Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

17.3.24

Ένα από τα 61 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΩΙΚΟΥΣ. ΜΑΞ ΕΞΕΛΜΑΝ Αρκά σπεύδε βραδέως.

Φίλες και Φίλοι καλησπέρα, ο φίλος μου, και τρόπον τινά ''μαθητής μου'' ο  Αρκάς δηλαδή, εδώ και μία δεκαετία, κάθε Καθαρά Δευτέρα μου θέτει το ίδιο ερώτημα, δάσκαλε ήρθε η ώρα του γάμου; τότε εγώ του έλεγα: δεν ήρθε ακόμα η σειρά σου, είσαι ακόμα μικρός μάζεψε ερωτικές εμπειρίες και όταν έρθει η ώρα θα σου μιλήσουν οι οιωνοί. Εδώ και μία τριετία περίπου, ο Αρκάς έχει αλλάξει το ερώτημα, και τώρα πια με ρωτάει: δάσκαλε, μήπως παρήλθεν ο καιρός του γάμου; Αύριο λοιπόν λόγω της ημέρας θα δεχθώ όπως σας είπα το πιο πάνω ερώτημα και σκέφτομαι τι να του πω; Αφού είναι 36 σκέφτομαι να του πω σπεύδε βραδέως! Εσείς τι λέτε; Σκέφτομαι επίσης να του στείλω να διαβάσει και το πιο κάτω κείμενο.

Κάποιες φορές, ο Επίκτητος αναφερόταν με δυσπιστία στον θεσμό του γάμου υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια συμβίωση «βγάζει από μέσα μας τον χειρότερό μας εαυτό». Πίστευε πολύ στη φιλία, αλλά δεν πίστευε ότι μπορούν δύο σύζυγοι να είναι φίλοι. Ο γάμος, έλεγε, είναι μια τρομερή διάσπαση από την καλή ζωή. Το να ασχολείσαι καθημερινά με μικροπράγματα τα οποία οι σύζυγοι συσσωρεύουν (καμιά φορά επιδεικνύοντας έξαλλη καταναλωτική συμπεριφορά) και το να ανησυχείς με το τι κάνει το παιδί σου (αν έφαγε ή αν άργησε να γυρίσει σπίτι) μπορεί να γίνει σκέτη αγγαρεία. Η συνεχής συναισθηματική προσοχή που απαιτείται από τους συζύγους μπορεί να αποβεί μεγάλο βάρος. Οι σοφοί δεν πρέπει να ανησυχούν και να κατατρίβονται με τις ασήμαντες λεπτομέρειες της οικογενειακής ζωής. Ο Επίκτητος ήταν υπέρ του γάμου μεταξύ δυο φιλοσόφων, όπως στην περίπτωση των Κυνικών Κράτη και της Ιππαρχίας, που ζούσαν απέριττα, χωρίς πολλά  υπάρχοντα παρά μόνον με τα απαραίτητα, χωρίς να αναλώνονται σε τσακωμούς για το ποιος θα πλύνει τα πιάτα, και για το ποιος θα σκουπίσει, ποιος θα πάρει τα παιδιά κ.λπ.

Το ζήτημα, όπως μπαίνει στον σύγχρονο κόσμο, είναι η σωστή επιλογή συντρόφου και η απλή, χιουμοριστική και άνετη αντιμετώπιση της καθημερινότητας, με λίγα λόγια μιλάμε για την Επικούρεια προσέγγιση. Λέμε συχνά ότι η καθημερινότητα σκοτώνει τον έρωτα — αντί να πούμε ότι τον έρωτα τον σκοτώνει ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε την καθημερινότητα: η γκρίνια, οι απαιτήσεις, τα παράπονα, οι παρεξηγήσεις, οι όχι και τόσο ξεκάθαρες κουβέντες, οι υπόγειες αλληλοκατηγορίες, οι υποψίες, όλα αυτά είναι που δυναμιτίζουν τις σχέσεις. Γι' αυτό ο σοφός Τσού Τσιγιέν είχε πει: Αν θέλετε να έχετε αρμονικές σχέσεις να πετάτε μαζί αλλά όχι δεμένοι. 
Επιμέλεια Ανάρτησης Επικούρειος Πέπος.