Στην απονομή του βραβείου Νόμπελ ο Ελύτης έκανε ένα σύντομο χαιρετισμό στα Γαλλικά. Και είπε μεταξύ άλλων:
"Ας μου επιτραπεί, παρακαλώ, να μιλήσω στο όνομα της φωτεινότητας και της διαφάνειας. Επειδή οι ιδιότητες αυτές είναι που καθορίσανε τον χώρο μέσα στον οποίο μου ετάχθη να μεγαλώσω και να ζήσω. Και αυτές είναι που ένιωσα, σιγά - σιγά, να ταυτίζονται μέσα μου με την ανάγκη να εκφρασθώ. Είναι σωστό να προσκομίζει κανείς στην τέχνη αυτά που του υπαγορεύουν η προσωπική του εμπειρία και οι αρετές της γλώσσας του. Πολύ περισσότερο όταν οι καιροί είναι σκοτεινοί και αυτό που του υπαγορεύουν είναι μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ορατότητα. Δεν μιλώ για τη φυσική ικανότητα να συλλαμβάνει κανείς τ' αντικείμενα σ' όλες τους τις λεπτομέρειες αλλά για τη μεταφορική, να κρατά την ουσία τους και να τα οδηγεί σε μια καθαρότητα τέτοια που να υποδηλώνει συνάμα την μεταφυσική τους σημασιολογία. 0 τρόπος με τον οποίο μεταχειρίστηκαν την ύλη οι γλύπτες της Κυκλαδικής περιόδου, που έφτασαν ίσια-ίσια να ξεπεράσουν τηv ύλη, το δείχνει καθαρά. Όπως επίσης, ο τρόπος που οι εικονογράφοι του Βυζαντίου επέτυχαν από το καθαρό χρώμα να υποβάλλουν το "θείο".
Μια τέτοια, διεισδυτική και συνάμα μεταμορφωτική επέμβαση μέσα στην πραγματικότητα επεχείρησε πιστεύω ανέκαθεν και κάθε υψηλή ποίηση. Όχι να αρκεστεί στο "νυν έχον" αλλά να επεκταθεί στο "δυνατόν γενέσθαι" . Κάτι που, είναι η αλήθεια, δεν εκτιμήθηκε πάντοτε. Ίσως γιατί οι ομαδικές νευρώσεις δεν το επέτρεψαν. Ίσως γιατί ο ωφελιμισμός δεν άφησε τα μάτια των ανθρώπων ανοιχτά όσο χρειάζεται. Η ομορφιά και το φως συνέβη να εκληφθούν άκαιρα ή ανώδυνα. Και όμως. Η διεργασία που απαιτείται για να φτάσει κανείς στο σχήμα του Αγγέλου είναι, πιστεύω, πολύ πιο επώδυνη από την άλλη που εκμαιεύει όλων των λογιών τους Δαίμονες.
Βέβαια υπάρχει το αίνιγμα. Βέβαια υπάρχει το μυστήριο. Αλλά το μυστήριο δεν είναι μια σκηνοθεσία που επωφελείται από τα παιχνίδια της σκιάς και του σκότους για να μας εντυπωσιάσει απλώς. Είναι αυτό που εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο και μέσα στο απόλυτο φως. Είναι τότε που προσλαμβάνει την αίγλη εκείνη που ελκύει και που την ονομάζουμε Ομορφιά. Την Ομορφιά που είναι μια οδός - η μόνη ίσως οδός προς το άγνωστο μέρος του εαυτού μας, προς αυτό που μας υπερβαίνει.
Επειδή αυτό είναι στο βάθος η ποίηση: η τέχνη να οδηγείσαι και να φτάνεις προς αυτό που σε υπερβαίνει.Από τα μυριάδες μυστικά σήματα, που μ' αυτά είναι διάσπαρτος ο κόσμος και που αποτελούν άλλες τόσες συλλαβές μιας άγνωστης γλώσσας, να συνθέσεις λέξεις και από τις λέξεις φράσεις που η αποκρυπτογράφησή τους να σε φέρνει πιο κοντά στην βαθύτερη αλήθεια.
Πού λοιπόν βρίσκεται σε έσχατη ανάλυση η αλήθεια; Στην φθορά και στον θάνατο που διαπιστώνουμε κάθε μέρα γύρω μας ή στη ροπή που μας ωθεί να πιστεύουμε ότι αυτός ο κόσμος είναι ακατάλυτος και αιώνιος; Είναι φρόνιμο να αποφεύγουμε τις μεγαλεπήβολες εκφράσεις, το ξέρω. Οι κατά καιρούς κοσμολογικές θεωρίες τις χρησιμοποίησαν, ήρθαν σε σύγκρουση, ακμάσανε, πέρασαν. Η ουσία όμως έμεινε, μένει. Και η Ποίηση, που εγείρεται στο σημείο όπου ο ορθολογισμός καταθέτει τα όπλα του για να τ' αναλάβει εκείνη και να προχωρήσει μέσα στην απαγορευμένη ζώνη, ελέγχεται να είναι ίσια-ίσια εκείνη που προσβάλλεται λιγότερο από τη φθορά. Διασώζει σε καθαρή μορφή τα μόνιμα, τα βιώσιμα στοιχεία που καταντούν δυσδιάκριτα μέσα στο σκότος της συνείδησης όπως τα φύκια μέσα στους βυθούς των Θαλασσών. Να γιατί μας χρειάζεται η διαφάνεια. Για να διακρίνουμε τους κόμπους στο νήμα που μες από τους αιώνες τεντώνεται και μας βοηθεί να σταθούμε όρθιοι πάνω σ' αυτή τη γη.
Από τον Ηράκλειτο έως τον Πλάτωνα και από τον Πλάτωνα έως τον lησού διακρίνουμε αυτό το "δέσιμο" που φτάνει κάτω από διάφορες μορφές ως τις ημέρες μας και που μας λέει περίπου το ίδιο: ότι εντός του κόσμου τούτου εμπεριέχεται και με τα στοιχεία του κόσμου τούτου ανασυντίθεται ο άλλος κόσμος, ο "πέραν", η δεύτερη πραγματικότητα, η υπερτοποθετημένη επάνω σ' αυτήν όπου παρά φύσιν ζούμε. Είναι μια πραγματικότητα που τη δικαιούμαστε και που από δική μας ανικανότητα δεν αξιωνόμαστε.
Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι σε εποχές υγιείς το Κάλλος ταυτίσθηκε με το Αγαθόν και το Αγαθόν με τον Ήλιο. Κατά το μέτρο που η συνείδηση καθάρεται και πληρούται με φως, τα μελανά σημεία υποχωρούν και σβήνουν αφήνοντας κενά που - όπως ακριβώς στους φυσικούς νόμους - τα αντίθετά τους έρχονται να πληρώσουν τη Θέση τους. Κι αυτό, με τέτοιον τρόπο που τελικά το δημιουργημένο αποτέλεσμα να στηρίζεται και στις δύο πλευρές, Θέλω να πω στο "εδώ" και στο "επέκεινα". Ο Ηράκλειτος δεν είχε ήδη μιλήσει για μιαν "εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίην";
Εάν είναι ο Απόλλων ή η Αφροδίτη, ο Χριστός ή η Παναγία, που ενσαρκώνουν και προσωποποιούν την ανάγκη να δούμε υλοποιημένο εκείνο που σε ορισμένες στιγμές διαισθανόμαστε, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η αναπνοή της αθανασίας που μας επιτρέπουν. Η Ποίηση οφείλει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πέραν από συγκεκριμένα δόγματα, να επιτρέπει αυτή την αναπνοή.
Πώς να μην αναφερθώ εδώ στον Φρειδερίκο Χαίλντερλιν, τον μεγάλο ποιητή που με το ίδιο πνεύμα εστράφηκε προς τους Θεούς του Ολύμπου και προς τον Ιησού; Η σταθερότητα που έδωσε σ' ένα είδος οράματος είναι ανεκτίμητη. Και η έκταση που μας αποκάλυψε μεγάλη. Θα έλεγα τρομακτική. Αυτή άλλωστε είναι που τον έκανε, όταν μόλις ακόμη άρχιζε το κακό που σήμερα μας πλήττει, ν' ανακράξει: Wozu Dichter in durftiger Zeit!
