Ο Κώδικας της ΟΚΡΑ των υποψηφίων μελών προς ένταξη
Κώδικας Αυτοπειθαρχίας
1) Κανένας δεν πρέπει να αποκλίνει από τον δρόμο της αρετής.
2) Κανένας δεν πρέπει να παραδίδεται στην ηδονή χωρίς μέτρο.
3) Κανένας δεν πρέπει να είναι μεροληπτικός, παρτάκιας ταχαμουτζής και αχάριστος.
4) Κανένας δεν πρέπει να είναι υπέρμετρα εγωιστής παρά μόνο στα όρια της δημιουργίας.
5) Κανένας δεν πρέπει να κάνει κάτι που θα προκαλέσει τη μετάνοια.
6) Κανένας δεν πρέπει να θυμώνει απέναντι στην δίκαια δικαιοσύνη.
7) Κανένας δεν πρέπει να θρηνεί υπέρμετρα για πάντα τον χωρισμό του με άλλους.
8) Κανένας δεν πρέπει να κρύβει την δυσαρέσκειά του εναντίον άλλων και να είναι τάχαμ και δήθεν.
9) Κανένας δεν πρέπει ν' αφήνει την καρδιά του να ταλαντεύεται από τρυφερά αισθήματα χωρίς μέτρο.
10) Κανένας δεν πρέπει να αγαπά ή να μην αγαπά πράγματα για προσωπικούς λόγους συμφέροντος.
11) Κανένας δεν πρέπει να απωθεί - στερεί την ζεστασιά της οικογένειας και των φίλων.
12) Κανένας δεν πρέπει να καταστρέφει τον ουρανίσκο (με περιττά φαγητά).
13) Κανένας δεν πρέπει να αγαπά τα άχρηστα εξαρτήματα της απληστίας.
14) Κανένας δεν πρέπει να χάνει τον χρόνο του με τους βλάκες γιατί η βλακεία είναι ακατανίκητη.
15) Κανένας δεν πρέπει να φοβάται ν' αντιμετωπίσει τον θάνατο όταν έρχεται στην ώρα του και αθόρυβα.
16) Καθένας πρέπει να σέβεται τους θεούς τού μυαλού του αλλά να μην βασίζεται πάνω τους.
17) Κανένας δεν πρέπει να παρεκκλίνει από τον δρόμο της αρετής, της φιλοκαλίας, της προσφοράς και του εθελοντισμού.
18) Κανένας δεν πρέπει γίνεται μέλος της ΟΚΡΑ αν πρώτα δεν έχει καταλάβει τι σημαίνει συνεργασία, παιδεία, ποίηση, πολιτισμός, σεβασμός, αλτρουισμός, και αν δεν έχει διαβάσει τουλάχιστον δύο βιβλία του συγγραφέα Ηλία Γιαννακόπουλου.
Κώδικας Αυτοπειθαρχίας
1) Κανένας δεν πρέπει να αποκλίνει από τον δρόμο της αρετής.
2) Κανένας δεν πρέπει να παραδίδεται στην ηδονή χωρίς μέτρο.
3) Κανένας δεν πρέπει να είναι μεροληπτικός, παρτάκιας ταχαμουτζής και αχάριστος.
4) Κανένας δεν πρέπει να είναι υπέρμετρα εγωιστής παρά μόνο στα όρια της δημιουργίας.
5) Κανένας δεν πρέπει να κάνει κάτι που θα προκαλέσει τη μετάνοια.
6) Κανένας δεν πρέπει να θυμώνει απέναντι στην δίκαια δικαιοσύνη.
7) Κανένας δεν πρέπει να θρηνεί υπέρμετρα για πάντα τον χωρισμό του με άλλους.
8) Κανένας δεν πρέπει να κρύβει την δυσαρέσκειά του εναντίον άλλων και να είναι τάχαμ και δήθεν.
9) Κανένας δεν πρέπει ν' αφήνει την καρδιά του να ταλαντεύεται από τρυφερά αισθήματα χωρίς μέτρο.
10) Κανένας δεν πρέπει να αγαπά ή να μην αγαπά πράγματα για προσωπικούς λόγους συμφέροντος.
11) Κανένας δεν πρέπει να απωθεί - στερεί την ζεστασιά της οικογένειας και των φίλων.
12) Κανένας δεν πρέπει να καταστρέφει τον ουρανίσκο (με περιττά φαγητά).
13) Κανένας δεν πρέπει να αγαπά τα άχρηστα εξαρτήματα της απληστίας.
14) Κανένας δεν πρέπει να χάνει τον χρόνο του με τους βλάκες γιατί η βλακεία είναι ακατανίκητη.
15) Κανένας δεν πρέπει να φοβάται ν' αντιμετωπίσει τον θάνατο όταν έρχεται στην ώρα του και αθόρυβα.
16) Καθένας πρέπει να σέβεται τους θεούς τού μυαλού του αλλά να μην βασίζεται πάνω τους.
17) Κανένας δεν πρέπει να παρεκκλίνει από τον δρόμο της αρετής, της φιλοκαλίας, της προσφοράς και του εθελοντισμού.
18) Κανένας δεν πρέπει γίνεται μέλος της ΟΚΡΑ αν πρώτα δεν έχει καταλάβει τι σημαίνει συνεργασία, παιδεία, ποίηση, πολιτισμός, σεβασμός, αλτρουισμός, και αν δεν έχει διαβάσει τουλάχιστον δύο βιβλία του συγγραφέα Ηλία Γιαννακόπουλου.
=====================
Β' ΑΝΑΡΤΗΣΗ. ΧΟΡΧΕ ΜΠΟΥΚΑ'Ι'.
Για όλα αυτά που συχνά θεωρούμε δεδομένα.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που είμαι ακόμα εδώ.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που είμαι καλά εγώ και τα αγαπημένα μου πρόσωπα.
Ξέχασα να Σου πω ευχαριστώ που έχω δυο πόδια και με πάνε όπου θέλω.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που τα δυο μου χέρια πιάνουν ό,τι μου ανήκει.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που είναι καλά τα παιδάκια μου.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που έχω παιδάκια.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ για την υπέροχη χώρα όπου ζω.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που και σήμερα το ψυγείο μου έχει φαγητό.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ για τα δυο μου μάτια που παρά την έναρξη της ωχράς κηλίδας συνεχίζω να βλέπω.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ για το ζεστό κρεβάτι που με περιμένει στο τέλος κάθε δύσκολης μέρας.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ για κάθε ανάσα μου, που συχνά θεωρώ δεδομένη.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που με έμαθες να αγαπάω.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που είσαι πάντα εκεί για μένα.
Ξέχασα να πω ευχαριστώ που έγινα μέλος της ΟΚΡΑ και της ΛΟΓ.
Κι ας μην ξέρω το όνομά σου.
Κι ας μην ξέρω καν ποιος/α είσαι.
Κι ας μην ξέρω τίποτε άλλο για Σένα.
Σε ευχαριστώ που μου έμαθες να λέω ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Σε ευχαριστώ που μου έδωσες και την επιλογή να μην το λέω.
Σε χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο δόκιμος Επικούρειος και δόκιμος άνθρωπος Επικούρειος Πέπος.
=====================
Γ'] ΑΝΑΡΤΗΣΗ. ΤΟΥ ΓΟΥΕΗΝ ΝΤΥΕΡ
Καλησπέρα σε σένα και σ.ο.τ.α. Από τον φίλο του ιστολογίου της Λογοτεχνικής Ομάδας Γοργογυρίου Γουέην Ντύερ έλαβα το πιο κάτω κείμενο με την παράκληση να σας το κοινοποιήσω.
"Αγαπητέ Επίκουρε καλημέρα, θα ήθελα να συμβάλω κι εγώ με τον τρόπο μου στον πλουραλισμό του ιστολογίου σας γι' αυτό σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε το πιο κάτω κείμενο.
Σας ευχαριστώ".
Ακολουθεί το κείμενο.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν μπορείτε να μιλήσετε τρυφερά στο/στη σύζυγό σας, στις φίλες σας, στους φίλους σας και στα παιδιά σας, έστω κι αν το θέλετε.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε κάτι που σας ενδιαφέρει πολύ ίσως από κάποιες φανταστικές φοβίες.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν κάνετε έρωτα συχνά, ενώ θα το θέλατε.
Αδρανοποιήστε όταν:
Κάθεστε όλη μέρα στο σπίτι βυθισμένοι σε μελαγχολικές σκέψεις με αποτέλεσμα να σας χτυπήσει την πόρτα η κατάθλιψη.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν ασχολείστε με σπορ, ή άλλες ευχάριστες δραστηριότητες, εξαιτίας κάποιων συναισθημάτων βαριεστημάρας.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν μπορείτε να συστηθείτε σε κάποιο πρόσωπο που σας γοητεύει γιατί απλά δεν τολμάτε.
Αδρανοποιήστε όταν:
Αποφεύγετε να μιλήσετε σε κάποιον ενώ συνειδητοποιείτε ότι μια απλή χειρονομία θα βελτίωνε τη σχέση σας.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε επειδή κάτι σας απασχολεί, κάτι που το σωστό θα ήταν να το μοιραστείτε με φίλους ή με τους ειδικούς.
Αδρανοποιήστε όταν:
Ο θυμός σας, σας εμποδίζει να σκεφτείτε καθαρά, γι' αυτό καλό θα είναι να βουτάτε τη γλώσσα στο μυαλό δύο φορές πριν θυμώσετε.
Αδρανοποιήστε όταν:
Λέτε κάτι προσβλητικό σε κάποιον που αγαπάτε με αποτέλεσμα να τον πληγώσετε, παρ' αυτά ποτέ δεν είναι αργά να του ζητήσετε συγγνώμη.
Αδρανοποιήστε όταν:
Κάνετε γκριμάτσες ή είστε τόσο νευρικοί ώστε δεν ενεργείτε με τον τρόπο που θα προτιμούσατε.
Αδρανοποιήστε όταν:
Σας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθείτε την Επίδαυρο, την Πνύκα, το Μουσείο της Ακρόπολης και το Ηρώδειο και δεν το κάνατε; Κακό του κεφαλιού σας.
Αδρανοποιήστε όταν:
Ξεχνάτε να πείτε καλημέρα στο πουλί σας, στη γάτα σας, στο σκύλο σας, στους γείτονες και ειδικότερα στον εαυτό σας που σας κοιτάζει με συμπάθεια μέσα από τον καθρέπτη. Γιατί άραγε;
Αδρανοποιήστε όταν:
Επιτρέπετε στους αχάριστους, στους τοξικούς και στους δήθεν να προσβάλουν την αισθητική σας; Απομακρυνθείτε πριν να είναι αργά.
Αδρανοποιήστε όταν:
Δεν υιοθετείτε την καλή παρέα, τα συμπόσια στον κήπο του Επίκουρου και του Ασκληπιού, την πεζοπορία, την ποίηση, τις γαστρονομικές και ταξιδιωτικές προτάσεις της Αφροδίτης.
Η αδρανοποίηση δημιουργεί ένα βαθύ αυλάκι.
Κυριολεκτικά όλα τ' αρνητικά συναισθήματα καταλήγουν σε κάποιο βαθμό αυτοαδρανοποίησης κι αυτό από μόνο του αποτελεί μια γερή δικαιολογία, για να εξαλείψετε ολότελα την αδρανοποίηση από τη ζωή σας.
ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ.
Σε χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο CEO της ΟΚΡΑ Επικούρειος Πέπος.
=====================
Δ'] ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Κώστας Ακρίβος: «Το σχολείο έχει εξελιχθεί σε ένα πάρκινγκ μαθητών»
Ο συγγραφέας και φιλόλογος Κώστας Ακρίβος γεννήθηκε το 1958 στις Γλαφυρές Μαγνησίας. Σπούδασε Μεσαιωνική και Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων. Από το 1983 μέχρι το 2017 δίδαξε φιλολογικά μαθήματα στο γυμνάσιο και στο λύκειο.
Ως φιλόλογος σε δημόσια σχολεία της Ελλάδας για τριάντα τέσσερα χρόνια, πώς κρίνετε το επίπεδο των μαθητών στο πεδίο των ιστορικών γνώσεων;
Χωρίς να επιδιώκω να ακουστώ αφοριστικός και ισοπεδωτικός, θεωρώ ότι τα παιδιά στο σχολείο δεν μαθαίνουν κυριολεκτικά τίποτα. Καθημερινά έρχονται σε επαφή με ένα απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα με ακανθώδη, νευραλγικά παιδαγωγικά προβλήματα, τα οποία περιλαμβάνουν τα σχολικά βιβλία, τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Δυστυχώς, έχουμε παραμείνει αρκετά χρόνια πίσω, με αποτέλεσμα κανένα παιδί να μη βρίσκει τίποτα το ελκυστικό και το δημιουργικό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τόσα χρόνια αντιλαμβάνομαι ότι απουσιάζει πλήρως ό,τι είναι ικανό και πρόσφορο να κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών. Τα τελευταία χρόνια δίδασκα παιδιά της Α’ Γυμνασίου, αν και τις περισσότερες φορές έκανα μάθημα σε τάξεις του λυκείου, και συνειδητοποίησα ότι μπροστά μου είχα έναν διαφορετικό κόσμο. Τα παιδιά διακατέχονται από ενδιαφέροντα που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που τους προσφέρει το σχολείο.
