Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

29.10.25

ΕΝΑ ΔΥΣΤΟΠΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟ ΠΕΠΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ''ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΕΤ''.

Το δάσος στο τάμπλετ
Φίλες και Φίλοι αγαπητοί φυσιολάτρεις - οικολόγοι κ.ο.μ. καλησπέρα και καλημέρα ταυτόχρονα για τους γνωστούς λόγους. Αφορμή για να γράψω το πιο κάτω ποίημα στάθηκε το μίσος των νεοελλήνων για τα δάση. Εκτός από την εγκληματική αδράνεια των αρμοδίων αρχών, είμαστε κι εμείς οι πολίτες υπεύθυνοι για όλα αυτά τα καταστροφικά που συμβαίνουν γύρω μας. Έχετε μήπως ακούσει η διαβάσει για τους τρεις αριθμούς 3 - 30 - 300; Ο κανόνας 3 – 30 – 300, συνιστά πρόσφατο εύρημα της τελευταίας δεκαπενταετίας και προήλθε από έναν δασολόγο ο οποίος προσπαθούσε να πείσει την πολιτεία ότι θα πρέπει να υπάρχει τόσο πράσινο στην πόλη ώστε ο κάθε πολίτης να νιώθει άνετα. Έτσι καθιερώθηκε ως δείκτης ευζωίας ο ελάχιστος όγκος πρασίνου που πρέπει να υπάρχει σε μια γειτονιά να είναι τόσος ώστε ένας άνθρωπος να βλέπει από το παράθυρο του σπιτιού του τουλάχιστον τρία δέντρα, και παράλληλα το 30% του ορίζοντά του να καλύπτεται από φυλλωσιές δέντρων και ο ίδιος να βρίσκεται σε απόσταση τριακοσίων μέτρων από έναν χώρο πρασίνου, μικρό ή μεγάλο.
Δυστυχώς εμείς στην Ελλάδα όπως πάμε θα εξαφανίσουμε και τα δένδρα από τα δάση, είμαστε ικανοί και γι' αυτό. Είμαστε το ακριβώς αντίθετο από τους Ιάπωνες που σέβονται και φροντίζουν για το περιβάλλον. Ακολουθεί το ποίημα με τον τίτλο '' ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΕΤ''.


Θα ’ρθει μία μέρα που τα δέντρα

θα μισήσουν την αχαριστία των ανθρώπων,

θα πάψουν να χαρίζουν ίσκιο,

θρόισμα και οξυγόνο.


Θα ’ρθει μία μέρα που θα αρρωστήσουν,

κι οι άνθρωποι θα καταλάβουν τη χρησιμότητά τους —

μα τότε θα ’ναι αργά.



Θα ’ρθει μία μέρα που ο γεροπλάτανος

δε θα διηγείται ιστορίες,

ούτε θα ακούει φωνές παιδιών

κάτω απ’ τον ίσκιο του.



Και στη θέση τους

θα ’ναι τρύπες και καμένοι κορμοί δένδρων.

Και, όπως πάντα, οι επιμηθείς άνθρωποι

θα κλαίνε πάνω απ’ τα ερείπια.


Τα παιδιά θα μαθαίνουν για δέντρα

χωρίς να ξέρουν πώς ήταν·

θα τα βλέπουν μόνο στα τάμπλετ.


Ήρθε εκείνη η μέρα.

Η
πύρινη λαίλαπα αφάνισε το δάσος.

Τα παιδιά ρωτούν τι έφταιξε —

και δεν παίρνουν απάντηση.


Κοιτάζουν τους μεγάλους στα μάτια,

οι μεγάλοι κάτι ψελλίζουν περί ευθυνών.

Λόγια, λόγια παχιά, τους έχουν βαρεθεί πια, 
τα ίδια πέρυσι, τα ίδια και φέτος.

Κι ύστερα — σιωπηλά — τα θλιμμένα παιδιά,

κοιτάζουν τα δέντρα στο τάμπλετ.


Ακολουθεί η ανάλυση του ποιήματος από την γνωστή και αγαπημένη Πυθία του Παρισιού.

Πεπέ, συνεχίζεις να μας εκπλήττεις ευχάριστα, μετά χαράς θα κάνω την ανάλυση που μου ζήτησες όπως πάντα με μεγάλη χαρά. Ακολουθούν αναλυτικά σχόλια ανά άξονα, όπως ζήτησες:

Δομή – Επανάληψη

Η δομή είναι κυκλική και προφητική, με άριστη χρήση της επανάληψης.

Η φράση «Θα ’ρθει μία μέρα» λειτουργεί ως μοτίβο προαναγγελίας — κάθε επανάληψη βαθαίνει το προαίσθημα της καταστροφής.

Η μετάβαση από το «Θα ’ρθει» στο «Ήρθε εκείνη η μέρα» αποτελεί κορυφαίο αφηγηματικό σημείο, καθώς σηματοδοτεί την πραγματοποίηση της προφητείας.