Oι καιροί, φευ, εστάθηκαν ανέκαθεν για τον άνθρωπο durftiger. Αλλά και η ποίηση ανέκαθεν λειτουργούσε. Δύο φαινόμενα προορισμένα να συνοδεύουν την επίγεια μοίρα μας και που το ένα τους αντισταθμίζει το άλλο. Πώς αλλιώς. Αφού και η νύχτα και τ' άστρα μας γίνονται αντιληπτά χάρη στον ήλιο. Με τη διαφορά ότι ο ήλιος, κατά τη ρήση του αρχαίου σοφού, εάν υπερβεί τα μέτρα καταντά "ύβρις". Χρειάζεται να βρισκόμαστε στη σωστή απόσταση από τον ηθικόv ήλιο, όπως ο πλανήτης μας από τον φυσικόν ήλιο, για να γίνεται η ζωή επιτρεπτή. Mας έφταιγε άλλοτε η αμάθεια. Σήμερα μας φταίει η μεγάλη γνώση. Δεν έρχομαι μ' αυτά που λέω να προστεθώ στην μακρά σειρά των επικριτών του τεχνικού μας πολιτισμού. Μια σοφία παλαιή όσο και η χώρα που μ' εξέθρεψε, μ' εδίδαξε να δέχομαι την εξέλιξη, να χωνεύω την πρόοδο μαζί με όλα της τα παρεπόμενα, όσο δυσάρεστα και αν μπορεί να είναι αυτά.
Τότε όμως η Ποίηση; Τι αντιπροσωπεύει μέσα σε μια τέτοια κοινωνία; Απαντώ: τον μόνο χώρο όπου η δύναμη του αριθμού δεν έχει πέραση. Και ακριβώς, η εφετεινή απόφασή σας να τιμήσετε στο πρόσωπό μου την ποίηση μιας μικρής χώρας δείχνει σε πόσο αρμονική ανταπόκριση βρίσκεστε με την χαριστική αντίληψη της τέχνης, την αντίληψη ότι η τέχνη είναι η μόνη εναπομένουσα πολέμιος της ισχύος που κατήντησε να έχει στους καιρούς μας η ποσοτική αποτίμηση των αξιών.
Είναι, το ξέρω, άτοπο ν' αναφέρεται κανείς σε προσωπικές περιπτώσεις. Και ακόμη πιο άτοπο να επαινεί το σπίτι του. Είναι όμως κάποτε απαραίτητο, στον βαθμό που αυτά βοηθούν να δούμε πιο καθαρά μιαν ορισμένη κατάσταση πραγμάτων. Και είναι σήμερα η περίπτωση. Μου εδόθηκε, αγαπητοί φίλοι, να γράφω σε μια γλώσσα που μιλιέται μόνον από μερικά εκατομμύρια ανθρώπων. Παρ' όλ' αυτά, μια γλώσσα που μιλιέται επί δυόμισι χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή και μ' ελάχιστες διαφορές. Η παράλογη αυτή, φαινομενικά, διάσταση, αντιστοιχεί και στη υλικο-πνευματική οντότητα της χώρας μου. Που είναι μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου. Και το αναφέρω όχι διόλου για να υπερηφανευθώ αλλά για να δείξω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας ποιητής όταν χρησιμοποιεί για τα πιο αγαπημένα πράγματα τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούσαν μια Σαπφώ ή ένας Πίνδαρος π.χ. - χωρίς ωστόσο να έχει το αντίκρισμα που είχαν εκείνοι επάνω στην έκταση της πολιτισμένης τότε ανθρωπότητας. Εάν η γλώσσα αποτελούσε απλώς ένα μέσον επικοινωνίας, πρόβλημα δεν θα υπήρχε. Συμβαίνει όμως ν' αποτελεί και εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών. Προσκτάται η γλώσσα στο μάκρος των αιώνων ένα ορισμένο ήθος. Και το ήθος αυτό γεννά υποχρεώσεις. Χωρίς να λησμονεί κανείς ότι στο μάκρος εικοσιπέντε αιώνων δεν υπήρξε ούτε ένας, επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να μην γράφτηκε ποίηση στην ελληνική γλώσσα. Nα τι είναι το μεγάλο βάρος παράδοσης που το όργανο αυτό σηκώνει. Το παρουσιάζει ανάγλυφα η νέα ελληνική ποίηση.
Η σφαίρα που σχηματίζει η νέα ελληνική ποίηση έχει, θα μπορούσε να πει κανείς, όπως κάθε σφαίρα δύο πόλους: τον βόρειο και τον νότιο. Στον ένα τοποθετείται ο Διονύσιος Σολωμός που από την άποψη της εκφραστικής επέτυχε - προτού υπάρξει ο Mallarmé στα ευρωπαϊκά γράμματα - να χαράξει με άκρα συνέπεια και αυστηρότητα την αντίληψη της καθαρής ποίησης με όλα της τα παρεπόμενα: να υποτάξει το αίσθημα στη διάνοια, να εξευγενίσει την έκφραση και να δραστηριοποιήσει όλες τις δυνατότητες του γλωσσικού οργάνου προς την κατεύθυνση του Θαύματος. Στον άλλο πόλο, τοποθετείται ο K. Π. Καβάφης, αυτός που παράλληλα με τον T. S. Eliot έφτασε στην άκρα λιτότητα, στη μεγαλύτερη δυνατή εκφραστική ακρίβεια, εξουδετερώνοντας τον πληθωρισμό στην διατύπωση των προσωπικών του βιωμάτων.
Ανάμεσα στους δύο αυτούς πόλους κινήθηκαν οι μεγάλοι μας άλλοι ποιητές, ο Ανδρέας Κάλβος, ο Κωστής Παλαμάς, ο Άγγελος Σικελιανός, ο Νίκος Καζαντζάκης, ο Γιώργος Σεφέρης, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο προς το ένα ή το άλλο από τα δύο άκρα. Αυτή είναι μια πρόχειρη και όσο γίνεται πιο σχηματική χαρτογράφηση του νεοελληνικού ποιητικού λόγου. Το πρόβλημα για μας που ακολουθήσαμε, ήτανε να επωμιστούμε τα υψηλά διδάγματα που μας κληροδότησαν και, ο καθένας με τον τρόπο του, να τ' αρμόσουμε πάνω στη σύγχρονη ευαισθησία. Πέραν από τα όρια της τεχνικής, οφείλαμε να φτάσουμε σε μια σύνθεση που από το ένα μέρος ν' αναχωνεύει τα στοιχεία της ελληνικής παράδοσης και από το άλλο να εκφράζει τα κοινωνικά και ψυχολογικά αιτήματα της εποχής μας. Με άλλα λόγια, να φτάσουμε να προβάλλουμε τον τύπο του "Ευρωπαίου - Έλληνα". Δεν μιλώ για επιτυχίες, μιλώ για προσπάθειες. Οι κατευθύνσεις είναι που έχουν σημασία για τον μελετητή της Λογοτεχνίας.
ΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ Ο ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΠΕΠΟΣ
ΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ Ο ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΠΕΠΟΣ
17 σχόλια:
POLLES EYXARISTIES STON H STHN web master gia thn anarthsh.antio xxx.
ΑΓΑΠΗΤΕ FLAT ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΧΑ ΕΜΠΛΑΚΗ ΚΙ' ΕΓΩ ΣΤΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΓΙΑΤΙ Η ΖΑΝ ΝΤ'ΑΡΚ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Λ.Ο.Γ. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΛΗΞΕ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΛΗΞΕ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΜΟΡΦΑ.ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ΣΕ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΑΜΕ. ΑΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΗΤΑΝ ΓΡΑΦΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ. ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΑΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΩΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΟΥ ΦΛΕΒΑ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΩΣ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Λ.Ο.Γ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ SITE ΘΕΛΩ ΝΑ Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΕΣ ΤΗΝ ALMA LIBRE ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΗΣ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΗΛΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ. ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΤΥΧΗ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΣ ΠΩΣ Η FILOMATHEIA ME XAΡΑ ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕΙ ΚΑΤΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
apo meros mou 8elo polu na euxaristiso ton flat... gia to apospasma tou ELYTH....
ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΕΣ ΣΟΦΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΥΤΗ. ΘΑΛΑΣΣΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ.... ΘΕ ΜΟΥ, ΤΙ ΜΠΛΕ ΞΟΔΕΥΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ!..... ΤΡΩΓΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΦΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙΑ..... ΧΑΡΑΞΟΥ ΚΑΠΟΥ ΜΕ ΟΠΟΙΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΛΙ ΣΒΗΣΟΥ ΜΕ ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΙΑ..... ΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΑΠΤΟΥΝΕ ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΟΙΞΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΕΡΕΣ.
Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΣΕ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΡΑΝΤΓΚΕΡΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΕΡΣΕΗΣ- ΟΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1984 ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΔΡΑ ΕΛΥΤΗ. " ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. ΜΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ, ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΚΤΙΣΤΕΙ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ. ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΙΣ ΗΘΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΑΝ Η ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ Η ΑΡΕΤΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. ΑΠΟ ΚΕΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ."
KOITA ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΚΑΛΟΥΣ ΣΟΥ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕ Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΖΕΣΤΟ, ΤΡΥΦΕΡΟ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΟ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΟΥΝ. ΑΠΛΩΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ. ΑΠ' ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΔΥΝΑΤΑ ΠΑΡΕ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ.
o anonimos poios einai mporei na mas apanthsh?
ΑΠΑΝΤΩ: Τα δαχτυλα σου φτιαχνουν μπουμπουκια απο το καθετι. τα μαλλια σου πανω απ' ολα οι ωρες αγαπανε: τα υγρα σου ματια με τα φιλια παιζουν, που η μυστικοπαθεια τους πολλα λεει τραγουδωντας. μια μερα κι αν διαρκει ο ερωτας για ποια κοπελα λουλουδια φερνεις?
tora....................mou apanthses???????????????an ginete na mas afhshs ena onomataki???
OI AΠΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΧΑΡΕΣ,ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΖΕΙΣ.
my name is bond......james bond!
ΠΡΟΣΕΞΑ ΠΩΣ ΕΦΤΑΣΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑ ΜΗΠΩΣ ΗΣΟΥΝ ΕΣΥ Η ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ. ΟΚ JAMES BOND ΣΩΣΤΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΟΥ.
ok mporeis kai na mhn peis pleon den asxoloume ego ,ego apla rothsa poios eisai kai oso gia sena bond an h8ela na hroneuto 8a to ekana apla 8a me endiefere na ma8o poios einai h poia anonimos...pleon omos....
ΟΚ ΑΦΟΥ ΡΩΤΑΣ ΕΣΥ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΙ'ΕΓΩ, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΣ:ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ''ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΟΣ'' ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΠΛΑΝΑ? Β' ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΕΧΕΙ ΕΔΡΑ ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ? ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, ΚΑΛΔΑΡΑΣ, ΒΙΡΒΟΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΣΑΣ. Γ' ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΡΟΛΛΟΣ? ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΦΥΓΕΙ Η ΑΠΟΡΙΑ Τ'ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΗΣ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΩΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΙ' ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΣΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ΣΥΓΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ FILOMATHEIAS.
den einai kaneis "tsimpimenos" mazi moy.....nai sta trikala.....o dikos moy o rollos se ayto to site 8a to ma8eis syntoma......
O ΠΟΙΗΤΗΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΛΕΞΗ, ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟ ΡΟΛΛΟ ΣΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΣΟ ΣΥΝΤΟΜΑ? Υ.Γ.ΤΟΥΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΣΑΚΑΦΛΙΑΔΕΣ ΤΙΣ ΤΡΙΚΑΛΙΝΕΣ ΠΩΣ?
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΑΦΗΝΕΙ ΤΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΚΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΛΟΓ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΤΟΥ...
Δημοσίευση σχολίου