Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

10.10.24

05 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΈΝΗ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. Η επιλογή έγινε από τον Πεπέ, ισόβιος μαθητής.

Φίλες και Φίλοι καλημέρα, παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών σήμερα, [το άρθρο το είχα γράψει 05/10]  και σκέφτηκα να αναρτήσω κάποια άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Είναι το δεύτερο από τα πέντε! Όπως καλά γνωρίζετε οι εκπαιδευτικοί είναι το άλας της Γης, μην κοιτάτε που εμείς εδώ στην Ελλάδα τους έχουμε απαξιώσει, ειδικά την τελευταία δεκαετία η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Που ακούστηκε να εισέρχονται οι μαθητές στις σχολές που έχουν να κάνουν με την παιδεία με βαθμούς του 11 και του 12 εκεί που κάποτε περνούσαν οι αριστούχοι; Τα αποτελέσματα τα βιώνουμε ήδη και δυστυχώς δεν έχουμε δει ακόμα τα χειρότερα. Ωστόσο ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που κοσμούν την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά είναι η μεγάλη μειοψηφία, μακάρι να κάνω λάθος. Έρρωσθε και Ευδαιμονείτε. Σας χαιρετώ με σεβασμό και επικούρεια διάθεση Επίκουρος ο Γοργογυραίος.

Η μεγαλύτερη επιτυχία για ένα δάσκαλο είναι η εξαφάνισή του. Δεν πρόκειται φυσικά για ταχυδακτυλουργία, αλλά για το μεγαλύτερο στόχο της διδασκαλίας όπως την περιέγραφε η μεγάλη παιδαγωγός Μαρία Μοντεσσόρι. Να μπορεί να πει ο δάσκαλος: «Τα παιδιά τώρα δουλεύουν σα να μην υπάρχω».

Τότε έχει πετύχει απόλυτα ο δάσκαλος όταν δια της πλασματικής του απουσίας, η οποία στην πραγματικότητα είναι η πιο αποτελεσματική παρουσία, έχει καθορίσει τους μαθητές του.
Ευτύχησα να έχω δασκάλους ανθρώπους αφοσιωμένους στην εκπαίδευση, πραγματικά λειτουργούς.
Τους θυμάμαι καλά ή μήπως ονειρεύομαι; Τους θυμάμαι γιατί ήταν αυτοί που με βοήθησαν να καταλάβω τη διαφορά ανάμεσα σε έναν καλό δάσκαλο και σε έναν κακό.

Ο καλός δάσκαλος αρχικά, έχει πάθος για τη δουλειά του, σέβεται κι αγαπάει τους μαθητές του.
Δεν πάει ποτέ απροετοίμαστος στο μάθημά του, δεν περιορίζεται σε ξηρή διδασκαλία, αλλά ανεβάζει την ψυχική διάθεση, εξάπτει το ενδιαφέρον και εμπνέει τους μαθητές του με αξίες και ιδανικά.
Δεν παρασύρεται από το ναρκισσισμό των γνώσεων που έχει. Έχει πάθος για τη γνώση και «έμμονες ιδέες» που τον κάνουν μεταδοτικό. Προωθεί την ανοιχτή εκπαίδευση, την ανοιχτή μάθηση και την ανοιχτή σκέψη.
Προσπαθεί να είναι κοντά στα παιδιά και να προωθεί την γνωστική τους ανεξαρτησία.
Ένας σωστός δάσκαλος δεν πρέπει να επιτηρεί την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά να παθιάζεται με την παιδαγωγική της αισιόδοξης πρότασης για τη ζωή, της μέριμνας, της φροντίδας, της έγνοιας.
Ο καλός δάσκαλος κάθεται δίπλα στα παιδιά κι όχι απέναντί τους.
Ο καλύτερος δάσκαλος είναι αυτός που δε στηρίζεται στις γνώσεις του και δεν αναπαράγει μονότονα τις σημειώσεις του, αλλά αφήνεται να παρασυρθεί από τον παλμό της τάξης.
Το μάθημα με έναν καλό δάσκαλο δεν είναι ποτέ ίδιο με κάποιο άλλο.
Κάθε φορά ξεκινά ένα ταξίδι που έχει διαφορετικό προορισμό.
Μέσα σε αυτό το ταξίδι είναι εκείνος που προκαλεί το ενδιαφέρον για τη γνώση και κάνει τους συνταξιδιώτες του να θέλουν να μαθαίνουν, να γνωρίζουν καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και εσωτερικεύοντας αξίες.
Αν και έχει πολλές υποχρεώσεις, δεν περιορίζεται τυπολατρικά σε αυτές. Ακόμη έχει πολλές ευθύνες που αντί να αναχαιτίσουν την ανεξαρτησία του, την εμπλουτίζουν.
Ο σωστός δάσκαλος γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν στοχεύει στη διαμόρφωση εργασιακών ρομπότ, αλλά ισορροπημένων προσωπικοτήτων.
Είναι αυτός που συνδυάζει την ελευθερία με την πειθαρχία. Αυτός που θα επαναλάβει, θα επιμείνει και θα αναζητήσει τον καλύτερο τρόπο διδασκαλίας.

