Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

9.6.26

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ έχουμε όλοι ευθύνες, ακόμα και η αδράνεια είναι εγκληματική.

Φίλες και Φίλοι καλησπέρα, όπως καλά γνωρίζετε πριν λίγες μέρες, είχαμε την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, [05/06] κάπως καθυστερημένα λοιπόν κάνω την παρούσα ανάρτηση και ζητώ συγγνώμη. Ίσως σας φανεί παράξενο αλλά ευτυχώς που συνέβη, στην συνάντηση που είχαμε με τον καλλιτέχνη Λευτέρη Κλουβάτο, μεταξύ άλλων, ο Λευτέρης έθιξε πάρα πολλές φορές το θέμα του περιβάλλοντος. Συνήθως οι καλλιτέχνες είναι ευαίσθητες ψυχές και δεν μου φάνηκε παράξενο που ο Λευτέρης ανέδειξε στη συζήτησή μας και το θέμα του περιβάλλοντος.  Αφορμή για την σημερινή ανάρτηση στάθηκε το πιο κάτω άρθρο που διάβασα στην 
Athens Voice. Θεωρώ πως κι αυτό το θέμα -δυστυχώς- άπτεται στο έλλειμα παιδείας που έχουμε γενικότερα και ειδικότερα για το περιβάλλον όπου βρισκόμαστε στις τελευταίες θέσεις πανευρωπα'ι'κά. 

Η περιβαλλοντική συνείδηση και οι καθημερινές πράξεις που διαμορφώνουν τη βιωσιμότητα και το μέλλον των πόλεών μας.

Ένα πρωινό, μια τάξη μαθητών βρέθηκε σε πάρκο της Αθήνας για να παρακολουθήσει μια δράση αφιερωμένη στο περιβάλλον. Οι εκπαιδευτικοί μιλούσαν για την κλιματική αλλαγή, την ανακύκλωση, τις πόλεις του μέλλοντος. Οι λέξεις ήταν σωστές και οι προθέσεις ειλικρινείς. Ωστόσο, όσο περνούσε η ώρα, η προσοχή των παιδιών απομακρυνόταν απ’ όσα ακούγονταν και στρεφόταν σε όσα υπήρχαν γύρω τους.

Δίπλα σ’ ένα μονοπάτι, δύο δέντρα είχαν ξεραθεί αλλά παρέμεναν ακόμη όρθια, σαν σιωπηλές υπενθυμίσεις όσων μπορεί να χαθούν χωρίς να το αντιληφθούμε εγκαίρως. Λίγο παρακάτω, κάδοι ανακύκλωσης ήταν γεμάτοι από κάθε είδους απορρίμματα. Όχι παντού, και όχι πάντα. Ήταν όμως μια από εκείνες τις εικόνες που συναντά κανείς σε δημόσιους χώρους και που αρκούν για να γεννήσουν ερωτήματα. Απορρίμματα, πλαστικά, χαρτιά, συσκευασίες φαγητού, οικοδομικά υλικά, όλα ανακατεμένα. Δεν ήταν μια εικόνα που μιλούσε για την προσπάθεια των εργαζομένων του δήμου, οι οποίοι καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη για να διατηρούν καθαρούς και λειτουργικούς τους δημόσιους χώρους. Λίγο πιο πέρα, ένα πλαστικό μπουκάλι ήταν πεταμένο στο χώμα, δίπλα αποτσίγαρα, μόλις λίγα βήματα από έναν άδειο κάδο. Σ’ ένα παρτέρι τα λουλούδια είχαν πατηθεί από κάποιους που προτίμησαν να κόψουν δρόμο αντί ν’ ακολουθήσουν το μονοπάτι.

Μικρές εικόνες, ασήμαντες ίσως για πολλούς. Αλλά καμιά φορά η περιβαλλοντική συνείδηση δεν κρίνεται στις μεγάλες διακηρύξεις, κρίνεται σ’ αυτές ακριβώς τις μικρές καθημερινές επιλογές. Για εκείνη τη μικρή αλλά επίμονη συνήθεια να θεωρούμε ότι η ευθύνη αρχίζει πάντα από κάποιον άλλο και τελειώνει λίγο πριν φτάσει σ’ εμάς. Τα παιδιά τα είδαν αμέσως. Αυτό είναι ίσως το μεγάλο πλεονέκτημα της ηλικίας τους, καθώς δεν έχουν προλάβει να εξοικειωθούν με την παραίτηση. Δεν έχουν μάθει να θεωρούν φυσιολογικό αυτό που δεν είναι. Ένα παιδί στάθηκε μπροστά σ’ έναν κάδο και κοίταξε μέσα. Ένα άλλο πλησίασε τα ξερά δέντρα. Κανένα δεν εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από τις μεγάλες λέξεις που ακούγονταν εκείνο το πρωινό. Έμοιαζαν να ενδιαφέρονται περισσότερο για τις μικρές αντιφάσεις που βρίσκονταν μπροστά στα μάτια τους.

Και τότε σκέφτηκα πόσο περίεργη σχέση έχουμε αποκτήσει με το περιβάλλον. Μιλάμε συνεχώς γι’ αυτό, αποτελεί βασικό θέμα σε συνέδρια, στρατηγικές, προγράμματα και παρουσιάσεις, συζητάμε για το 2030, το 2040, το 2050. Την ίδια στιγμή, όμως, συχνά δυσκολευόμαστε να φροντίσουμε τα λίγα τετραγωνικά μέτρα που βρίσκονται δίπλα μας. Ίσως γι’ αυτό τα πάρκα, οι γειτονιές και οι χώροι που μας περιβάλλουν λένε συχνά περισσότερες αλήθειες από τις ημερίδες.

Γιατί σ’ ένα πάρκο δεν μπορείς να κρυφτείς πίσω από διαγράμματα και στόχους. Το δέντρο είτε είναι ζωντανό είτε όχι. Ο δημόσιος χώρος είτε φροντίζεται είτε εγκαταλείπεται. Και η ανακύκλωση δεν κρίνεται από το αν υπάρχουν κάδοι, αλλά από το αν τους χρησιμοποιούμε σωστά. Η ευθύνη δεν βρίσκεται μόνο στην πολιτεία, στο κράτος ή σε κάποιον φορέα. Βρίσκεται και στο χέρι που κρατά ένα μπουκάλι λίγα δευτερόλεπτα πριν το πετάξει.

Καθώς η βόλτα συνεχιζόταν, τα παιδιά έτρεχαν μπροστά, γελούσαν, πείραζαν το ένα το άλλο. Σε λίγα χρόνια θα είναι οι ενήλικες που θα κληθούν να διαχειριστούν πόλεις, επιχειρήσεις, θεσμούς, ίσως και τα ίδια προβλήματα που συζητούσαμε εκείνο το πρωινό. Αναρωτήθηκα τι θα θυμούνται απ’ αυτή την επίσκεψη. Τις ομιλίες, τις συμβουλές; Ή μήπως τα ξερά δέντρα κι εκείνη την εικόνα στους κάδους;

Ίσως τελικά η μεγαλύτερη περιβαλλοντική πρόκληση να μην είναι τεχνολογική ούτε επιστημονική. Ίσως να είναι βαθιά ανθρώπινη. Να αφορά λιγότερο το τι γνωρίζουμε και περισσότερο το πώς συμπεριφερόμαστε όταν κανείς δεν μας παρακολουθεί. Την απόσταση ανάμεσα σ’ αυτά που δηλώνουμε ότι πιστεύουμε και σ’ αυτά που κάνουμε καθημερινά. Φεύγοντας, γύρισα για μια τελευταία ματιά στο πάρκο. Και για μια στιγμή σκέφτηκα ότι το περιβάλλον μοιάζει λίγο με τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου. Δεν αποκαλύπτεται στις μεγάλες κουβέντες, φαίνεται στις λεπτομέρειες και στις πράξεις του.
Πηγή:
Αλέκος Λιδωρίκης.
Athens Voice.
Υ.Γ. Αγαπητή/Αγαπητέ αναγνώστρια/αναγνώστη ποτέ μην πεις: μα εγώ θα σώσω τον κόσμο; 

8.6.26

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΛΟΥΒΑΤΟΣ ένα ταξίδι στο παρελθόν με οδηγό την Ελληνική Ιστορία και Μυθολογία. Απολαύστε τον.

Θρακομακεδόνες 07/06/2026

"Το παρελθόν, πολύ λογικά, θα κοιτάξει με θαυμασμό τα έργα του Λευτέρη Κλουβάτου, και το μέλλον θα του υποσχεθεί αιώνια δόξα". Fuji Tomo Kazu.


"Αν δεν ανήκεις σ' αυτούς που κρίνουν τα έργα τέχνης με το αυτί τους, υπάρχουν και αυτοί, εννοώ αυτούς που έχουν ακούσει πολλά για τη ζωή του καλλιτέχνη από τα social, ενώ δεν γνωρίζουν τα έργα του, θα μείνεις άφωνος στα αριστουργήματα του Λευτέρη Κλουβάτου". Επικούρειος Πέπος.

"Αγαπητέ Πέπο, η έλλειψη πραγματικής εικαστικής παιδείας είναι υπεύθυνη για τα τερατουργήματα που μας τα παρουσιάζουν ως κορυφαία έργα τέχνης, θεώρησε τον εαυτό σου πολύ τυχερό που αξιώθηκες να φιλοξενηθείς στο ατελιέ του ζωγράφου Λευτέρη Κλουβάτου".
Πανδώρα.


Φίλες και φίλοι αγαπητοί φιλότεχνοι, λάτρεις της ζωγραφικής και όχι μόνο, καλησπέρα.
[το άρθρο γράφτηκε χθες] Όπως σας έχω ήδη ενημερώσει η σημερινή μέρα ήταν εξόχως γοητευτική, για να σας περιγράψω όμως τα τεκταινόμμενα και γενικότερα τα συναισθήματα που βιώσαμε εγώ, η Λόλα και οι δύο επί γης Μούσες (Άλκηστη και Κορνηλία) θα έπρεπε να έχω το ταλέντο του συγγραφέα Ηλία Γιαννακόπουλου, μόνο ο Ηλίας θα μπορούσε να μεταφέρει στο χαρτί - οθόνη, αυτή την πανδαισία των συναισθημάτων.

Επειδή εγώ δεν έχω αυτό το ταλέντο θα σας τα πω με δικά μου λόγια. Ας ξεκινήσω όμως από την αρχή. Το πρωί στις 10:30 υποδεχθήκαμε τις δύο Μούσες, ήταν πολύ συγκινητικές οι στιγμές γιατί ειδικά με την Άλκηστη είχαμε αρκετό καιρό να βρεθούμε. Μέχρι να φθάσουμε στους Θρακομακεδόνες θυμηθήκαμε τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε στο παρελθόν όταν συναντούσαμε υπέροχους ανθρώπους για τις συνεντεύξεις, ήταν μία όμορφη και δημιουργική εποχή και μία σούπερ ομάδα πολύ ξεχωριστών παιδιών.

Φθάσαμε στο σπίτι του καλλιτέχνη στους Θρακομακεδόνες και μας υποδέχθηκε ο ζωγράφος Λευτέρης Κλουβάτος. Να πω εδώ λίγα λόγια για το πώς γνώρισα την οικογένεια του Λευτέρη, ήταν μέσω ενός κοινού μας φίλου. Ο πατέρας τού Λευτέρη, ο Πέτρος, και η μητέρα του η Ράνια είχαν έρωτα με την θάλασσα, είχαν και ένα σκάφος και όλο το καλοκαίρι το περνούσαν πότε στην μία παραλία και πότε στην άλλη. Ο πατέρας δεινός ψαροντουφεκάς μύησε και τα παιδιά του στα μυστικά της θάλασσας. Εντωμεταξύ ο Πέτρος εκτός από δεινός ψαροντουφεκάς ήταν και φοβερός αφηγητής, σήμερα έμαθα πως είναι και ένας καταπληκτικός συλλέκτη, γι' αυτή του την ιδιότητα θα σας μιλήσω πιο μετά, μας έλεγε λοιπόν ιστορίες με καρχαρίες, που αν και ήμασταν στην ξηρά κοιτούσαμε και γύρω μας μήπως εμφανισθεί κάποιος καρχαρίας, ήταν τόσο παραστατικός. Πέρασαν τα χρόνια, ψιλοχαθήκαμε αλλά πάντα ο Πέτρος η Ράνια και τα παιδιά υπήρχαν στην καρδιά μας, είναι κάποιοι άνθρωποι που τους γνωρίζεις για λίγο αλλά το αποτύπωμα τους είναι μεγάλο. Κάποια στιγμή η βαπτιστήρα μου, μου έδειξε κάποιους πίνακες ζωγραφικής, γνωρίζει πως είμαι ερωτευμένος με την ζωγραφική, και ζήτησε να της πω τη γνώμη μου. Αρχικά νόμισα πως μου δείχνει κάποιους πίνακες από το Λούβρο, ή από την εθνική πινακοθήκη του Λονδίνου, εκεί πήγε το μυαλό μου. Όταν μου εξήγησε πως οι πίνακες είναι του γιου του Πέτρου, την κοίταζα έκπληκτος για 15 λεπτά μη μπορώντας να πιστέψω πως ο μικρός Λευτέρης, που είχα γνωρίσει πριν 35; χρόνια είχε δημιουργήσει αυτά τα αριστουργήματα. Όταν δε, μου έδειξε και την έκθεση που είχε παρουσιάσει ο Λευτέρης στο Πολεμικό Μουσείο τότε μόνο πείστηκα πως μου λέει αλήθεια.


Στην πορεία αναζήτησα τον Λευτέρη προκειμένου να τον συναντήσουμε για μία συνέντευξη, οι οιωνοί βοήθησαν να γίνει αυτή η συνάντηση σήμερα 07/06/26 όπως σας είπα στην αρχή μου είναι δύσκολο να σας περιγράψω αυτά που είδαμε και ακούσαμε στο ατελιέ του καλλιτέχνη. Απλά πριν συνεχίσω να σας πω πως ο Λευτέρης εκτός από ζωγράφος, φιλόλογος, φίλος της σοφίας, αστρονόμος είναι και δεινός αφηγητής. Μα ξενάγησε στο ατελιέ και μας εξηγούσε με πολλές λεπτομέρειες το πώς έφθασε στην δημιουργία των έργων του, τα μυστικά και τα απόκρυφα των "εντολών" που έπαιρνε προκειμένου να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει το κάθε έργο του.


Εδώ πρέπει να σας αποκαλύψω κάτι δυσάρεστο, θυμόσαστε που σας είχα μιλήσει για την συνέντευξη που θα παίρναμε από τον καλλιτέχνη; πράγματι πήραμε τη συνέντευξη κι εγώ είχα την φαεινή ιδέα να μην πάρω μαζί μου τα σύνεργα που τόσα χρόνια παίρναμε τις συνεντεύξεις, αλλά να πάω στη νέα τεχνολογία και να κάνω την εγγραφή με το τηλέφωνο της Λόλας. Όταν έφθασα στο σπίτι και πήρα το τηλέφωνο για να επεξεργαστώ την συνέντευξη διαπίστωσα πως δεν είχα πατήσει το τελικό οκ ώστε να ξεκινήσει η συνέντευξη......

Αν έρθει κάποιος και μου πει: Επίκουρε όλα για κάποιον λόγο γίνονται καλύτερα ν' αφήσει να περάσουν 40 μέρες και μετά να μου το πει.
Ζητώ ταπεινά συγνώμη από εσάς τους αναγνώστες, [ελπίζω να σας αποζημιώσω με την παρουσία κάποιων έργων,] από τον Λευτέρη, και φυσικά από την Άλκηστη και την Κορνηλία οι οποίες οφείλω να ομολογήσω πως είναι ανεκτίμητες, είναι μοναδικές και αξεπέραστες. Φίλες και φίλοι πράγματι μερικές φορές συμβαίνουν κάποια πράγματα που δεν θα έπρεπε να συμβούν, ίσως από τον ενθουσιασμό μου να μην έπραξα τα δέοντα και ιδού το αποτέλεσμα. Θα σας πω λίγα λόγια για το κλίμα που επικράτησε τις ώρες που ο καλλιτέχνης μας παρουσίαζε τα έργα του, ήταν όλα μαγικά, λες και ο καλλιτέχνης κρατούσε κάποια μπαγκέτα και μας μάγεψε!!

Και κάτι εκτός μικροφώνου που λένε και οι δημοσιογράφοι, ο Λευτέρης μου είπε τα καλύτερα λόγια για τις γνώσεις, την ποιότητα και το ήθος των κοριτσιών. Εννοείται πως εγώ καμάρωνα σαν τις κολώνες της ΔΕΗ που υπάρχουν στο Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι. Και μιας και αναφέρθηκα στο Μαγευτικό εννοείται πως έκανα πρόταση στον Λευτέρη να τον φιλοξενήσουμε στην Επικούρεια κατοικία, ο Λευτέρης αποδέχθηκε την πρόταση, απλά μου ζήτησε πίστωση χρόνου.


Ήταν η ώρα να αναχωρήσουμε όταν εμφανίστηκε ο Πέτρος, ο πατέρας του καλλιτέχνη, ο συλλέκτης, ο οποίος μας ζήτησε να τον ακολουθήσουμε στον πάνω όροφο όπου ήθελε να μας κάνει κοινωνούς μιας Υπέροχης και Μοναδικής συλλογής από ξυλόγλυπτα, σπαθιά, πετρώματα, κοχύλια, και πολλά ακόμη ήδη, θα έλεγα πως τα εκθέματα ήταν σίγουρα κάποιες χιλιάδες. Εγώ, η Λόλα, η Άλκηστη και η Κορνηλία μείναμε άφωνοι για δεύτερη φορά. Ως φαίνεται η οικογένεια έχει στο DNA της το κάλλος.


Η κυρία Ράνια πάντα φιλόξενη είχε ετοιμάσει τυροπιτάκια και διάφορα άλλα μεζεδάκια, τα οποία τιμήσαμε δεόντως.

Κυρία Ράνια σας ευχαριστούμε.

Συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη της οικογένειας για τα ταλέντα τους και για την φιλοξενία τους.


Φίλες και φίλοι ζητώ και πάλι ταπεινά συγγνώμη για το λάθος που έκανα. Απολαύστε τα έργα του καλλιτέχνη Λευτέρη Κλουβάτου.

Κάπου εδώ τελείωσε το οδοιπορικό των μελών της ΟΚΡΑ.
Υ.Γ.
Φίλες και Φίλοι μετά από 18 χρόνια ενασχόλησης με τα μέλη της Ε.Ο.Δ. ερασιτεχνικής ομάδας δημοσιογραφίας της ΟΚΡΑ, θεωρώ πως αυτός ο κύκλος έφθασε στο τέλος της διαδρομής. Το ταξίδι ήταν Υπέροχο, Μοναδικό, Εκπαιδευτικό, Διδακτικό, Ελκυστικό, Επικοινωνιακό και όχι μόνο. Ξεκινήσαμε αυτή την όμορφη διαδρομή με μία Τρικαλινή συγγραφέα, την κυρία ΜΑΡΟΥΛΑ ΚΛΙΑΦΑ και ευελπιστώ να κλείσουμε αυτόν τον κύκλο με τον επίσης Τρικαλινό συγγραφέα κύριο Ηλία Γιαννακόπουλο. Πιστεύω πως θα είναι το καλύτερο κύκνειο άσμα της Ε.Ο.Δ. Οφείλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλα τα μέλη του ''πληρώματος'' που κατά καιρούς συμμετείχαν σ' αυτό το Υπέροχο ταξίδι των ερωτήσεων, των απαντήσεων, των συναντήσεων, και των αναζητήσεων.
Άλκηστη, Κορνηλία, Μυρτώ, Διοτίμα, Διώνη, Ηλέκτρα, Ασκληπιέ, Αρκά, Περσεφόνη, Ηρώ, Αντιόπη, Τερψιχόρη, Ανδρομάχη, Αλέξανδρε, Πυθαγόρα σας ευχαριστώ όλους.













Ένα εικαστικό ταξίδι έφθασε στο τέλος, ελπίζω να περάσατε όμορφα και να βρήκατε κι εσείς τα έργα του καλλιτέχνη ενδιαφέροντα. 
Σας χαιρετώ με σεβασμό και επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος. 

5.6.26

ΈΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΑΣΤΡΑΠΙ ΣΤΟ ΞΩΚΛΗΣΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑ ΧΩΡΑ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ και μία επικείμενη συνέντευξη με έναν σημαντικό καλλιτέχνη.

Φίλες και Φίλοι αγαπητοί συν-ουτοπιστές καλησπέρα, ιστορική μέρα η σημερινή, 05/06/26 για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους θα σας εξηγήσω αμέσως πιο κάτω. Πάμε λοιπόν από την αρχή, χθες δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από τον πατέρα Ευθύμιο για να επισκεφθούμε σήμερα το ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στην Πέρα Χώρα Λουτρακίου. Ήταν μία ''εκκρεμότητα'' που έπρεπε να τακτοποιηθεί, ήταν θρησκευτικού περιεχομένου, συγκεκριμένα ο πατέρας Ευθύμιος τον περασμένο Σεπτέμβριο που βιώσαμε τις πολύ δύσκολες στιγμές με την Μελισσάνθη μας, ως άνθρωπος της εκκλησίας έκανε έκκληση για βοήθεια στην Αγία Παρασκευή που θεωρεί πως τον έχει βοηθήσει σε κάποιες δύσκολες στιγμές της ζωής του. Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς μ' αυτές τις θρησκευτικές προσλήψεις οφείλεις να τις σεβαστείς, τουλάχιστον στον βαθμό που αυτές δεν είναι θρησκόληπτοι δογματισμοί, και μάλιστα όταν αυτό που έκανε ο πατέρας Ευθύμιος αφορούσε την κόρη μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την εικόνα όπου ο εγγονός του ο αγαπημένος μας μικρός Ευθύμης ανάβει ένα κερί στην εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου στην Λήμνο, υπέρ υγείας της Μελισσάνθης μας, η εικόνα είναι συγκλονιστική. Προφανώς εγώ αν υπήρχε ένα εικονοστάσι της Αγίας Επιστήμης θα προτιμούσα να το ανάψω πρώτα εκεί. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το πως νιώθουν οι άλλοι, εμείς οι άνθρωποι ως αδύναμα όντα έχουμε την ανάγκη στις πολύ δύσκολες στιγμές να πιαστούμε από κάπου, αυτό είναι θεμιτό και γινόταν από τις απαρχές του ανθρώπου στη γη.      

Από τότε που ο άνθρωπος απέκτησε συνείδηση της θνητότητάς του, στις δύσκολες στιγμές ύψωνε το βλέμμα προς τον ουρανό. Όταν η γη χανόταν κάτω από τα πόδια του, όταν η αρρώστια, η απώλεια, ο φόβος ή η αβεβαιότητα τον περικύκλωναν, αναζητούσε κάπου ένα στήριγμα. Ίσως πρόκειται για ανάγκη, ίσως για συνήθεια αιώνων, ίσως για μια βαθιά ανθρώπινη αδυναμία να αποδεχθεί ότι δεν ελέγχει τα πάντα.

Η προσευχή, η ελπίδα και η πίστη μπορούν να προσφέρουν παρηγοριά. Μπορούν να δώσουν δύναμη σε κάποιον να αντέξει τον πόνο, να αντιμετωπίσει τον φόβο και να συνεχίσει τον αγώνα του. Η ψυχική αντοχή που γεννά η ελπίδα δεν είναι αμελητέα· πολλές φορές αποτελεί σημαντικό σύμμαχο του ανθρώπου.

Το πρόβλημα αρχίζει όταν η ελπίδα μετατρέπεται σε υποκατάστατο της γνώσης. Όταν ο άρρωστος εγκαταλείπει τον γιατρό περιμένοντας ένα θαύμα. Όταν ο καρκινοπαθής αρνείται τη θεραπεία του, πιστεύοντας ότι κάποιος Άγιος ή κάποια Αγία θα θεραπεύσει το σώμα του χωρίς τη βοήθεια της ιατρικής. Τότε η πίστη παύει να είναι στήριγμα και γίνεται εμπόδιο.

Η επιστήμη δεν υπόσχεται θαύματα. Δεν υπόσχεται βεβαιότητες. Προσφέρει όμως ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει η ανθρωπότητα: γνώση που αποκτήθηκε με παρατήρηση, πείραμα, αμφισβήτηση και απόδειξη. Τα φάρμακα, τα εμβόλια, οι χειρουργικές επεμβάσεις και οι θεραπείες δεν γεννήθηκαν από προσευχές αλλά από την επίμονη προσπάθεια χιλιάδων ανθρώπων να κατανοήσουν τη φύση.

Ίσως, λοιπόν, το σοφότερο δεν είναι να σταματήσει κανείς να κοιτάζει τον ουρανό, αλλά να μη ξεχνά να κοιτάζει και τη γη. Να αντλεί δύναμη από την πίστη του, αν αυτό τον βοηθά, χωρίς να απορρίπτει τα εργαλεία που του προσφέρει η γνώση. Διότι η ελπίδα μπορεί να στηρίζει την ψυχή, αλλά η θεραπεία απαιτεί και τη συνδρομή της ανθρώπινης σοφίας.

Ο άνθρωπος έχει κάθε δικαίωμα να προσεύχεται για ένα θαύμα. Δεν έχει όμως το δικαίωμα να αγνοεί όσα η ανθρωπότητα έμαθε με κόπο επί αιώνες. Γιατί πολλές φορές το πραγματικό «θαύμα» δεν βρίσκεται στον ουρανό, αλλά στο μυαλό εκείνων που αφιέρωσαν τη ζωή τους για να κατανοήσουν και να θεραπεύσουν τον ανθρώπινο πόνο.

Κατά τις 11:30 μετά από ένα ευχάριστο ταξίδι με το υπηρεσιακό όχημα της ΟΚΡΑ, βρισκόμασταν στο ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στην Πέρα Χώρα Λουτρακίου το οποίο βρίσκεται σε μία πολύ ωραία τοποθεσία. Αφού πράξαμε τα δέοντα εντός του Ναού, και αφού επικοινωνήσαμε με τον σοφό Διδάσκαλο ο οποίος βρισκόταν καθ' οδόν προς την βίλλα GOUSTO που έχει στο Νότιο Πήλιο, προκειμένου να συνομιλήσει ο Διδάσκαλος με τον πατέρα Ευθύμιο και την πρεσβυτέρα, για να τους προσκαλέσει και επίσημα στα φετινά ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ που θα γίνουν στην Ιστορική και Πνευματική Πιάλεια στις 21/06,  συσκεφθήκαμε προκειμένου να αποφασίσουμε στην συνέχεια σε ποιον ναό της γαστρονομίας θα πηγαίναμε. 

Αποφασίσαμε να πάμε στο ΜΑ'Ι'ΣΤΡΑΛΙ, η επιλογή ήταν σωστή και τα εδέσματα πλούσια και ποιοτικά, μεταξύ οίνου και μπύρας χωρίς αλκοόλ είπαμε πολλά και διάφορα αγναντεύοντας την θάλασσα, ο καιρός ήταν σύμμαχος μας, είχε μια συννεφιά που δεν επέτρεπε στις ακτίνες του ήλιου να νιώσουμε τους 33 βαθμούς. Στην επιστροφή κάναμε και μία ωραία έκπληξη στην Λόλα και την πρεσβυτέρα Βαγγελιώ, σε συνεννόηση με τον πατέρα Ευθύμιο, πήρα λάθος δρόμο απλά και μόνο για να πάμε τα κορίτσια στην γέφυρα των Ισθμίων. Αρχικά τα κορίτσια νόμισαν πως χάσαμε τον δρόμο, όταν όμως κατάλαβαν πως αυτό έγινε σκόπιμα, το χάρηκαν πάρα πολύ και ήταν όλο γλύκες και χαρές για την ωραία έκπληξη. 

