Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

28.3.15

Η Όκρα έφερε ξανά ζωντάνια στο σπίτι ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΟΥΡΑ!!

Η Όκρα έφερε ξανά ζωντάνια στο σπίτι
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΟΥΡΑ


Eπιμέλεια Άννα Κωνσταντουλάκη

Οκρα σημαίνει στην αγγλική γλώσσα... μεγαλείο!EmojiEmojiEmoji και είναι αλήθεια πολύ παράξενο όνομα για σκύλο. Η Σοφία Σκραφνάκη, μας την παρουσιάζει και όπως μας γράφει, η Οκρα έφερε ξανά τη ζωντάνια μέσα στο σπίτι, γι' αυτό φροντίστε με κάποιον τρόπο να βάλετε την ΟΚΡΑ στη ζωή σας αν θέλετε να αποκτήσετε αντισώματα απέναντι σε όλους τους κορωνο'ι'ούς. Ζήτω η ΟΚΡΑ!
“Οκρα είναι το όνομά της και ζει μαζί με την οικογένειά μας από τον Μάρτιο του 2010. Την βρήκε ένας φίλος της κόρης μου της Ελευθερίας ένα βράδυ μόνη της, να κλαίει στην ερημιά και μας την έφερε στο σπίτι. 

Η  Ελευθερία είναι ψηλή και αδύνατη και τη φωνάζαμε “OKRA”!!!!!!!! και το σκυλάκι μας ψηλό κι αδύνατο κι αυτό, το ονομάσαμε Οκρα!!!!!!!! που στα αγγλικά, σημαίνει... μεγαλείο.EmojiEmojiEmojiEmoji

Είναι ένα σκυλί πολύ αγαπητό που γίνεται εύκολα φίλος του ανθρώπου, καθόλου επιθετικό και χαδιάρικο. Είναι ισπανικός ιχνηλάτης, δηλαδή κυνηγόσκυλο. Στην αρχή ήταν όλο με χνουδωτά αρκουδάκια που τα μασούσε και έπαιζε μ’ αυτά. Επαιρνε τις κάλτσες και τα παπούτσια και τα έκανε χάλια. Οσο για τις καρέκλες του σαλονιού, τις έφαγε σε όλες τις γωνίες. Της αρέσει να παίζει με μπάλες που έχουν μουσική, να τρέχει με άλλα σκυλιά και να τρώει γαλοπούλα. Οσο για τις γάτες, τρελαίνεται να τις κυνηγάει. Νευριάζει πάρα πολύ όταν της παίρνουμε το φαγητό, όταν της φωνάζουμε δυνατά και όταν την κυνηγούν μεγάλα σκυλιά. Οσο για μένα δεν της θυμώνω σχεδόν ποτέ, μόνο όταν δεν με ακούει καθόλου και κάνει τα δικά της. Οταν δε την χαϊδεύουμε στην κοιλιά, ξαπλώνει και γίνεται το πιο ήρεμο σκυλί στον κόσμο. Την χαϊδεύουμε συνέχεια και παίζουμε πολλά παιχνίδια μαζί. Οταν κουράζεται, πέφτει ξερή και όλοι χαιρόμαστε που επιτέλους ηρέμησε...

Η ζωή μας άλλαξε από τότε που η ΟκραEmojiEmojiEmoji ήρθε στο σπίτι μας. Η Ελευθερία η κόρη μου το ήθελε τόσο πολύ από μικρή και εμείς δεν το εγκρίναμε. Ομως όταν την είδαμε την αγαπήσαμε αμέσως και έτσι έμεινε! Οσο για μένα έγινα πολύ ευτυχισμένη μ’ αυτό το σκυλί. Η κόρη μου λείπει λόγω σπουδών, κι εγώ συνταξιοδοτήθηκα. Το σκυλί αυτό έφερε ξανά τη ζωντάνια μέσα στο σπίτι μας. Πάμε καθημερινά για περπάτημα, τρέξιμο, παιχνίδι. Μ’ έκανε να νιώσω ότι απέκτησα ένα παιδί που με χρειάζεται και μ’ αγαπά. Είμαι πολύ ευτυχισμένη που έχω την ΟκραEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmoji και φυσικά το ίδιο και ο άνδρας μου και η κόρη μου.
Τελικά η ΟΚΡΑ είτε σαν ομάδα, είτε σαν σκύλος αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων γι'αυτό το σύνθημά μας είναι OKRA FOR EVER υπάρχει μια εικασία πως αυτή η ΟΚΡΑ το σκυλάκι δηλαδή είναι ο ΠετράκηςEmojiEmojiEmoji ο ισόβιος αρχηγός της ΟΚΡΑEmojiEmojiEmojiEmojiEmoji μπράβο στη νέα ηγεσία που κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να δώσει νέα πνοή στην ομάδα. Γενικέ-Πρόεδρε με σένα στην ηγεσία η ΟΚΡΑ θ'αποκτήσει πάρα πολλά σκυλιάEmojiEmojiEmoji ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΠΕΠΟΣ δείτε τώρα και κάποιες φωτογραφίες απο το παρελθόν τότε που η ΟΚΡΑ ήταν ο φόβος και ο τρόμος των αντιπάλων, ένα απο εκείνα τα παιδιά, μιλάω για τον ογκόλιθο της άμυνας, τον Γίγαντα Γενικό που ο κ. Ρότσα του έχει ''πλέξει'' πολλές φορές το εγκώμιο, είναι σήμερα ο πρόεδρος της ΟΚΡΑ GROUP και φυσικά και ο αντιπρόεδρος Αρκάς, και εκπρόσωπος τύπου ο VAS-VAS και ο οικονομικός διευθυντής Νίκος Χατζής είναι όλοι τους απο τα γενοφάσκια τους στην ΟΚΡΑ.




23.3.15

Διαπλανητικό Ποδόσφαιρο Από του Τρικαλινούς Μάγους της Στρογγυλής Θεάς.

Φίλες και Φίλοι ποδοσφαιρόφιλοι EmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiκαι λάτρεις του αθλητισμού καλημέρα, το μενού σήμερα του filomatheia.blogspot.com έχει ταλαντούχους μικρούς μάγους της στρογγυλής Θεάς του ποδοσφαίρου απο την πανέμορφη πόλη των Τρικάλων. Σήμερα 22/03/2015 στις εγκαταστάσεις τους STAR FOOTBALL CLUB εγώ ο MANAGER της ΟΚΡΑ μαζί με τον αντιπρόεδρο της ΟΚΡΑ και ανιχνευτή ταλέντων Παναγιώτη Αρκά παρακολουθήσαμε τον αγώνα μεταξύ της ακαδημίας του Ολυμπιακού και της ακαδημίας Α.Ο. Δήμητρας Τρικάλων με τελικό σκορ 2-2 το ισόπαλο αποτέλεσμα σαφώς και αδικεί την ομάδα των Τρικάλων γιατί κατά διαστήματα μ' έναν μαγικό τρόπο -αυτό το μαγικό κόλπο το γνωρίζουν μόνο οι Τρικαλινοί- έκρυβαν τη μπάλα με αποτέλεσμα οι αντίπαλοι παίκτες να παθαίνουν βέρτικο!!!!!!! ο ειδικός επι θεμάτων ποδοσφαίρου σκάουτερ Αρκάς έτριβε τα μάτια του απο τη διαστημική απόδοση των μικρών μάγων, διέκρινε μέγα πάθος, φοβερούς δεξιοτέχνες, και νόμιζε πως παρακολουθεί κάποια καλοκουρδισμένη ορχήστρα, σε γενικές γραμμές όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος αν δεν είχαν λάβει προφανώς εντολές απο τον προπονητή τους για να αντιμετωπίσουν την αντίπαλη ομάδα σε χαλαρό στιλ, σίγουρα θα είχαν βάλει αλλα δύο τέρματα. Μιλάμε για γητευτές της μπάλας, αυτά τα παιδιά κάτω απο τη σωστή καθοδήγησει του προπονητή τους είναι βέβαιο πως στο μέλλον θα γράψουν λαμπρή ιστορία. Ειδικότερα εγώ ο Επικούρειος Πέπος ο MANAGER, λόγω καταγωγής ως Γοργογυραϊος ήμουν διπλά υπερήφανος γιατί σ'αυτή την ομάδα όνειρο συμετείχαν και δύο διαπλανητικοί παιχταράδες που ήδη έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ομάδων του εξωτερικού, σας μιλάω για τους 2 Γκοβιναίους τον Γιαννάκη και τον Αλκιβιάδη, αν και οι γονείς τους δεν είχαν και ιδιαίτερη σχέση με το τόπι, εκτος από τον πατέρα του Γιαννάκη που όταν ήταν στη Γερμανία αγόραζε μπάλες για τον γιο του και που και που έριχνε και καμιά κεφαλιά μέσα στο σπίτι, αυτή ήταν η σχέση που είχε με το τόπι, πάρ' αυτά, αυτοί οι δύο είναι φοβερά παιχτρόνια, στον ευρύτερο χώρο βέβαια των Γκοβιναίων υπήρξαν στο παρελθόν μεγάλα ταλέντα όπως ο επονομαζόμενος ''γερος'' Αλέξανδρος Γκοβίνας, όπως ο Γεώργιος Γκοβίνας και ο γιος του Δημήτρης Γκοβίνας, και φυσικά ο Μαραθωνοδρόμος Επικούρειος Πέπος-Spiros Spero Γκοβίνας που πρόσφατα είχε λάβει μέρος στον τελευταίο Μαραθώνιο όπου και διέπρεψεEmojiEmojiEmojiEmoji κατάφερε να έρθει πρώτος, EmojiEmojiEmojiEmojiEmoji στην κατηγορία από 50έως60,  ή μικρή λεπτομέρεια που αφορά το γεγονός ό,τι έτρεχε χωρίς αντίπαλο, φυσικά και είναι άνευ σημασίας.  Στην έξέδρα των επισήμων μεταξύ άλλων διακρίναμε τους: k. κ. ΡΟΤΣΑ, ΜΠΑΓΕΒΙΤΣ, ΓΑΛΑΚΟ, ΝΤΕ ΜΕΛΟ, ΛΟΣΑΝΤΑ, ΣΑΡΑΒΑΚΟ, ΝΑΒΑΣ, ΚΩΣΤΕΝΟΓΛΟΥ, και φυσικά πολλούς ανθρώπους της ΜΠΑΡΤΣΑ, ΤΗΣ ΜΠΑΓΕΡΝ, ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΣΕΝΑΛ. Εννοείται πως οι κερκίδες ήταν κατάμεστες απο κόσμο οι οποίοι θαύμασαν τους παιχταράδες και των δύο ομάδων, και ειδικότερα τ'αστέρια της υπερομάδας των Τρικάλων. Στο τέλος του αγώνα τα δύο παιδιά από το Γοργογύρι έδωσαν μια συνέντευξη στον Αρκά για το ιστολόγιο μας.

Ερώτηση: πόσο χρονών είσαστε και απο πού είναι η καταγωγή σας;
Γιάννης: είμαι 13 και η καταγωγή μου είναι απο το Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι, με τα γάργαρα νερά, και τα πολύ δροσερά κορίτσια.
Αλκιβιάδης: είμαι κι εγώ στη ίδια ηλικία και απο το ίδιο χωριό, απλά θα ήθελα να προσθέσω πως στο Γοργογύρι έχει γεννηθεί και ο πολύ μεγάλος παίκτης ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΑΝΤΑΚΗΣ.
Ερώτηση: είσαστε δεξιοί ή αριστεροί, εννοώ πιο είναι το καλό σας πόδι;
Γιάννης: ως σέντερ φόρ που παίζω θα ήθελα να μπορώ να χρησιμοποιώ και τα δύο πόδια, μέχρι στιγμής δεν το έχω καταφέρει απόλυτα, αλλά ευελπιστώ πως στο μέλλον θα  το πετύχω, είμαι όμως εξίσου καλός και στις κεφαλιές, (παρ' ό,τι μικρός το δέμας είναι αλτικός όπως διαπιστώσαμε.)
Αλκιβιάδης: Εγώ βασικά χρησιμοποιώ μόνο το δεξί, και φυσικά το κεφάλι μου.
Ερώτηση: σε ποιά Ελληνική ομάδα, και σε ποιά ξένη θα θέλατε να πάρετε μεταγραφή;
Γιάννης: ΠΑΟ, ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ, ΑΡΣΕΝΑΛ
Αλκιβιάδης: OΣΦΠ, ΜΠΑΓΕΡΝ
Ερώτηση: ποιός ποδοσφαιριστής είναι το ινδαλμά σας;
Γιάννης: Μessi
Αλκιβιάδης: Ronaldo
Ερώτηση: γνωρίζετε να μας πείτε ποιοί ήταν οι πιο ταλαντούχοι παίχτες των Τρικάλων;
Γιαννακης: ο Τσιαντάκης που είναι και χωριανός μας, και όπως έχω ακούσει απο τον πατέρα μου πιο πριν ο Κατσιάκος. Εδώ θα ήθελα να σας διηγηθώ μια ιστορία σχετική με τον παππού μου που μου την είχε πει ο θείος μου ο Κώστας, την πρώτη φορά που ο παππούς ο Γιάννης αντίκρισε μπάλα την πήρε στα χέρια του με μεγάλη προσοχή και την πήγε στο δάσκαλο γιατί νόμιζε πως ήταν βόμβα!!!!!!!EmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmoji
Αλκιβιάδης: Εγώ γνωρίζω μόνο για τον Τσιαντάκη επειδή όπως είπε και ο Γιάννης είναι απο Γοργογύρι μεριά.
Ερώτηση: Μήπως γνωρίζετε να μας αναφέρετε δύο ονόματα μεγάλων τραγουδιστών-συνθετών απο τα Τρίκαλα;
Απάντηση: και οι δύο απάντησαν ταυτόχρονα Τσιτσάνης, Μητροπάνος και Καραφώτης!!!!!!
Ερώτηση: εσύ Γιαννάκη έχουμε μάθει πως είσαι μαθητής Μουσικού Σχολείου, ποιό όργανο σ'αρέσει πιο πολύ;
Γιάννης; το ΒιολίEmojiEmojiEmojiEmojiEmoji
Ερώτηση: Έχετε μήπως κάποια σχέση με τον κορυφαίο κιθαρίστα των Τρικάλων τον Κωνσταντίνο Γκοβίνα-Γκοτζιόλα;
Γιάννης και Αλκιβιάδης γεμάτοι υπερηφάνια: ναι είναι Θείος μας και είναι μεγάλη τιμή για το Γοργογύρι.
Ερώτηση: και τώρα μιας και φθάσαμε στο τέλος της συνέντευξης θα ήθελα να σας ρωτήσω τι γνωρίζετε για την ΟΚΡΑ;
Γιάννης: Eδώ και πολλά χρόνια ο πατέρας μου, και ο θείος μου μου μιλάνε συνέχεια για την ΟΚΡΑ αυτό το καλοκαίρι σε ειδική τελετή θα γίνω και επίσημο μέλος της ΟΚΡΑ, και γι'αυτό είμαι πάρα πολύ χαρούμενος.Σίγουρα το να είσαι μέλος της ΟΚΡΑ είναι μεγάλη τιμή και ευθύνη γιατί όλα τα μέλη της έχουν λόγο και μπέσα. Έτσι θέλω να γίνω κι εγώ. Έχω μάθει πως την ΟΚΡΑ την ίδρυσαν δύο πρώτα ξαδέρφια του πατέρα μου ο Αλέξανδρος Γκουβίνας, και ο Επικούρειος Πέπος Γκοβίνας.
Αλκιβιάδης: Eγώ πρωτοάκουσα για την ΟΚΡΑ από τον φίλο μου τον Γιάννη, και σύντομα θα φροντίσω να μάθω πιο πολλά, εννοείται πως κι εγώ θέλω να γίνω επίσημο μέλος της ΟΚΡΑ.
Υ.Γ. στον MANAGER έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση η ομιλία του προπονητή τους μετα το τέλος του αγώνα.
Ευχαριστούμε τους Γιαννάκη Γκοβίνα, και Αλκιβιάδη Γκοβίνα για την υπέροχη συνέντευξη και όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στον αγώνα και που αμέσως μετά θα μνημονεύσω τα ονοματά τους,
Χρήστος Μπουρούσης
Θανάσης Αγραφιώτης
Άλκης Γκοβίνας
Γιώργος Νταϊλιανης
Θανάσης Γριζανίτης
Κωνσταντίνος Καραγκούνης
Θανάσης Τάμπος
Θανάσης Καλτσάς
Θανάσης Παπαδάκος
Θανάσης Γαντζούλας
Θοδωρής Καρακώστας
Γιάννης Γκοβίνας
Βαγγέλης Καρακώστας
Μενέλαος
Ιάσονας
Γιώργος
Χρήστος Τσιβέλης
Δημήτρης
ζητώ συγγνώμη για κάποια παιδιά που ξέχασα. Είσαστε πολύ μεγάλα ταλέντα αλλά θα πρέπει να προσέξετε να μην παραμείνετε μόνο ταλέντα γιατί και στο παρελθόν έχουν ''χαθεί'' ταλέντα λόγω χαρακτήρα και πολλών άλλων αρνητικών πραγμάτων. Γι αυτό θα πρέπει ν'ακούτε τους προπονητές σας γιατί αυτοί γνωρίζουν πως πρέπει αναπτυχθεί ένα ταλέντο, και να θυμόσαστε τις τρεις μαγικές λέξεις που ένα ταλέντο, εκτός από ταλέντο, γίνεται και εργαλείο για την ομάδα, οι λέξεις είναι: Δουλειά, Δουλειά, Δουλειά.
Τη συνέντευξη πήρε ο αντιπρόεδρος της ΟΚΡΑ Παναγιώτης Αρκας, ευχαριστώ Παναγιώτη.
Την επιμέλεια της ανάρτησης είχε ο Επικούρειος Πέπος. 

Αμέσως μετά ακολουθεί σχόλιο του Αρκά.

Arkas: Καλησπέρα!Να δώσω θερμά συγχαρητήρια στους παιχταράδες που κατέβηκαν από τα Τρίκαλα και που μας προσέφεραν ασύγκριτο θέαμα.Πραγματικά στις 2 πρώτες περιόδους τα παιδιά πέταγαν φωτιές,με καταπληκτική
επιθετική λειτουργία,φοβερό passing game και εναλλαγές της μπάλας με την μία!Απέναντί τους είχαν τις ακαδημίες του ΟΣΦΠ,που τολμώ να πω πως δεν αντεπεξήλθαν στις προσδοκίες του κοινού!
Άλλωστε στο υγιές ποδόσφαιρο δεν παίζουν μπάλα τα εκατομμύρια...μετράνε άλλα πράγματα.Βravo στους Τρικαλινούς παιχταράδες και στους γονείς τους για την υγεία και το πνεύμα ευγενούς άμιλας που επέδειξα
Να αναφερθώ εδώ στους 2 Γοργογυραίους-μέλη της ομάδας.Πρόκειται για δύο βασικούς ποδοσφαιριστές,τον Γιάννη σε θέση επιτελικού χαφ και τον Άλκη σε θέση αμυντικού.Αλάνθαστοι και οι δύο στο παιχνίδι τους
με φοβερή αίσθηση του χώρου και έμφαση στο δημιουργικό παιχνίδι.Αληθινά κατάπιαν τον ΟΣΦΠ για 2 περιόδους,προηγούμενοι μάλιστα 0-2 ως τότε.Έπειτα,λόγοι "υπεράνω",έφεραν τον αγώνα στην ισοπαλία.
Συνοψίζοντας,με πολλή δουλειά θα έρθει και η καταξίωση για αυτά τα παιδιά.Μην κολώνετε πουθενά,δεν υπάρχει κρίση,μόνο αισιοδοξία και ρεαλισμός!Από μέρους μου,έχει ήδη εξασφαλιστεί η θετική εισήγηση
 προς το τμήμα scouting της OKRA GROUP για τους δύο Γοργογυραίους και κάποια ακόμα ταλέντα!
Arkas: ΥΓ:Mr Pepos,να τονίσω πως η αδυναμία του Γιάννη για το ωραίο φύλο,και δη τις τουρίστριες,πάει πακέτο με την ωραία μπάλα,φθάνει να υπάρχει μια ισορροπία πάντοτε!
















19.3.15

Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 δυστυχώς 200 χρόνια μετά έχουμε ξανά τεράστια προβλήματα με τους αιώνιους εχθρούς μας.

Aγαπητές Φίλες, Αγαπητοί Φίλοι, Αγαπητοί συναθλητές της Ουτοπίας και της Ελληνικής νοοτροπίας, σας καλημερίζω και σας καλοσωρίζω στο ιστολόγιο της Λ.Ο.Γ. Μέ τη σημερινή ανάρτηση που είναι κι αυτή αφιερωμένη στους ΑΓΙΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 θα κλείσουμε αυτόν τον κύκλο μνήμης σ'αυτούς που -κατά την ταπεινή μου γνώμη- θα έπρεπε να έχουμε στο εικονοστάσι του σπιτιού μας εφόσον, θέλουμε να λέμε πως είμαστε Έλληνες. Με το κορυφαίο έργο λοιπόν του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ  ''Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ'' θέλω να στείλω το εξής μνμα σε κάποιον ακατανόμαστο πολιτικό που είχε πει πως οι Έλληνες ξεχνούν, κύριε ''Μ'' εσείς μπορεί να θέλετε να ξεχνούν οι Έλληνες για τους λόγους που εσείς γνωρίζετε, αλλά εμείς εδώ στο filomatheia.blogspot.com δε θα σας κάνουμε τη χάρη. AΓΙΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 σας ευγνωμονούμε. Φίλες και Φίλοι αύριο 20/03/15 θα διαβάσετε κάτι που θα σας εκπλήξει, και την 21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΟΛΟΙ ΣΤΟ BLOG του filomatheia για να υποδεχθούμε τον νέο ταλαντούχο ποιητή ΕΝΔΥΜΙΩΝΑ γιατί σε παγκόσμια  πρώτη θα παρουσιάσουμε την ποιητική του συλλογή με τίτλο ''ΑΚΟΥ'' Καλή ανάγνωση. Με σεβασμό και εκτίμηση ο CEO της ΟΚΡΑ Επικούρειος Πέπος.




Η Ελλάς ευγνωμονούσα,1858
- Θεόδωρος Βρυζάκης (1819 -1878). Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Παράρτημα Ναυπλίου.
Στο έργο αυτό, που φιλοτέχνησε ο Βρυζάκης το 1858, απεικονίζεται η απελευθε­ρωμένη Ελλάδα ως αρχαία κόρη, πάνω σ' ένα σύννεφο που την κρατά υπερυ­ψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα ξέπλεκα μαλλιά της, και πατά στις σπασμένες αλυσίδες των δεσμών της. Έχει τα χέρια της απλωμένα δεξιά και αριστερά, σε μία συμβολική κίνηση εναγκαλισμού αλλά και προ­στασίας πλέον όλων όσοι με θυσίες και αγώνες συνετέλεσαν στην απελευθέρωσή της, όλων όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν τις περιουσίες τους για την ανασυγκρότησή της, όπως υποδηλώνει ο σωρός των νομισμάτων που της προσφέρεται.