Υπάρχει όμως και η αντίθετη πλευρά.
Δάσκαλοι απομακρυσμένοι από τα παιδιά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν τη σωστή μεταδοτικότητα.
Ένας κρύος δάσκαλος αποστασιοποιημένος από την τάξη, όσο σοφός κι αν είναι δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η απόσταση δημιουργεί φόβο κι αν είναι και σκληρός ο φόβος των παιδιών γίνεται ακόμη πιο βαθύς.
Το πνεύμα, η ψυχή όταν φοβάται δε μαθαίνει, συρρικνώνεται. Η ψυχή πρέπει να απλώσει, να ανοίξει για να μάθει. Κι ανοίγει μόνο με την αγάπη και την καλοσύνη.
Όπως είπε και ο Πλάτωνας: «Όταν ο άνθρωπος πάρει σωστή εκπαίδευση, γίνεται θεϊκό και πολύ ήμερο ζώο. Κι όταν δεν ανατραφεί αρκετά ή κατάλληλα, γίνεται το πιο άγριο απ’ όσα γέννησε η φύση.»
Πολλές φορές οι δάσκαλοι αποτελούν τα πρότυπα των παιδιών. Οι μαθητές τους θεωρούν στυλοβάτες και στηρίγματα που αποτελούν το έναυσμα για την απόκτηση γερών θεμελίων και βάσεων για τη ζωή.
Εσύ τελικά έχεις έναν τέτοιον δάσκαλο χαραγμένο ανεξίτηλα στη μνήμη σου ή μήπως ονειρεύεσαι;
Πηγή: anthologion.gr

Y.Γ. Ένα μικρό αφιέρωμα σε όλους τους δασκάλους που έχουμε στην Καρδιά μας. Εγώ έχω κλείσει στην καρδιά μου την κ. Μάρθα, τον ''δασκαλο'' Θάνο Καρρά, τον ''δάσκαλο'' Πατροκοσμά τον Πλακιώτη και τον δάσκαλο ζωγραφικής Γιώργο Σαββάκη. Ένας δάσκαλος που αρκετοί έχουμε αγαπήσει είναι ο αείμνηστος Λιαντίνης, όσοι από σας δεν έχετε ασχοληθεί με τα γραπτά του Λιαντίνη φροντίστε να τον ανακαλύψτε σύντομα, επίσης αναζητήστε το βιβλίο του Αλικάκου που αναφέρεται στον δάσκαλο Δημήτρη Λιαντίνη.
Πρόσφατα είχα τη χαρά να γνωρίσω τρεις υπέροχους δασκάλους την Αφροδίτη, τον Ηλία, και τον Δημήτρη, το κείμενο το είχα γράψει το μακρινό 2019. Δυστυχώς όμως στις μέρες μας οι δάσκαλοι δεν ''εισπράττουν'' πια τον σεβασμό που ''εισέπρατταν'' πιο παλιά από τους μαθητές, από τους γονείς και από την κοινωνία. Βεβαίως έχουν κι αυτοί τις ευθύνες τους γιατί αρκετοί ξέχασαν την αποστολή τους, να γιατί φθάσαμε εδώ που φθάσαμε. Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι το γεγονός της άρνησης εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιολόγηση των μελών της. Αυτό από μόνο του λέει πάρα πολλά. Σας χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο Επκούρειος Πέπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: