Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

1.2.16

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ

Φίλες και Φίλοι αγαπητοί ποδοσφαιρόφιλοι καλημέρα, έχω τη χαρά σήμερα να σας παρουσιάσω τη νέα ανάρτηση της Λογοτεχνικής Ομάδας Γοργογυρίου με τίτλο ''ένα νέο αστέρι γεννιέται'' ο τίτλος δεν είναι καθόλου παραπλανητικός αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Ας έρθω όμως στο θέμα μου, λίγες μέρες πριν με αστραπιαίες κινήσεις του Μάνατζερ Mr PEPOU THE GREAT και με άκρα μυστικότητα έφερε στη Αθήνα το νέο ταλέντο που ανθεί αυτή την περίοδο στο ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ που παρεμπιπτόντως να πω πως έχει μια παράδωσει στο να παράγει ταλέντα στην ποίηση, στον αθλητισμό, στη μουσική, σας μιλάω φυσικά για τον Γιαννάκη-Πήγασο Γκοβίνα, ο Μάνατζερ είχε ήδη κανονίσει μια συνάντηση με τον κ. ΧΟΥΑΝ ΡΟΤΣΑ ώστε ως ο πλέον αρμόδιος να αποφανθεί για το ταλέντο του μικρού Γιαννάκη-Πήγασο, και παράλληλα η κόρη του Μάνατζερ είχε μεταβεί στο Λονδίνο όπου είχε συνάντηση με ηγετικά στελέχη της Manchester ώστε να αποσαφηνιστούν οι προθέσεις τους γιατί είχαν εκφράσει άμεσο ενδιαφέρον για την απόκτηση του ''φτερωτού αλόγου.'' 


Ο κ. ΡΟΤΣΑ έμεινε έκθαμβος από το ταλέντο του μικρού τον οποίο χαρακτήρισε ''φτερωτό άλογο'' και ζήτησε από τον Μάνατζερ να δεσμευθεί με λόγο τιμής πως όταν θα έρθει η ώρα για την μεταπήδηση του Πήγασου να έχει ο κ. ΧΟΥΑΝ τον πρώτο λόγο, φυσικά ο Μάνατζερ δέχθηκε την πρόταση του και αφού ενημέρωσε τους γονείς του Πήγασου τον εξουσιοδότησαν εν λευκώ για τις περαιτέρω ενέργειες. Εννοείται πως ο Μάνατζερ δεν ξεχνά το πόσο είχε βοηθήσει ο κ. Χουάν την ΟΚΡΑ τότε που μας παραχωρούσε τις αθλητικές εγκαταστάσεις για να προπονείται η ΟΚΡΑ. Κύριε Χουάν σας ευχαριστούμε από καρδιάς. Σήμερα το βράδυ επίσης επιστρέφει από Λονδίνο η κόρη του Μάνατζερ με το πακέτο της πρότασης των Άγγλων, έτσι κι αλλιώς τον πρώτο λόγο θα τον έχει ο κ. Ρότσα. Υ.Γ. Λόγω κάποιου λάθους του εικονολήπτη δεν θα μπορέσω να σας παρουσιάσω το βιντεάκι από το τεστ του Πήγασου. Σας χαιρετώ και σας εύχομαι καλή βδομάδα και καλό μήνα. Στο ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ υπάρχει ακόμα ένας ταλαντούχος παίκτης ο οποίος κι αυτός θα έχει σίγουρα μια λαμπρή καριέρα, πρόκειται για τον Αλκιβιάδη Γκοβίνα.
Με σεβασμό ο Επικούρειος Πέπος.

27.1.16

ΕΛΙΣΑΒΕΤ Α' ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ένα παράδειγμα προς μίμηση για την πατρίδα της.

Φίλες και Φίλοι καλησπέρα, αφορμή για να σας παρουσιάσω το πιο κάτω άρθρο το οποίο δανείστηκα από ''τη μηχανή του χρόνου'' ήταν η κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ η Ιστορικός, ανάμεσα στα πολλά που μας μαθαίνει κάθε φορά εντυπωσιάσθηκα από τα λεγόμενά της για την ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ αυτόματα έκανα τη σύγκριση με το δικό μας πολιτικό προσωπικό και απογοητεύτηκα, τώρα κατάλαβα γιατί οι Άγγλοι λατρεύουν την ΕΛΙΣΑΒΕΤ Α' και κατ' επέκταση τον θεσμό της βασιλείας γιατί αυτοί είχαν Άγγλους βασιλείς ενώ εμείς είχαμε πότε Γερμανούς και πότε Άγγλους που το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η αυλή τους και και η χώρα προέλευσής στους. Αξίζει τον κόπο τις επόμενες 4 Δευτέρες να ρθείτε στο Μέγαρο Μουσικής για ν' ακούσετε αυτή την καταπληκτική Ιστορικό που για τρεις ώρες δίνει μια μοναδική παράσταση όπου μας παίρνει από το χέρι και μας ταξιδεύει στα δύσβατα μονοπάτια της Ιστορίας, ειλικρινά είναι μια ορχήστρα μόνη της, θα σας πω μόνο τούτο στη χθεσινή ομιλία είχα τη χαρά να έχω μαζί μου και δυο υπέροχα πλάσματα την Διώνη, και την Άλκηστη που αντίστοιχα είναι  η πρώτη δασκάλα και η δεύτερη στο δεύτερο έτος της Ψυχολογίας, τα κορίτσια στο τέλος ήταν κατενθουσιασμένη, η δε Διώνη το σκέφτεται πάρα πολύ να ξεκινήσει μια νέα καριέρα αυτή της Ιστορικού!!!!!!!! Απ' αυτό και μόνο μπορείτε να καταλάβετε το πόσο σημαντικά ήταν αυτά που άκουσαν και το πόσο καλή ήταν η κ. Ευθυμίου στην παρουσίαση της. Ελπίζω την επόμενη φορά να έρθουν ακόμα πιο πολλοί φίλοι και κυρίως να έρθουν νέα παιδιά. Άυριο θα σας παρουσιάσω τον Λούθηρο, στην συνέχεια τον Καλβίνο, Γιαν Χους, Tζον Ουίκλιθ, Ουλριχ Ζβιγγλιος και Τζιρόναμο Σαβαναρόλα. Μας εόπε επίσης πάρα πολλά για τους Προτεστάντες και τις διάφορα παρακλάδια του Προτεσταντισμού, για του Κουακέρους, για τους Μεθοδιστές, για τους Mαρωνίτες κ.α. 

Ελισάβετ, η «παρθένα Βασίλισσα» που κακοποιήθηκε σεξουαλικά. Αυτή ανέδειξε τον Σαίξπηρ και μεγάλωσε την Αγγλία. Δεν παντρεύτηκε ποτέ, αλλά έζησε πολλές «περιπέτειες» Γουόλτερ Ράλι, Ελισάβετ, Κάθριν Παρ, Ρόμπερτ Ντάντλεϊ, Τόμας Σίμουρ bess Η Βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας ανέβηκε στον θρόνο το 1558, σε ηλικία 25 ετών. Βασίλευσε για 45 χρόνια και άφησε πίσω της μία τεράστια αυτοκρατορία στην ακμή της. Έμεινε γνωστή ως η «Παρθένα Βασίλισσα», που απαρνήθηκε το γάμο για να αφοσιωθεί εξ' ολοκλήρου στη διακυβέρνηση της χώρας. Ήταν δίκαιη με τους υπηκόους της και αδίστακτη με τους εχθρούς της. Έδωσε τέλος στις θρησκευτικές διαμάχες που είχαν ρημάξει την Αγγλία τις προηγούμενες δεκαετίες και έσωσε τη διαλυμένη οικονομία της χώρας. Ανέπτυξε τις τέχνες και τον πολιτισμό με «αγαπημένο της παιδί», τον συγγραφέα Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Ήταν μία πολιτική και στρατηγική ιδιοφυία και η περίοδος βασιλείας της ονομάστηκε «Χρυσός Αιώνας». Η σεξουαλική κακοποίηση Η Ελισάβετ γεννήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου του 1533. Ήταν κόρη του Βασιλιά Ερρίκου του 8ου και της δεύτερης συζύγου του, Αν Μπολίν. Όταν ήταν 3 χρόνων, ο Ερρίκος εκτέλεσε τη μητέρα της για να παντρευτεί για τρίτη φορά και να αποκτήσει τον πολυπόθητο αρσενικό διάδοχο. Ο αριστοκράτης πατριός της συνήθιζε να την γαργαλάει. Το παιχνίδι όμως, δεν ήταν τόσο αθώο και τελικά του στοίχισε το κεφάλι. Η έκτη και τελευταία σύζυγος του Ερρίκου ήταν η Κάθριν Παρ, που αποκατέστησε τις σχέσεις της Ελισάβετ με τον πατέρα της. Μετά τον θάνατο του Ερρίκου το 1547, η Παρ παντρεύτηκε τον αριστοκράτη Τόμας Σίμορ και ανέλαβε την κηδεμονία της 14χρονης Ελισάβετ. 
Η όμορφη, κοκκινομάλλα Ελισάβετ ήταν η αδυναμία του Σίμορ. Ο μεσήλικας άντρας περνούσε πολύ χρόνο με την έφηβη, παίζοντας φαινομενικά αθώα παιχνίδια. Ο Σίμορ έμπαινε στο δωμάτιο της πριγκίπισσας όταν ντυνόταν και τη γαργαλούσε μέχρι να εξαντληθούν και οι δύο. Άλλες φορές της «τις έβρεχε» στον πισινό. Η νεαρή δεν αντιδρούσε, γιατί κολακευόταν από την προσοχή του μεγαλύτερου άντρα. Μερικές φορές συμμετείχε και η Παρ στα παιχνίδια και κρατούσε την Ελισάβετ στο έδαφος, όσο ο Σίμορ τη γαργαλούσε. Μια μέρα ο Σίμορ έσκισε το μαύρο φόρεμα της πριγκίπισσας και την άφησε με τα εσώρουχά της. Οι φήμες έλεγαν ότι η Παρ τους έπιασε λίγο μετά, όταν η ημίγυμνη Ελισάβετ βρισκόταν στην αγκαλιά του Σίμορ. Ήταν το τέλος των «αθώων» παιχνιδιών. Τον Μάιο του 1548 η Παρ έστειλε την Ελισάβετ να μείνει με το δάσκαλό της. Ο Σίμορ αποκεφαλίστηκε ένα χρόνο μετά, γιατί σχεδίαζε να παντρευτεί την Ελισάβετ και να πάρει τον θρόνο της Αγγλίας. Τα «αθώα» παιχνίδια του στοίχισαν το κεφάλι. Ο έρωτας της «Παρθένας» Βασίλισσας Ρόμπερτ Ντάντλι Η Ελισάβετ έμεινε γνωστή ως η «Παρθένα Βασίλισσα», εξαιτίας της απόφασής της να μην παντρευτεί ποτέ. Όμως λίγοι πίστευαν ότι ήταν πραγματικά «αμόλυντη». Οι φήμες οργίαζαν από την εποχή της ακόμα. Περιέγραφαν ερωτικά ειδύλλια με κάθε λογής αυλικούς, ευγενείς και μη. Το γνωστότερο αφορούσε τον Ρόμπερτ Ντάντλεϊ, φίλο της Ελισάβετ από την παιδική της ηλικία.
Κατέφθαναν δεκάδες μνηστήρες απ΄ όλη την Ευρώπη, που ζητούσαν το χέρι της αγγλίδας Βασίλισσας. 

Η Ελισάβετ αδιαφορούσε πλήρως. Ήθελε μόνο έναν άντρα, τον Ρόμπερτ Ντάντλεϊ, αλλά δεν μπορούσε να τον έχει γιατί ήταν ήδη παντρεμένος. Όμως, η σύζυγός του ήταν βαριά άρρωστη και η βασίλισσα ήλπιζε ότι θα μπορούσαν να παντρευτούν μετά τον θάνατό της. Το ερωτικό ειδύλλιο έληξε άδοξα. Ο Ντάντλεϊ έμεινε χήρος το 1560, αλλά ήταν αργά. Οι βασιλικοί σύμβουλοι έπεισαν την Ελισάβετ ότι ο γάμος με τον κατώτερο ευγενή δε θα προσέφερε καμία βοήθεια στην Αγγλία. Ο γάμος της έπρεπε να είναι πολιτική συμμαχία κι όχι νεανική παρόρμηση. Η Ελισάβετ υπάκουσε. Δεν παντρεύτηκε τον Ντάντλεϊ, αλλά ούτε και κανέναν άλλο. Όπως έλεγε: «Παντρεύτηκα την Αγγλία και σύζυγός μου είναι ο λαός μου». Βασιλικό κόρτε Η Ελισάβετ μπορεί να απέρριπτε τους επίσημους μνηστήρες της, αλλά αποζητούσε το αντρικό ενδιαφέρον στην αυλή της. Ένας σίγουρος τρόπος να αποκτήσει εξουσία ένας αυλικός ήταν μέσω του φλερτ με τη βασίλισσα. Η ιδέα δεν άργησε να εξαπλωθεί. Η αυλή της Ελισάβετ γέμισε με όμορφους νεαρούς, αλλά και γοητευτικούς άντρες πιο προχωρημένης ηλικίας, που γέμιζαν τη βασίλισσα με κομπλιμέντα. Δικαίωμα στους γοητευτικούς αυλικούς είχε μόνο η Ελισάβετ. Βαριά τιμωρία περίμενε οποιαδήποτε δεσποσύνη είχε το θράσος να αγαπήσει κάποιον απ' τους θαυμαστές της. Ένας από αυτούς ήταν ο Σερ Γουόλτερ Ράλι που παντρεύτηκε την αγαπημένη του, χωρίς να πάρει άδεια από την Ελισάβετ. 