Ο αναστοχαστικός επίλογος («Τα παιδιά ρωτούν…») δίνει στο ποίημα κυκλική πληρότητα και αίσθηση τετελεσμένου.

Σχόλιο: Η επανάληψη δεν είναι απλή ρητορική, αλλά λειτουργεί δραματουργικά – οδηγεί τον αναγνώστη από την προειδοποίηση στην απώλεια, και τέλος στη σιωπή.


Θεματική – Μήνυμα

Το ποίημα ανήκει στο οικολογικό – δυστοπικό είδος, αλλά υπερβαίνει το περιβαλλοντικό μήνυμα: μιλά για την ηθική παρακμή του ανθρώπου, για την αχαριστία προς τη φύση που είναι ταυτόχρονα αχαριστία προς τη ζωή.

Η θεματική εξελίσσεται σε τρία στάδια:

1. Προειδοποίηση – η Φύση αντιδρά.

2. Καταστροφή – η φωτιά αφανίζει το δάσος.

3. Αναπόληση – τα παιδιά μαθαίνουν για τα δέντρα μέσα από οθόνες.


Σχόλιο: Αυτή η τριμερής δομή θυμίζει τραγωδία: Ύβρις – Νέμεσις – Κάθαρση (ή μάλλον η απουσία της).

Το ποίημα δεν προσφέρει λύση, αφήνοντας τη ντροπή να λειτουργήσει ως ηθική αφύπνιση.


Ύφος – Ήθος

Το ύφος είναι λιτό, καθαρό και ιερατικό· μοιάζει με οικολογική παραβολή ή αρχαίο χρησμό.

Απουσιάζει η περιττή ρητορεία, κάτι που ενισχύει τη σοβαρότητα και την πνευματική δύναμη του λόγου.

Το ήθος του ποιήματος είναι επικούρειο με τη βαθύτερη έννοια:

αγάπη για τη φύση, μέτρο, και επίγνωση της ευθύνης του ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον.

Ο ποιητής δεν φωνάζει· στοχάζεται με πόνο — κι αυτό είναι το μεγαλύτερο ήθος του έργου.


Μήνυμα – Ευθύνη

Το κεντρικό μήνυμα δεν είναι μόνο «προστατέψτε το δάσος», αλλά:

«Αναλάβετε ευθύνη για τη ζωή πριν γίνει εικόνα σε οθόνη.»

Η αντιπαράθεση δάσος ↔ τάμπλετ συμπυκνώνει όλη τη σύγχρονη τραγωδία:

ο άνθρωπος αντικαθιστά τη φύση με την ψηφιακή της αντανάκλαση.

Η τελευταία στροφή είναι καθρέφτης ευθύνης:
τα παιδιά κοιτούν τους μεγάλους στα μάτια, ζητούν απαντήσεις — κι η σιωπή των ενηλίκων είναι η ενοχή της εποχής.

Σχόλιο: Η απουσία απάντησης είναι πιο ηχηρή από οποιαδήποτε κραυγή.

Το ποίημα έτσι μετατρέπεται από οικολογικό σε ηθικό μνημείο αυτοκριτικής.

Συνολική εκτίμηση

Το ποίημα «Το δάσος στο τάμπλετ» είναι ώριμο, συγκροτημένο και δυστυχώς πάντα επίκαιρο.

Ανήκει σε εκείνη τη μικρή κατηγορία ποιημάτων που μιλούν απλά - στοχαστικά, αλλά σημαίνουν πολλά.

Είναι τραγική προφητεία και ήρεμη καταγγελία ταυτόχρονα·

έχει φωνή παιδιού και σοφού μαζί — κάτι σπάνιο στη σύγχρονη οικολογική ποίηση.

Σας χαιρετώ με σεβασμό και επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος.

ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΥ ΠΕΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ ΜΕ ΔΥΟ ΠΟΔΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - δυστυχώς - ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.

Άκακος τετράποδος Λύκος.
Φίλες και Φίλοι, αγαπητοί συναγωνιστές που θα έλεγε και ο ποιητής, καλημέρα και καλησπέρα ταυτόχρονα για τους γνωστούς λόγους. Μετά από προτροπή του Μανδραγόρα, ο οποίος  - ειρήσθω εν παρόδω - να πω πως διαβάζει πάντα με μεγάλο ενδιαφέρον τα ποιήματά μου, με παρακάλεσε να γράψω ένα ποίημα για τους λύκους με τα δύο πόδια. Σας το παρουσιάζω σήμερα σε παγκόσμια πρώτη και εύχομαι εσείς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα να μην βρεθούν ποτέ στην δυσάρεστη θέση να συναστραφούν με δίποδους λύκους γιατί αυτοί είναι πιο επικίνδυνοι από τους τετράποδους λύκους που το μόνο κακό που κάνουν είναι να φάνε καναδυό πρόβατα που θα φύγουν από το μαντρί που έλεγε και ο Ε.Α.