Ειδικότερα, η διδασκαλία πραγματοποιείται με παραθετικά γεγονότα, πολυάριθμες ημερομηνίες, γενικές διαπιστώσεις και κρίσεις, με αποτέλεσμα να μη διατηρούν στο μυαλό τους καμία χρήσιμη πληροφορία. Το ίδιο συμβαίνει με τα μαθήματα της Ιστορίας και της λογοτεχνίας, τα οποία διδάσκονται εντελώς αποσπασματικά, χωρίς να αποκτούν ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Αν στη λογοτεχνία, για παράδειγμα, δεν θεσπιστεί η διδασκαλία ολόκληρου βιβλίου στο γυμνάσιο και στο λύκειο και εξακολουθεί να γίνεται με αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα, είναι βέβαιο ότι το μάθημα θα απαξιώνεται συνεχώς.
Κάποτε η σύζυγός μου, η οποία είναι επίσης φιλόλογος, όταν αναφέρθηκε στην ετήσια εκδρομή του σχολείου, η οποία θα γινόταν στο νησί της Σκιάθου, άκουσε έναν μαθητή να λέει: «Ωραία, θα δούμε και το σπίτι του Παπακαλιάτη…». Έπαθε σοκ. Θλίβομαι, επειδή η διδασκαλία έχει αποπροσανατολιστεί από τον κεντρικό πυρήνα της και εξαιτίας της αποστήθισης ή της παπαγαλίας έχει οδηγηθεί σε εσφαλμένες κατευθύνσεις. Ποτέ δεν καταφέραμε να στείλουμε τα παιδιά μας στο βιβλιοπωλείο.
=====================
Ε'] ΑΝΑΡΤΗΣΗ. ΣΕΞΠΙΡ
Έτσι είναι,αν έτσι νομίζετε, ή έτσι νομίζετε, επειδή έτσι είναι;)
Άμα σου λείπουν τα λεφτά, ακόμα και η ευτυχία σου/
περνάει στα κλεφτά./
Ενόσω η ζωή κυλάει θλιβερά, οι έγνοιες σε πνίγουν, σου γίνονται θηλιά./
Στην τσέπη κάποιου αν ο Παράς ηχεί και κουδουνίζει, έχει την πολυτέλεια την μοίρα του να ορίζει./
Δύναμη και αγάπη φέρνει ο παράς και ό,τι θέλεις έχεις και δεν χολοσκάς./
Όταν το τίποτα με το τίποτα του γάμου τα δεσμά ενώσουν, πολύ μικρό το άθροισμα, δύσκολο να στεριώσουν./
Όποιος στο τραπέζι αγάπη μόνο βρει τόνε κόφτει η πείνα και .... αναχωρεί./
Μακάρι η τύχη πάντοτε να σας χαμογελάει, τους κόπους σας να οδηγεί και να σας, ευλογάει./
Με την αγάπη αγκαλιά, στη τσέπη το χρυσάφι, χρόνια πολλά θα ζήσετε, που δεν θα πάνε στράφι./
Δούλος σου η περιουσία σου που σε υπηρετεί, τα φράγκα είναι δύναμη, άμα έχουν προοπτική./
Ρόκκο, απόσπασμα από την όπερα ΦΙΝΤΕΛΙΟ.
Σας χαιρετώ με σεβασμό και επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος.
Υ.Γ. Στην όμορφη παρέα του Κιάτου στέλνουμε τους χαιρετισμούς του Δ.Σ. της ΟΚΡΑ.
Υ.Γ. 2 Στην απαράμιλλη φίλη μας, την Αφροδίτη της καρδιάς μας στέλνουμε την αγάπη μας και ένα μεγάλο ευχαριστώ για το ενδιαφέρον της.
Υ.Γ. 3 Στην παρέα των φίλων μας της Λυσαβόνας, του Λονδίνου, και της Ιρλανδίας ευχόμαστε να περνάνε καλά και τους περιμένουμε πως και πως να μας διηγηθούνε ιστορίες από την εκεί παραμονή τους και φυσικά την συνάντησή τους με τα κλιμάκια της ΟΚΡΑ.
Υ.Γ. 4 Έρρωσθε και Ευδαιμονείτε όσο είναι νωρίς και όσο η ωχρά κηλίδα θα σας επιτρέπει να παρατηρείτε τις ομορφιές που υπάρχουν γύρω σας.