Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

11.10.14

Όταν η τέχνη συνάντησε τον επικούρειο Pepo... Γιά περισσότερες φωτογραφίες κάντε κλίκ εδώ...


ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ   ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2014
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ,  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ  ΥΛΙΚΩΝ
ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ-ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ 24/08     20.30
ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ ΠΕΠΟΖΙΝΙΣΜΟΣ-PEPOZINISMOS!!!
Mόνο για συλλέκτες, γκαλερίστες, και λίγους εκλεκτούς φιλότεχνους.
Τιμώμενο πρόσωπο ο ανεπανάληπτος ΟΡΦΕΑΣ. Μετά την εκδήλωση ακολούθησε ομιλία του καλλιτέχνη και μικρή ‘’τράπεζα’’. Την παράσταση ‘’έκλεψε’’ ο διεθνούς φήμης γκαλερίστας από την ιστορική πόλη των Φαρσάλων ο οποίος παράγγειλε στον καλλιτέχνη
7 έργα με θέματα της περιοχής Φαρσάλων και Μεσοχώρας, και πορτραίτα των μελών της οικογενείας του. Μεγάλη τιμή για τον καλλιτέχνη αποτέλεσε το γεγονός της παρουσίας
των τριών Χαρίτων  οι οποίες με την παρουσία τους ομόρφναν  τη βραδιά, γιατί εκτός
των άλλων οι 3 Χάριτες ως φιλόμουσες και φιλότεχνες αξιολόγησαν τα έργα με τον δικό τους τρόπο. Για την συμβολή του καλλιτέχνη στο ρεύμα του PEPOSINISMOU μίλησαν διακεκριμένοι άνθρωποι της τέχνης όπως ο GRADE Λαμπρακιάς, η Ιστορικός της τέχνης Διοτίμα η τσαούσα, και ο NIC THE GREEK.
Tην σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο POOF KAI O PEPE.
Στο κλείσιμο της βραδιάς ο καλλιτέχνης έπαιξε στο Ακκορντεόν ερωτικά τραγούδια
Αφιερωμένα στη Θεά του έρωτα και στις μούσες της περιοχής. Υ.Γ. Δυστυχώς η  βραδιά
Ποίησης για μια ακόμη χρονιά αναβλήθηκε, ας ελπίσουμε ο,τι του χρόνου θα έχουμε
Καλύτερα νέα και πως στην αυλή  των  θαυμάτων θα ξαναζήσουμε στιγμές μαγικές.
Υ.Γ. Κάντε κλίκ στον τίτλο του άρθρου για να δείτε όλες τις φωτογραφίες
Καλλιτεχνικό Ρεπορτάζ
Fuji Tomo Kazu

O Kαλλιτέχνης λίγο πριν την παρουσίαση.
Το έργο που προκάλεσαι πολλές απορίες.
Η φιλότεχνη κ. Σταθοπύλου η μεγάλη χορηγός.



16.8.14

Οι φίλοι της καρδιάς μας 1977-2014... DENICE, DERRICK WILTON FROM SOUTH AFRICA WELCOME


Wiltons welcome to your home again!

Όλα έγιναν ξαφνικά, την Τρίτη το βράδυ δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από South Africa ήταν η Denise,
-Hello Spyro! We are coming!!!
Ήταν θαυμάσιο να ακούμε από την ευλογημένη Denise αυτό το ευχάριστο νέο, αυτή τη φορά θα ερχόταν μαζί με την Christine, την οποία είχαμε να Wiltons welcome to your home again!
Όλα έγιναν ξαφνικά, την Τρίτη το βράδυ δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από South Africa ήταν η Denise,
-Hello Spyro! We are coming!!!
Ήταν θαυμάσιο να ακούμε από την ευλογημένη Denise αυτό το ευχάριστο νέο, αυτή τη φορά θα ερχόταν μαζί με την Christine, την οποία είχαμε να δούμε από το 2006 όταν είχαμε επισκεφθεί εμείς την Νότιο Αφρική και η ίδια είχε να έρθει στην Ελλάδα από το 2001!!! 13 χρόνια!! μετά

Στις 09.08.14 06.30 το πρωί ανοίξαμε την αγκαλιά μας για να υποδεχθούμε δύο υπέροχους κρίκους από την χρυσή αλυσίδα φιλίας, μιας ευλογημένης φιλίας που ξεκίνησε το 1977 και που συνεχίζει να μας συναρπάζει. Αγαπητοί μας φίλοι ευχαριστούμε που ήρθατε. 


Το βράδυ θα έχουμε την καθιερωμένη  ''τράπεζα''  με πολλούς μεζέδες και πολλούς συγγενείς και φίλους. Πιο κάτω ακολουθούν φωτογραφίες από την υποδοχή, την τράπεζα κλπ ...
Ελπίζω η επόμενη άφιξη να είναι από Ιαπωνία και Φιλανδία. Η Denise και η Christine την Κυριακή θα αναχωρήσουν για την Σκιάθο και θα επιστρέψουν το ερχόμενο Σάββατο 16/8 και στις 19 αναχωρούν για την πατρίδα τους.
Υ.γ. η Christine μου είπε σήμερα το εξής:
Στο Γιοχάνεσμπουργκ έχει πάρα πολλούς έλληνες αλλά ο μεγαλύτερος Έλληνας είναι ο πατέρας μου!!!!
Ίσως γι' αυτό λέει πως ονομάζεται Wiltonakis!!!!!
δούμε από το 2006 όταν είχαμε επισκεφθεί εμείς την Νότιο Αφρική και η ίδια είχε να έρθει στην Ελλάδα από το 2001!!! 13 χρόνια!! μετά...



With love Spyros-Pepos-Poof-Pepe-Epikouros-Fuji Tomo Kazu

Πιο κάτω ακολουθούν οι υπόλοιπες φωτογραφίες!

English version


Wilton's welcome home again!! It all happened suddenly! On Tuesday evening we received a call from South Africa, it was Denise. - Hello Spyro! We are coming!! It was great hearing blessed Denise announcing these wonderful news. This time she is coming with Christine, we had not seen her since 2006, when we had visited South Africa. She had not visited Greece since 2001, 13 years ago!!!! On 09.08.14, at 06.30 am, we opened our hug in order to welcome two <> from the golden chain of our friendship, of a blessed friendship, which started on 1977 and which continues to fascinate us.

Dear friends, thanks for visiting us! In the evening it will take place the established "big trapezi" with many delicacies and many relatives and friends. Below this are photos from the welcoming, the "trapezi" etc. I hope the next arrival will be from Japan and Finland. On Sunday, Denise and Christine will depart for Skiathos and they will come back on Saturday on 16/8, and on 19/8 they leave for their homeland.

P.S: Today Christine told me the following: At Johannesburg there are many Greek people but the greatest Greek is my father!! Maybe that's why he want's to call him Wiltonakis!!! 


With love , 
Spyros-Pepos-Poof-Pepe-Epikouros-Fuji Tomo Kazu

 Scroll downwards to see the rest of the photos from the "trapezi" and the arrival !





























Επιμέλεια ανάρτησης : Γενικός
Editor : Genikos 

25.6.14

Η Ο.ΚΡ.Α της καρδιάς μας! 1999 έτος ιδρύσεως της ΟΚΡΑ στο εξωτικό Κορωπάκι.

Ας ξεκινήσουμε...

Εκ του manager και πρώην αντιπροέδρου Mr Πέπου :  Περί φιλίας.. Ζήσαμε μαγικές στιγμές, ήταν μία όμορφη παρέα που στην πορεία τα περισσότερα παιδιά συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να είναι φιλαράκια. Ήταν μεγάλη η συγκίνηση μου όταν κάποια παιδιά, όπως ο πόντιος ΜΑΡΑΝΤΌΝΑ, ο μέγιστος αμυντικός ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, η ΝΑΤΑΣΑ ΚΑΛΑΜΠΟΥΚΑ ο ΜΕΡΚ  με κάλεσαν στον γάμο τους. Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν σ' εκείνη την ομάδα έχουν τις καλύτερες αναμνήσεις. Χρωστάμε πάρα πολλά στον εκπληκτικό άνθρωπο ΧΟΥΑΝ ΡΑΜΟΝ ΡΟΤΣΑ.

Είναι ένα από τα ποιήματα για τη φιλία που απολαμβάνω να διαβάζω..
Ξανά και ξανά, λέξη τη λέξη, μου θυμίζει τον εαυτό μου.. 
Έχει κάτι μοναδικό, ξεχωριστό..
Και θέτει ένα βαθύ ερώτημα.. θα είμαστε φίλοι;;
Απολαύστε το! 
Η φιλία είναι αξίωμα, όπως μου είχε γράψει κάποτε μια φίλη..

Θα είμαστε φίλοι;
Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι

Πως ξεκινήσαμε άραγε : 

Το 1999 δημιουργήθηκε μια ομάδα - παρέα παιδιών με στόχο την φιλία και την πολύχρονη παρέα!

Το όνομα εκείνης : Ο.ΚΡ.Α

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ ΑΣΤΡΑΠΗ
"Καθώς συγκρούονται μεταξύ τους 
οι κρύσταλλοι πάγου και οι 
σταγόνες νερού του νέφους
ηλεκτρίζονται όλο και πιο πολύ
σύντομα ο ηλεκτρισμός
γίνεται πολύ δυνατός
ξαφνικά μια ηλεκτρική
εκκένωση διαπερνά όλο
το σύννεφο και το φωτίζει
από πάνω ως κάτω.
Αυτή η θεόρατη σπίθα είναι η Ο.ΚΡ.Α!"
Γέννηση - Έδρα: Κορωπί Αττικής
Ιστορικό: Προπομπός της Λ.Ο.Γ.
Σκοπός: Μη κυβερνητική οργάνωση προς διάσωση της φιλίας 
Ιδρυτικά Μέλη:
Μr. Pepos ως MANAGER,
Αρκάς, Γενικός, Μίμης, Θάνος, Σκουρλής, Πετράκης (Αρχηγός), Λε-Αρ, Γ. Σεχίδης, Ν&Χ Παύλου, Ορέστης, Χατζούλης, Bilakos, Τσίου Τσίου, Νατάσα, Βάγγη, Κατερίνα, Μαρία, Πέπη, Κοσμίχ, Kamakotsi, Ninikoski, Pepito, Tsipiripo.
Χορηγοί: Κος Βάγιος, Κος Ρότσα
Σύμβουλος: Dr Θωμάς
Προπονητής: Θ. Σεχίδης
Φυσιοθεραπευτής: Ο Θαυματοποιός
Εκ του Manager
Τα μέλη πολλά που ακόμα και σήμερα βρίσκονται και τα λένε... Παίζουν και αγώνες ποδοσφαίρου... Εμ τι? Εσείς τι νομίζατε? Τόσες νίκες εναντίον στις ακαδημίες του Κυρίου Χουάν Ραμόν Ρότσα πως έγιναν?
Που φτάσαμε?
15 Χρόνια μετά είμαστε ακόμα εδώ δίνοντας το στίγμα μας...
Μπορεί τότε να είμασταν 12-15 χρονών και να μην καταλαβαίναμε τι μας γίνοταν
αλλά τώρα ξέρουμε πολύ καλά τι κάναμε εν άγνοια μας...

Η Ο.ΚΡ.Α στη Πνύκα!


Άφιξη της Ο.ΚΡ.Α στου Φιλοπάππου και ομιλία προέδρου



Όμιλίες μελών Ο.ΚΡ.Α 























Εκ του manager και πρώην αντιπροέδρου Mr Πέπου 

Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.
Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.
Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.
Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.
Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.
Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.
Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου.
Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.
Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.
Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.
Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους άλλους.
Να αρπάζουμε τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.
Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος, ο δεύτερος ή ο τρίτος
στη λίστα σου.
Μου αρκεί που με θέλεις για φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.
Το ποίημα είναι του Λουίς Μπόρχες
Εκ μέρους του συντάκτη Γενικού : Ένα τεράστιο ευχαριστώ στα παιδιά που μας τίμησαν με την παρουσία τους αλλά προπάντων στους πνευματικούς μου πατεράδες Mr Alex και Mr Pepo. Ευχαριστώ πολύ για τις υπεροχές στιγμές που έζησα σαν πιτσιρικάς , τα γέλια , τα κλάμματα , τους αγώνες , τις συμβουλές και πάνω από όλα τον χρόνο και την υπομονή που διάθεσαν για εμένα προσωπικα... Όπως και για τα υπόλοιπα παιδιά...
Ο.ΚΡ.Α forever!
Επιμέλεια ανάρτησης : Γενικός
Πηγή βίντεο : www.youtube.com

29.3.14

Ημέρα μνήμης για τη Φουκοσίμα. Ο Επικούρειος Πέπος φιλοτέχνησε ένα ξυλόγλυπτο που το ονόμασε ΄΄Η ΜΑΝΑ ΤΗΣ ΦΟΥΚΟΣΙΜΑ΄΄ και το χάρισε στην πρεσβεία της ΙΑΠΩΝΙΑΣ

Φουκουσίμα: 11-03-11
Πρεσβεία Ιαπωνίας: 11-03-14                                                            
Τρία χρόνια μετά την απερίγραπτη τραγωδία στην Φουκουσίμα που άφησε πίσω 19.000 νεκρούς,  350.000 άστεγους, και άφθονη ραδιενέργεια στην περιοχή, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι άνθρωποι να επιστρέψουν στον τόπο τους. Η μεγάλη ζημιά έγινε από το τσουνάμι και όχι από τον σεισμό, το αναφέρω αυτό απλά για να τονίσω την πρόληψη που έχουν οι Ιάπωνες στο θέμα του σεισμού, φαντασθείτε εκείνος ο σεισμός να είχε γίνει στη δική μας αυλή για πόσους νεκρούς θα μιλάγαμε. Ακόμα και για το τσουνάμι υπήρχε πρόληψη γι’ αυτό είχαν το φράγμα των 7? Μέτρων, αυτό όμως που έγινε ξεπέρασε κάθε όριο, ήταν κάτι απερίγραπτο. Είναι όμως άξιοι πολλών επαίνων, οι πολίτες για τη συμπεριφορά τους, [αυτό βέβαια είναι το αποτέλεσμα της παιδείας τους] και φυσικά τις αρμόδιες αρχές για την άμεση μέριμνα.
 
Με αφορμή εκείνη την τραγωδία τον Ιούλιο του 2013 σκέφτηκα να φιλοτεχνήσω ένα έργο με αναφορά στην οδύνη της Φουκοσιμιώτικης μάνας. Ο λόγος ήταν προφανής γιατί πιστεύω πως την υπέρτατη οδύνη μπορεί να την εκφράσει μόνο η μάνα. Το κομμένο δένδρο της βερικοκιάς απλόχερα μου έδωσε αυτό που ζητούσα, ήταν θέμα οπτικής πια, η δική μου οπτική διέκρινε την οδύνη της μάνας τη στιγμή που αντίκρισε την καταστροφή, εκείνη τη στιγμή σήκωσε απεγνωσμένη τα χέρια της και είπε, μονολογώντας… Θεέ μου!!! καλύτερα να μ’ είχαν βγεί τα μάτια μου για να μην αντίκριζα αυτή την κόλαση. Εγώ ως καλλιτέχνης έτσι φαντάστηκα το ξυλόγλυπτο έργο, και για 10 μήνες περίπου προσπαθούσα να δώσω στο έργο φωνή και έκφραση. Το αν τελικά τα κατάφερα είναι θέμα οπτικής και ευαισθησίας. Αυτό λοιπόν το έργο παρέδωσα  στις 11.03.14 στις 11.00 το πρωί στην πρεσβεία της Ιαπωνίας ως ελάχιστη ένδειξη συμμετοχής στον πόνο αυτών που έμειναν πίσω και στη μνήμη των θυμάτων. Το έργο αναπαριστά την πληγωμένη γη της Φουκουσίμα, το τσουνάμι που ακολούθησε, το πυρηνικό εργοστάσιο τη στιγμή της έκρηξης, τη χαροκαμένη μάνα, και παράλληλα την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. 
Υ.Γ. Μαζί με τις φωτογραφίες από το έργο και την παράδοση στην πρεσβεία θα δείτε και κάποια έργα που έχω ετοιμάσει αυτή την περίοδο και ελπίζω εκτός απροόπτου να ταξιδέψω μαζί τους τον Μάιο στην Ιαπωνία, τον Ιούνιο στη Ν.Υ. και τον Δεκέμβριο στη Ν.Α. Και αν όλα πάνε καλά ίσως τον Αύγουστο στην αυλή των θαυμάτων. 
Με φιλοτεχνικούς χαιρετισμούς,  
Επίκουρος ο Γοργογυριώτης
Επιμέλεια κειμένου: Μr Pepos 
Γραμματειακή υποστήριξη: Μελισσάνθη
Υπεύθυνος ανάρτησης: Τζίμ Άνταμς 
Μεταφραστής: Fugi Tomo Kazu

1.2.14

"Pepoerotismos" Paris!! Όταν ο μέγιστος καλλιτέχνης Επικούρειος Πέπος παρουσίασε τα έργα του στο ατελιέ του MICHIGAN στην MONMARTRE του Παρισιού.

Γενηθήτω  νέο ρεύμα στην τέχνη της ζωγραφικής. Tο όνομα αυτού "Pepoerotismos"!
Ένας κόσμος δίχως τέχνη δεν θα μπορούσε να δει τον ίδιο του τον εαυτό. Θα το περιόριζαν απλοϊκοί κανόνες. Γι’ αυτό και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα λογοκρίνουν, απαγορεύουν και καίνε. Έτσι τυφλώνουν το βλέμμα της σκέψης, του ονείρου, της μνήμης και εμποδίζουν της έκφραση της άλλης άποψης. Το  χώμα από το οποίο γεννιούνται οι καλλιτέχνες.
Οι πρωτοπόροι πάντα ενοχλούν. Αλλά τελικά η κοινωνία τους αφομοιώνει. Οι πιο σύγχρονες τάσεις όπως πχ ο Pepoerotismos, μας κάνουν να ξεχνάμε τις τολμηρότητες των προηγούμενων γενεών. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο Ιμπρεσιονισμός προκάλεσε την οργή του κοινού και της κριτικής. Ο νέο – ιμπρεσιονισμός τον έκανε να φαίνεται πολύ άχρωμος πριν χάσουν και τα δικά του χρώματα και τη λάμψη τους μπροστά στα φρικτά κατασκευάσματα των Φωβ, τα οποία σαρώθηκαν από τα τερατουργήματα των κυβιστών. Στην ποίηση τους ρομαντικούς εκθρόνισαν οι παρνασσιστές οι οποίοι παραγκωνίστηκαν από τους συμβολιστές. Στη μουσική ο Μπαχ  είναι το επιστέγασμα της μπαρόκ παράδοσης. Ο Χάιντν, ο Μότσαρτ και ο Μπετόβεν ανοίγουν το δρόμο της ορχήστρας για τους συμφωνικούς μηχανισμούς του Μπερλιόζ.
Η Γαλλία και ειδικότερα το Παρίσι ήταν και παραμένει η πρωτεύουσα κάθε πρωτοπορίας. Αλλά και όχι μόνο. Δύο σχολές συνυπήρχαν στη Μονμάρτη. Η μια εντάσσεται στην παράδοση του Τουλούζ – Λωτρέκ. Ο Πουλμπό, ο Ουτριγιό, η Βαλαντόν, ο Ιτέρ και οι άλλοι ποτέ δεν προκάλεσαν τους κεραυνούς που έπεσαν στους ώμους των ενοίκων του Μπατό – Λαβουάρ. Οι πρώτοι ζωγράφιζαν σύμφωνα με τους κανόνες, Οι άλλοι τους καταστρατηγούσαν για να ανακαλύψουν την καινούρια τέχνη. Αναμειγνύοντας τις γλώσσες και τις κουλτούρες, αντλώντας από ένα φυτόχωμα απίστευτης ποικιλίας, οι Ισπανοί Γκρις και Πικάσο, ο Ολλανδός Βαν Ντάιγκεν, ο Ιταλό – Πολωνός Απολινέρ, ο Ελβετός Σαντράρ αλλά και οι Γάλλοι Μπρακ, Βλαμένκ, Ντερέν και Μαξ Ζακόμπ ξεφεύγουν από τους κανόνες για να απελευθερώσουν τη ζωγραφική και την ποίηση από βίαιους εξαναγκασμούς.
Από την άλλη όχθη του Σηκουάνα, στο Μονπαρνάς, ο Ιταλός Μοντιλιάνι, ο Μεξικανός Ντιέγκο Ριβέρα, ο Σκανδιναβός Κρογκ, οι Ρώσοι Σουτίν, Σαγκάλ, Ζάτκιν, Νιτγκίλες, οι Γάλλοι Λεζέ, Ματίς, Ντελονέ – ανάμεσα σε πολλούς άλλους – εμπλούτιζαν επίσης την καλλιτεχνική κληρονομιά.
Τη δεκαετία του 1920 θα έρθουν οι Αμερικανοί συγγραφείς, οι Σουηδοί, οι Ρώσοι και άλλα νέα έθνη. Το Παρίσι θα γίνει η πρωτεύουσα του κόσμου. Στα πεζοδρόμια δεν θα κυκλοφορούν πια μόνο πέντε, δέκα ή δεκαπέντε καλλιτέχνες όπως στη Μονμάρτη αλλά εκατοντάδες χιλιάδες. Μι πληθώρα που δεν επαναλήφθηκε ούτε καν αργότερα στο Σεν Ζερμέν ντε Πρε. Ζωγράφοι, ποιητές, γλύπτες και μουσικοί ανακατεμένοι όλοι μαζί. Απ’ όλες τις χώρες, απ’ όλες τις κουλτούρες. Κλασικοί και μοντέρνοι. Τα μοντέλα και οι ζωγράφοι τους. Συγγραφείς και εκδότες. Απένταροι και εκατομμυριούχοι.
Ο ζωγράφος Πιερ Σουλάζ είχε πει: « Ο καλλιτέχνης ψάχνει. Δε γνωρίζει το δρόμο που θα ακολουθήσει για να φτάσεις στο σκοπό του. Ο βιοτέχνης από την άλλη ακολουθεί δρόμους που γνωρίζει για να φτάσει σε ένα αντικειμενικό σκοπό που επίσης γνωρίζει». Είναι σαφέστατο.
Ο καλλιτέχνης εργάζεται μόνος, δεν απασχολεί υπαλλήλους και δεν έχει επάγγελμα. Το να ζωγραφίζει κανείς ή να γράφει δεν είναι επάγγελμα, είναι μια ανάσα. Αν η ιδέα ή η φαντασία πεθάνει, αν το μυαλό πάψει να λειτουργεί, τίποτα και κανένας δεν θα σώσει τον άνθρωπο που τον ζώνει το κενό. Και κανένας δεν θα τον αντικαταστήσει: το έργο τέχνης είναι μοναδικό, ακριβώς όπως και αυτός που το δημιούργησε. Οι Καρυάτιδες του Μοντιλιάνι και οι Φατσούλες του δεν συγκρίνονται με τίποτα άλλο.
Η αμφιβολία αποτελεί την αιώνια γλώσσα του καλλιτέχνη απέναντι στον ίδιο του τον εαυτό. Το νέο έργο δεν είναι δεδομένο. Δεν στηρίζεται σε τίποτα,  ούτε καν στο προηγούμενο. Η επιτυχία, η περιέργεια είναι εφήμερες. Κάθε φορά ο καλλιτέχνης πρέπει να ξαναρχίζει από το μηδέν. Το μηδέν αυτό είναι μια άβυσσος. Αν σταθείς και άτυχος και συναντήσεις μια Όλγα για να κρίνει το έργο σου που η μόνη επαφή της με την τέχνη είναι οι μπότες που φοράει τότε η άβυσσος γίνεται μαύρη τρύπα. Ο  καλλιτέχνης ζει μόνο με την ανάσα και την άτακτη φωνούλα που τον καθοδηγεί. Αν του λείψουν τα πάντα βουλιάζουν. Έτσι αντιμετωπίζει ο άνθρωπος το έργο που γεννιέται.
Να φροντίσουμε τουλάχιστον για ένα διάστημα να έχουμε λιγότερο τρομερή όψη από πριν:
Pepozinismos!!! Γεννηθήτω το νέο ρεύμα στην τέχνη!
Όσον αφορά την έκθεση του Επίκουρου η αποδοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στην αγαπητή Μόιρα αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και ευχαριστίες γιατί χωρίς τη δική της συμμετοχή δεν θα ήταν δυνατόν να είχε πραγματοποιηθεί αυτό το ταξίδι. Τα πιο συγκινητικά λόγια ο Επίκουρος τα άκουσε από τα χείλη του Ianni που μίλησε για νέο δρόμο στην τέχνη και από την Patricia είπε: "Όταν αντικρίζω τα έργα σου νιώθω πως ζω τη ζωή μου όπως θα ήθελα να τη ζω. Με μεταφέρουν σε μια άλλη διάσταση". Η Patricia μίλησε με τη γλώσσα του Pepozinismou γιατί αυτό ακριβώς σημαίνει Pepoerotismos.
Παράλληλα με την έκθεση που έγινε στο Ατελιέ του Michigan, είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε ξανά μαγικές στιγμές στο Παρίσι. Ένα Παρίσι που συνεχίζει να μας εκπλήσσει και να μας έλκει με τα πολλά θέλγητρα του. Πρόκειται για ένα μεγάλο έρωτα που ξεκίνησε από τον Αύγουστο του 2008. Κατά την παραμονή μας στο ερωτικό Παρίσι μας κρατούσε συντροφιά πάντα ο TSF Jazz.

Αν κάποια ή κάποιος θέλει να προσφέρει στον εαυτό του ή σε αγαπημένα πρόσωπα κάτι σημαντικό ας ξεκινήσει την αποταμίευση για ένα ταξίδι στο Παρίσι. Θα είναι το καλύτερο δώρο πολιτισμού και αναψυχής!

Υγ. Αυτή τη φορά είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας δύο νέα μέλη, τον Mr Alex και την Queen Ειρήνη.
Υγ2. Για πάπια στο Chartier, για Mont Blanc στην Angelina, για σοκολάτα στο Deaux Maggot, στην Angelina και στο cafeé του Pompidou. Για μπισκότα στο La Cure Gourmande, για Macaron, καφέ εσπρέσο και ρόφημα στο LaDuree, για μπαγκέτα και Croque Monsieur στη Rue Cleur και στη Bousquet, για καφέ στο στέκι του Mr Alex, για τυριά στο Cantin της Champs De mars, για χορό-μπαλέτα στο Moulin Rouge και στο Lido, για συναυλίες και παραστάσεις όπερας και μπαλέτου στο Palais Garnier.
Για περπάτημα παντού, για μαγεία στο Orsay, για βαρκάδα στο Σηκουάνα με το Bateaux Mouches, για υψοφοβικούς η άνοδος στον Tour Eiffel,  για ρομαντικούς στη Μονμάρτη, για gourmet στη Rue Cleur, για σούπα και ζεστό κρασί στο Μουσείο Μεταμόρφωσης των Υλικών, για κλασική τέχνη στο Λούβρο, για μοντέρνα τέχνη στο Pompidou.
Για πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψη στο Παρίσι πατήστε εδώ.
Επιμέλεια κειμένου: Mr Pepos
Επιμέλεια μετάφρασης: Μελισσάνθη
Επιμέλεια ανάρτησης: Jim Adams
(Αποσπάσματα στην ανάρτηση από το βιβλίο "Οι Μποέμ" του Νταν Φρανκ).