Στην υπόλοιπη διαδρομή ο πατέρας Ευθύμιος μας έλεγε ναυτικές ιστορίες που είχε ζήσει στα νιάτα του όταν ως τρίτος μηχανικός και για κάποια χρόνια αλώνιζε τους ωκεανούς, και για τις όμορφες στιγμές που έζησε στα λιμάνια της Βραζιλίας, της Κούβας, και πολλών ακόμα χωρών. Επιστρέψαμε στη βάση μας κατά τις 16:00 Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι που επιβεβαίωσε το απόφθεγμα που λέει: Σημασία δεν έχει το τι τρως και πίνεις αλλά με ποιους τρως και πίνεις. Ο πατέρας Ευθύμιος και η Βαγγελιώ ανήκουν σ' εκείνα τα άτομα που είναι ευλογία να τους έχεις στην παρέα, κάπως έτσι είναι νομίζω η πλειονότητα των ανθρώπων που έχουν γεννηθεί και έχουν μεγαλώσει σε νησί. 

Υ.Γ. Ήταν μεγάλη τιμή για μένα όταν άκουσα από την πρεσβυτέρα τα πιο κάτω λόγια. Επίκουρε την αμαρτία μου θα σου την πω, προτιμώ να διαβάζω τα δικά σου μακροσκελή άρθρα, παρά, τους βίους των Αγίων που μου φέρνει ο φίλος σου. Βαγγελιώ σ' ευχαριστώ.

Υ.Γ. 2 Να αναφέρω πως τον γιο του πατρός Ευθυμίου τον είχα στην ΟΚΡΑ, ήταν και είναι ένα διαμάντι, τότε ήταν ο ογκόλιθος της άμυνας, σήμερα είναι σημαντικό στέλεχος Ναυτιλιακής Επιχείρησης. Με κακή παρέα ούτε στον παράδεισο, με καλή παρέα και στην κόλαση που έλεγε και ο πατροκοσμάς ο Πλακιώτης.

ΠΑΜΕ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ.

Με το που γυρίσαμε στο σπίτι δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από την κ. Ράνια Κλουβάτου η οποία με ενημέρωσε πως το ραντεβού για την Κυριακή ισχύει. Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή, χθες βράδυ με επισκέφθηκαν οι Μούσες και μου είπαν πως ήρθε η ώρα για την συνέντευξη με τον καλλιτέχνη ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΛΟΥΒΑΤΟ. Σήμερα το πρωί επικοινώνησα με τις επί γης Μούσες και μέλη της ΟΚΡΑ από τα γεννοφάσκια τους, την Άλκηστη, την Κορνηλία και την Περσεφόνη, από τις τρεις ανταποκρίθηκαν οι πρώτες δύο. Ενημέρωσα τα κορίτσια για την Κυριακή και πήρα θετική απάντηση. Κατόπιν ενημέρωσα τον καλλιτέχνη, πήρα και από εκεί θετική απάντηση και επιτέλους ήρθε η μεγάλη στιγμή.

Μεγάλη στιγμή γιατί τα μέλη της ερασιτεχνικής ομάδας δημοσιογραφίας θα συναντηθούν ξανά όπως την παλιά καλή εποχή, και γιατί θα συναντήσουμε έναν σημαντικό καλλιτέχνη, όταν σας παρουσιάσουμε την συνέντευξη θα σας παρουσιάσουμε και έργα του καλλιτέχνη και τότε θα καταλάβετε για τι ταλέντο σας μιλάω. Υπάρχει και μία σύμπτωση, η Άλκηστη και η Κορνηλία, τις οποίες όπως σας έχω πει γνωρίζω από τότε που ήταν στο δημοτικό, και που τις υπεραγαπώ γιατί έχουμε ζήσει πολύ όμορφες στιγμές στο παρελθόν, είναι και οι δύο Ψυχολόγοι!! Ίσως να είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που δύο κοπέλες ψυχολόγοι παίρνουν συνέντευξη από κάποιον καλλιτέχνη. Είναι μία πρωτοτυπία που  ανήκει στην ΟΚΡΑ.

ΕΠΙΜΥΘΙΟ

Όταν επιστρέψαμε στο σπίτι και μας αντίκρυσε ο Ιωνάκος πετούσε από την χαρά του.

Σας χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος. Πατέρα Ευθύμιε, Βαγγελιώ, σας ευχαριστώ.