Γύρω της συνωστίζονται οι γνώριμοι πρωτεργάτες της Επανάστασης, οι πρόδρομοι Ρήγας Φεραίος, Αδαμάντιος Κοραής, Αλέξανδρος Υψηλάντης, Μιχαήλ Σούτζος, οι γενναίοι αγωνιστές Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, οι ήρωες των ναυτικών αγώνων Κωνσταντίνος Κανάρης, Ανδρέας Μιαούλης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα. Για την απόδοση των αναγνωρίσιμων φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών τους, ο Βρυζάκης χρησιμοποιεί τις προσωπογραφίες των αγωνιστών που είχε σχεδιάσει ο Krazeisen και είχαν ευρέως διαδοθεί με μία σειρά λιθογραφίων που εκδόθηκε το 1831 στο Μόναχο [1].
Ο Βρυζάκης, εκφράζοντας τα συναισθήματα των Ελλήνων που αισθάνονταν την ανάγκη να τιμήσουν όσους θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία, φιλοτεχνεί την αλληγορική αυτή σύνθεση, η οποία φέρνει κοντά τους έναν κόσμο ηρωικό και ανακαλεί στη μνήμη τους την εποχή των αγώνων, που ο απόηχος τους είναι ακόμα ζωντανός και καθορίζει από πολλές απόψεις τη ζωή τους. Η εικόνα ενεργεί συγκι­νησιακά και προβάλλει ένα ζήτημα ηθικής στάσης, την αναγνώριση της αρετής, την απόδοση τιμής, αλλά και τη συνειδητοποίηση της υποχρέωσης για μίμηση και συνέ­χεια [2]. Βασικό ρόλο σ' αυτό παίζει η δύναμη της αναπαράστασης με τα μορφολογικά της χαρακτηριστικά αλλά και οι συνειρμοί που την ακολουθούν. Δεν είναι καθόλου απίθανο να ισχύει αυτό που έχει υποστηριχθεί από πολλούς μελετητές ότι το έργο παραπέμπει στους στίχους τους αποδιδόμενους στον Ρήγα Φεραίο «Ω παιδιά μου ορφανά μου. » [3].
Επίσης οι επισημάνσεις του Goethe, σε κείμενο σχετικό με τις λιθο­γραφίες του Krazeisen με τους Αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης [4], στο οποίο αναφέρεται ότι το κοινό χρειάζεται, απαιτεί να βλέπει σε πιστές προσωπογραφίες όσους απέκτησαν ένα σημαντικό όνομα και επηρέασαν τη ζωή του, αλλά και η μακρι­νή υπόμνηση του τύπου της Παναγίας του Ισχυρού Μανδύα [5], με την οποία μπορεί να σχετισθεί η απεικόνιση της Ελλάδας, μεγαλύτερης σε μέγεθος από το πλήθος των αγωνιστών, που με την προστατευτική θέση των ανοικτών χεριών της δείχνει να τους σκεπάζει, διαμορφώνουν την αλληγορική λειτουργία του έργου και τον ιδεολογικό ρόλο που καλείται να παίξει. Άλλωστε οι διάφοροι τίτλοι που αποδίδονται στον πίνακα Η Ελλάς ευγνωμονούσα, Υπέρ Πατρίδος το Παν, Η Ελλάς συνάγουσα τα τέκνα της και η ευρεία διάδοσή του σε λιθογραφημένη απόδοση, αποδεικνύει την ταύτιση του κοινού με την απεικόνιση, καθώς η παράσταση εκπληρεί το αίτημα της «ελληνικής μετεπαναστατικής κοινωνίας που είχε ανάγκη να διαβάζει εικαστικά τις μεγάλες στιγμές του ελληνικού έθνους, να τις αναπολεί ως σημεία αναφοράς και να τα εξιδανικεύσει παρά να αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα» [6].

Όλγα Μεντζαφού - Πολύζου
Από το λεύκωμα, «1821 Μορφές & Θέματα του Αγώνα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας στη ζωγραφική του 19ου αιώνα». Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Παράρτημα Ναυπλίου. 
Επιμέλεια Ανάρτησης: Επικούρειος Πέπος.