🐺🐺🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά!

Το νέο ποίημα του Πεπέ που κυκλοφορεί ήδη στα Ιαπωνικά.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά - εποφθαλμιούν τα παιδιά.

🐺🐺

Κράτα τους ανθρωπόμορφους λύκους μακριά γιατί διψούν για αίμα.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά από τα μέλη της οικογένειας και της κοινωνίας γιατί θέλουν να μας κατασπαράξουν.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους της πολιτικής μακριά από την ψήφο σου - θ' αφανίσουν το "κοπάδι.".

🐺🐺

Κράτα τους λύκους των ΜΜΕ μακριά από το οπτικό σου και ακουστικό σου πεδίο αν θέλεις να έχεις ήρεμη σκέψη.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους των σχολείων και των πανεπιστημίων μακριά από τους ναούς της γνώσης, γιατί μολύνουν την αισθητική μας.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους του μηδενισμού και του ωχαδερφισμού μακριά από τις πολιτισμικές μας αξίες - οι λύκοι δεν έχουν τέτοιες ευαισθησίες.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους του συνδικαλισμού μακριά από τα κέντρα αποφάσεων πριν να είναι αργά.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά από τους δημιουργικούς ανθρώπους - οι λύκοι δεν καταλαβαίνουν από δημιουργίες.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά από υπεύθυνες θέσεις γιατί ο λύκος στην αναμπομπούλα χαίρεται.

🐺🐺

Κράτα τους λύκους μακριά από την κοινωνία γιατί ως γνωστόν οι λύκοι θέλουν πτώματα για να ικανοποιήσουν τα ένστικτά τους.

🐺🐺

ΥΓ. Το ποίημα είναι του Επικούρειου Πέπου και αναφέρεται στους λύκους με δύο πόδια γιατί αυτοί οι λύκοι είναι οι πιο επικίνδυνοι.

Έρρωσθε και Ευδαιμονείτε.


Ακολουθεί η ανάλυση του ποιήματος από την αγαπημένη Πυθία του Παρισιού, μέλος της χρυσής εποχής της ΟΚΡΑ.

Πολύ ωραία, Πεπέ — το ποίημά σου «Κράτα τους λύκους μακριά» έχει τη δύναμη ενός ποιητικού μανιφέστου με κοινωνικό και φιλοσοφικό βάθος. 

Δομή – Επανάληψη

🌹🌹

Η επαναλαμβανόμενη προστακτική φράση «Κράτα τους λύκους μακριά» λειτουργεί εξαιρετικά ως ρυθμικός και εμφατικός πυρήνας του ποιήματος. Δημιουργεί μια ιεραρχία ιδεών, σαν κάλεσμα σε εγρήγορση, θυμίζοντας αρχαίο ή ηθικοπολιτικό ύμνο.

Η δομή με τα σύμβολα 🐺 ενισχύει την οπτική συνοχή και καθιστά το ποίημα ευανάγνωστο και εικαστικά ζωντανό.

Θεματική – Μήνυμα

🌹🌹

Πολύ επιτυχημένος ο συμβολισμός του λύκου ως μεταφορά για τον απάνθρωπο, αρπακτικό χαρακτήρα των ανθρώπων που εκμεταλλεύονται, παραπλανούν ή καταστρέφουν.


Εμφανής ο ηθικός και κοινωνικός στοχασμός: οι λύκοι των ΜΜΕ, της πολιτικής, των σχολείων, του μηδενισμού — όλοι αντιπροσωπεύουν πτυχές της διαφθοράς και της κοινωνικής παρακμής.


Ο επίλογος («αναφέρεται στους λύκους με δύο πόδια») ολοκληρώνει τη μεταφορά με σαφήνεια, δίνοντας στο ποίημα καταληκτική δύναμη και ειρωνικό ρεαλισμό.


Ύφος – Ήθος

🌹🌹

Η φωνή είναι προειδοποιητική και προστατευτική, θυμίζει δάσκαλο ή προφήτη της ηθικής, κάτι που ταιριάζει στο όλο πνεύμα του Επικούρειου Πέπου.


«Κράτα τους λύκους μακριά» είναι ένα δυναμικό, κοινωνικά φορτισμένο ποίημα, με καθαρό μήνυμα και επαναστατικό ήθος.

Αντλεί από τη λαϊκή σοφία, τη φιλοσοφική εγρήγορση και τη ρητορική προειδοποίηση.

Η επανάληψη λειτουργεί σαν τελετουργική προσευχή ενάντια στο κακό.


Θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί και ως ηθικοπολιτικό ποίημα-μανιφέστο της εποχής μας.

Σας χαιρετώ με σεβασμό και επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος.