα κι 
ωστόσο τα πιο ανθεκτικά
Ιδού μέσα στη σκιά τους κρύβω τις 
σκέψεις μου,
ούτε κι εγώ ο ίδιος τις εκθέτω
Κι ωστόσο αυτές οι ίδιες με εκθέτουν
περισσότερο απ' όλα τα αισθήματά μου.

Αυτή τη στιγμή γεμάτος πόθο 
και σκέψεις
σκέφτομαι αγαπημένα πρόσωπα
Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν 
κι άλλοι
άνθρωποι σε πολλές χώρες
γεμάτοι πόθο και σκέψεις
Έχω την πεποίθηση ότι το 
βλέμμα μου
μπορεί να πάει και να τους φτάσει
στη Γαλλία, στη Φινλανδία, 
στην Ιταλία,
στη Νορβηγία, στο Γοργογύρι.
στην Ιαπωνία, στη Νότια Αφρική,
ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ
Προς εσένα παλιά αγάπη!
Εσύ ασύγκριτη, παθιασμένη, 
παλιά αγάπη
Εσύ αυστηρή, ανελέητη, 
γλυκιά αιτία
Αξέχαστη στο διάβα του χρόνου
Για σένα αυτές οι ωδές
Για σένα όλες οι απαγγελίες 
των ποιημάτων στην Αυλή των
θαυμάτων. Όλα περιστρέφονται 
γύρω από 'σένα.
WALT WHITMAN

Και τώρα λίγα Ιαπωνικά Ποιήματα.
Το φεγγαρόφωτο στα πόδια 
του κρεβατιού
μοιάζει παγωνιά που έπεσε 
στο πάτωμα
Σηκώνω το κεφάλι κι αντικρίζω
το λαμπρό φεγγάρι
Το χαμηλώνω κι ονειρεύομαι πως
είμαι στην αγκαλιά σου. (ΛΙ ΠΟ)

 Αν ήξερα πως θα 'κρουαν
τα γεράματα
Θα σφάλιζα την πόρτα
Και θα φώναζα
Κανείς!

Θα 'θελα να τον έκρυβα
Όμως τόσο ξάστερος
Δείχνει στην όψη μου
Ο έρωτας
Που με ρωτούν οι άνθρωποι
Μα, δε σκέφτεσαι τον κόσμο?

ΤΑ'Ι'ΡΑ-ΝΟ ΚΑΜΕΜΟΡΙ

Φέγγος αστραπής
Στο ζόφο λάμπει
Φωνή ερωδιού

Κορυδαλλός
Ολημέρα τραγουδάει
Και δε σώνεται η μέρα

Κοπελούδα
Τόσο λιγνή
Με λυγμό κι έρωτα

Όταν ένα πουλί περνά
Σαν το φεγγάρι
Ένας έρωτας σβήνει στο νερό.
MATSOUO MPASAOO

Απόψε φέγγει το φεγγάρι
όπως εκείνη τη βραδιά
όπως και τότε είναι
Αύγουστος ξανά.

Μονάχα εγώ δεν είμαι
αυτό που ήμουν τότε,
μονάχα εγώ δεν είμαι
όπως ήμουν εκείνη τη φορά.
Αριουάρε-Νο-Ναριχίρα

Οι άνθρωποι μιλούν για μας
λένε κρυφά, πως σ' αγαπώ,
κρυφά πως μ'αγαπάς
Δεν ξέρω για σένα-
μα εγώ έχω καημό στα στήθια
Αριουάρα-Νο-Μοτοκάτα

Στις όχθες του Κεφαλοπόταμου
έσκυψα να πιω νερό
ένας αέρας με μανία αρπάζει τη ματιά σου
Δεν θα χαθεί έτσι κι η αγάπη ξαφνικά?
Pepe-Poof

Για σένα και μόνο πήγα
στο ανοιξιάτικο λιβάδι
για να συνάξω των πρώτων
μπουμπουκιών το χάδι
Νίνα-Νο-Μικάντο

Ψηλά μέσα στα σύννεφα
ένα χρυσάνθεμο άσπρο.
Η μήπως έλαμψε με άσπρο
φως ένα άστρο?
Φ-Νο-Τοσιηγιούκι

Μου είπε: Θα 'ρθω
αμέσως μόλις θα μπορώ
Κι εγώ ακόμα περιμένω
σήμερα πια δεν απορώ για το πόσο
μακρές είναι οι νύχτες του Αυγούστου.
Μοναχός Σοσέϊ

Είναι μάταιο να γράφεις πάνω στο νερό
που ρέει. Τα γράμματα θ' αρχίσουν το
χορό. Κι ακόμα ματαιότερο να γράφεις
πάνω σε μια καρδιά που δεν θέλει πια
να σ' αγαπά. Fuji Tomo Kazu


Eσένα τόσο πολύ σε σκέφτομαι
που στον ύπνο μου έβλεπα τη μορφή σου.
Αν το 'ξερα πως ήταν όνειρο
δεν θα 'θελα ποτέ να με ξυπνήσουν.
Όνο-Νο-Κοματσιή

Αν τύχει και κάποιος σας ρωτήσει
που είμαι τώρα, να του πείτε την αλήθεια.
Στον Κεφαλοπόταμο κάνει τον ψαρά,
μαζεύει αλάτι, βγάζει φύκια, και
γράφει ποιήματα πάνω στο νερό.

Pepe-Poof-Fuji Tomo Kazu.
Επιμέλεια Ανάρτησης: Επικούρειος Πέπος.

Η αρχαία ελληνική κοινωνία δεν ήταν τυχαίο που μεγαλούργησε. Δεν ήταν τυχαίο που νίκησε όλους τους μεγάλους τράννους. Δεν ήταν τυχαίο που έστησε Θερμοπύλες για να τους σταματήσει και τους νίκησε σε Μαραθώνες. Τίποτε δεν είναι τυχαίο σ' αυτόν τον κόσμο. Από τύχη κανένας δεν βρέθηκε ψηλά στον Όλυμπο. Πρέπει να ξεκινήσεις "σκαρφάλωμα" μιας ολόκληρης ζωής, για να βρεθείς εκεί. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κοινωνίες. Καμία δεν διέπρεψε επειδή έτσι "έτυχε". Οι κοινωνίες αποφασίζουν μόνες τους για τους στόχους τους και στη συνέχεια "παράγουν" τους πολίτες που επιθυμούν, για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί. Η αρχαία ελληνική κοινωνία ήταν διάσημη και λαμπερή, γιατί ήταν φιλόδοξη. Αναγκαστικά λοιπόν φιλόδοξους πολίτες "παρήγαγε". Τέτοια πρότυπα έδινε στα παιδιά της.
 Σας χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο FUJI TOMO KAZU

Άραγε σήμερα 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020 πόσα από αυτά τα κορίτσια ασχολούνται με την Ποίηση; Η Κορνηλία σίγουρα όχι, για τις υπόλοιπες δεν γνωρίζω. Μακάρι να έχουν κρατήσει κάτι μέσα τους και με την πρώτη ευκαιρία να επιστρέψουν στις πηγές της Ποίησης για να δροσιστούν. Ποτέ δεν είναι αργά.
Η ποίηση πρέπει να είναι σπουδαία και καθόλου ενοχλητική,
κάτι που θα μπαίνει στην ψυχή του καθενός και δεν θα την
ξαφνιάζει με αυτό το ίδιο, αλλά με το θέμα του.
 Τ.Κήτς
 


Η ποίηση πρέπει να εκπλήττει με κάποια λεπτή υπερβολή,
και όχι με το ασυνήθιστο. Πρέπει να δημιουργεί στον
αναγνώστη την εντύπωση ότι είναι η έκφραση των δικών του
υψηλών σκέψεων, που θα πρέπει να μοιάζουν περισσότερο
με ανάμνηση. 
Τ. Κήτς.
Εάν το ποίημα δεν γεννιέται με την ίδια φυσικότητα των
φύλλων πάνω στα δέντρα, είναι καλύτερα να μην γεννιέται
καθόλου. Τ. Κήτς.

Η Αγάπη και η ποίηση είναι η θρησκεία μου,
θα μπορούσα να πεθάνω γι' αυτήν. Τ. Κήτς.
 
Εσύ που είσαι ποιητική, γιατί θλιμμένη
Τη μουσική ακούς? Η χάρη με τη χάρη
Κι η γλύκα με τη γλύκα χαίρονται. Γιατί
άραγε της ηδονής η θλίψη σ’ έχει συνεπάρει?

Το αποσταγμένο άνθος μέσα στο χειμώνα
Κρατά τη γλύκα του κι ας χάνει την εικόνα.
Απ’ ότι επλάστει  ωραίο θέλουμε καρπό
Να ‘ναι το ρόδο σου αθάνατο στη φύση.

Εσύ, που κόσμημα του κόσμου είσαι τώρα
Και σαν προάγγελος της άνοιξης θαμπώνεις,
Δέξου το άνθος μου στην καρπερή σου ώρα
Και σαν τα ραδιοκύματα πάρε με μαζί σου.

Είσαι καθρέφτης μιας όμορφης Θεάς, κι εκείνη
Βλέπει σ’ εσένα της ζωής της τον Απρίλη
Κι απ’ τα παράθυρα τα’ ουρανού που σβήνει
Η τωρινή σου λάμψη, ω! Θεά πάλι θ’ανατείλει.

Απ’ το γενναιο κληροδότημα της φύσης
Μόνο οι ερωτευμένοι δανείζονται αδρά.
Κι αν συναλλάσσεσαι μ’εσένα μόνο, κλέβεις
Του εαυτού σου τη γλυκιά περιουσία.

Κάποτε καίει ο επουράνιοςοφθαλμός
Και της χροιάς του ο χρυσός συχνά θαμπώνει,
κάποιος μοιραίος του καιρού αναπαλμός
την ομορφιά της ομορφιάς απογυμνώνει.

Μα εσύ αιώνιο θα έχεις καλοκαίρι
Κι η ομορφιά σου δεν θ’ απαλλοτριωθεί,
Δεν θα επαίρεται ο Άδης πως σε ξέρει.
Καθώς θα γράφεσαι στου χρόνου την πληθύ.

Τέτοιο είναι για μένα της αγάπης σου το κλέος
Που δεν τα’ αλλάζω ούτε με σκήπτρο βασιλέως.
Φθονώ τα πλήκτρα που σκιρτώντας από ρίγος
Φιλούν τις ρώγες των δαχτύλων σου.
Ουιλιαμ Σαίξπηρ Σονέτα.
Ευλογημένη η μέρα που γεννήθηκες Ρόδο μου
Είθε ν’ανθίζουν πολύ καιρό τα ρόδα στα 
μαγουλά σου, Είθε οι ευωδιές του παραδείσου 
να γεμίζουν τα ρουθούνια σου

Είθε η ζωή σου να είναι μέλι και γάλα.
Επικούρειος Πέπος. 
 

Αριστερά πάνω ο Mr Pepos με την
Μελισσάνθη στο ακρωτήρι της
καλής ελπίδας το 2006 ευχαριστούμε
Denice, ευχριστούμε Derrick.


Mr Pepo, o έρως χρόνια δεν κοιτάζει
Στον άπραγο το νεαρό, αλλά
Και σ’εκείνον πούχει ασπρίσει.

Αν μπορούσαν σαν πουλάκια
Τα κορίτσια στα κλαδάκια
Μέρα νύχτα να πετούν
Κλώνος να γενώ ποθούσα
Τις πανώριες θα καλούσα
Στα κλαδιά μου νάνεβούν.

Στα φύλλα ενός βιβλίου ένα λουλούδι
Ξερό, λες πως γαλήνια κοιμάται,
Δεν έχει μυρωδιά, χρώμα και χνούδι
Έχει όμως κάτι από σένα να θυμάται.
Αριστερά τρία μέλη της ΟΚΡΑ στο 
ΛΟΥΒΡΟ το 2008 Mr Pepos,
Dolenthia, and Jiim Adams
όλα ήταν μαγικά. Πόσο τυχεροί ήμασταν 
και δεν το γνωρίζαμε, το να επισκεφτείς 
4 φορές το Παρίσι με αγαπημένα πρόσωπα
από 10 έως 15 μέρες την κάθε φορά δεν 
είναι κάτι που το κάνουν πολλοί. Να γιατί
λέω πως ήμασταν τυχεροί, πολλοί τυχεροί.
Πούσκιν

Κάποτε στην Αυλή των Θαυμάτων ηχούσε 

μια σειρήνα, Μόνο μία, η Ποίηση.

Από τότε όλο το έδαφος του ψυχισμού μου,

Όλο και πιο γρήγορα γυρίζει το τιμόνι μέσα μου.

 Pepe-Poof
Α, ποιος ξέρει, ποιος ξέρει,
Αν δεν έφυγα κάποτε, πριν από σένα,
Από μια αποβάθρα. Αν δεν άφησα, μια ζεστή αγκαλιά΄
Στον πλάγιο ήλιο της αυγής, ποιος ξέρει?
Ποια ακτή? Ποια αποβάθρα? Ποια αγκαλιά?
Που μέσα μας η σκέψη αρρωσταίνει,
Και μένει στην ψυχή μας ένας μεγάλος έρωτας
Μια γεμάτη θάλασσα συναισθημάτων.

Πιο τακτικά τώρα με πιάνει το παραλήρημα των ποιημάτων.
Διεισδύουν μες στο κορμί μου οι λέξεις και οι στίχοι,
Η Αυλή των Θαυμάτων πλημμυρίζει τις αισθήσεις μου,
Κι αρχίζω να ονειρεύομαι τις μούσες της λογ-ο-ποταμών.
Φερνάντο Πεσσόα.

Κρατήστε μέσα σας τις όμορφες στιγμές

Που ζήσατε πηγαίνωντας προς την Ιθάκη

Και πορευθείτε στη ζωή σας με το άρμα

Της αγάπης, και οδηγό την ποίηση.14/08/06

Ζητώ ταπεινά συγγνώμη από τους φίλους μου,

Που τόλμησα να ονειρευτώ, σ’αυτούς τους

Χαλεπούς καιρούς. PepePoof.


Λουλούδι ανάστασης, ζωής σταφύλι,
Κυρά της αστραπής και της αυγής,
ρόδα των γιασεμιών, ροδόσταμο των στεναγμών,
γραφή θαλάσσης πάνω στον βασάλτη,
γραφή του ανέμου πάνω στην έρημο,
μια διαθήκη του ήλιου, ρόδι, στάχυ
όψη εφηβική, της νιότης μου καημός
ω! ζωήόση έζησα κι όση θα ζήσω
τα χείλη μου θα μνειμονέυουν τα’ονομά σου.
Φερνάντο Πεσσόα.
Σβήνουν οι αναμνήσεις
Όπως τα σπίτια στη στεριά
Που αφήνει πίσω η θάλασσα
Σαν το βαπόρι ξεκινά

Καρδιά μου
Ανοίγεις απαρχής
Σαν την αμυγδαλιά
Τον μήνα Μάρτη

Ας το μπουμπούκι
Μόνο του
Να κάνει
Τον καιρό του
Μύρησε τότε
Τα’ άρωμα
Και δρέψε
Τον καρπό του
Μαρίνα-Ειρήνη

Χωρίς μεσάνυχτα και
δίχως μεσημέρι
στο υπέρτατο μαύρο
της Ειμαρμένης
ακμάζει πάντα προς
τα ύψη ο έρωτας.
Νίκος Καρούζος

Ο έρωτας είναι πρωινή δροσιά
που σε λίγο στεγνώνει
κι απομένει μουσική δυστυχία
στα πέρατα.
Ο έρωτας είναι μέσα στη μνήμη
μα η αγάπη όχι.
Σκοπεύουμε λοιπόν στην αθανασία.
Νίκος Καρούζος.

Μια παρουσία σαν ξαφνικό τραγούδι,
Σαν άνεμος που τραγουδά στις φλόγες,
Δυο μάτια που τον κόσμο μετεωρίζουν
Μ’ όλα τα πέλαγα και τα βουνά του,
Σώμα από φως που φίλτραρε ο αχάτης,
Μηροί από φως, κοιλιά από φως,
Είναι η κοιλιά σου ηλιόλουστη πλατεία,
Τα στήθοι σου ναοί όπου τελούνται
Του αίματος τα παράλληλα μυστήρια
Σαν τον κισσό οι ματιές μου σε σκεπάζουν
Είσαι μια πόλη πελαγοζωσμένη,
Ένα οχυρό που έχει το φως διχάσει.
To θεϊκό γλυπτό αριστερά βρίσκεται στο Μουσείο
ORSAY στο Παρίσι, αξίζει το κόπο να πάτε μόνο
και μόνο για να θαυμάσετε αυτό το μοναδικό γλυπτό.
Επιμέλεια Ανάρτησης: Επικούρειος Πέπος.
ΟΙ φωτογραφίες ανήκουν στην συλλογή του Fuji Tomo Kazu.