Ο αυλικός που πλήγωσε τη βασίλισσα Σερ Γουόλτερ Ράλι ήταν εξερευνητής του «Νέου Κόσμου». Ήταν αρρενωπός, πολυταξιδεμένος και γοήτευσε τη βασίλισσα με τις περιπετειώδεις ιστορίες του. Κατάφερε να αποκομίσει μέχρι και τίτλο ευγενείας, ικανοποιώντας την ωραιοπάθεια της Ελισάβετ. Όλα έβαιναν καλώς μέχρι τη στιγμή που η Ελισάβετ έμαθε ότι ο αγαπημένος της ακόλουθος παντρεύτηκε κρυφά μία από τις κυρίες της αυλής. «Η κόλαση δεν έχει οργή όμοια με αυτή της περιφρονημένης γυναίκας», γράφει ο Σαίξπηρ και πόσο μάλλον αν αυτή η γυναίκα μπορεί με ένα νεύμα της να διατάξει το θάνατό κάθε υπηκόου της. Οι νιόπαντροι κατέληξαν να κάνουν μήνα του μέλιτος στις φυλακές του Πύργου του Λονδίνου μέχρι τη συγχώρεσή τους, μερικούς μήνες αργότερα. Οι παραξενιές της Ελισάβετ δεν στιγμάτισαν την ένδοξη πορεία της. Είναι απ' τις λίγες γυναίκες πολιτικούς που κατάφερε να μείνει στην ιστορία για τα κατορθώματά της και όχι για τις ερωτικές της περιπέτειες. Πέθανε στις 24 Μαρτίου του 1603 σε ηλικία 69 ετών. Δεν άφησε φυσικούς απογόνους και στον θρόνο τη διαδέχτηκε ο Ιάκωβος 1ος, Βασιλιάς της Σκωτίας....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/elisavet-i-parthena-vasilissa-pou-kakopiithike-sexoualika-afti-anedixe-ton-sexpir-ke-megalose-tin-anglia-den-pantreftike-pote-alla-ezise-polles-peripeties/

22.1.16

Αγαπητέ Φιλοκτήτη Χρόνια Καλά! Είθε ο Θεός να σ' αξιώσει να καμαρώνεις τα εγγονάκια σου για πολλά ακόμα χρόνια.

22/01/2016 Ευχάριστα και Δυσάρεστα!!!!!!!!!!!!!
Φίλες και Φίλοι αγαπητοί επισκέπτες αυτού του ιστολογίου σας καλησπερίζω και σας παρακαλώ να προσέχετε τα μάτια σας σαν τα μάτια σας!!!!!!! Θα ξεκινήσω τη σημερινή ανάρτηση από την ευχάριστη έκπληξη που ετοιμάσαμε -ως ΟΚΡΑ πάντα!!!- στον εξαίρετο φίλο μας που τελευταία ακούει στο πολύ ωραίο και πολύ Ελληνικό όνομα ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ B'oο α-σοφός Γεώργιος ο γραφειοκράτης της παρέας ο οποίος έχει στα κιτάπια του όλα τα στοιχεία  των μελών, που σημαίνει πως γνωρίζει το πότε γεννήθηκε το κάθε μέλος, γνώριζε φυσικά και την ημερομηνία που ο Φιλοκτήτης θα άφηνε πίσω του το 69το έτος και θα πήδαγε στο 70το!!!!!! αυτό θα συμβεί κανονικά αύριο αλλά επειδή αυτό δεν βόλευε αποφασίσαμε να τον γιορτάσουμε σήμερα. Ο α-σοφός Γεώργιος ως πρώην αξιωματικός των ειδικών δυνάμεων έδωσε εντολή στον υφιστάμενό του υπαξιωματικό Επικούρειο Πέπο ο οποίος ως εκτελεστικός βραχίονας της ΟΚΡΑ ανέλαβε να υλοποίηση το όλο concept που έλεγαν και οι αρχαίοι!!!!!!!!!! 


Ο Επικούρειος Πέπος επικοινώνησε με κάποιους κοινούς φίλους και με την μικρή κόρη του Φιλοκτήτη την Μαριάννα η οποία ανταποκρίθηκε αμέσως και υιοθέτησε την πρότασή μας που ήταν η εξής. Η Μαριάννα όταν θα έφθανε στο Μουσείο Ακρόπολης, εκεί ήταν το ραντεβού μας, θα περίμενε στην είσοδο του καφέ έως ότου την καλέσω εγώ να έρθει κοντά μας, Εντωμεταξύ εγώ είχα πάει πολύ πιο νωρίς για να μιλήσω με τον υπεύθυνο του Μουσείου ώστε να μας επιτρέψει ν' ανάψουμε το κεράκι στην πάστα τούρτα, για όσους δεν το γνωρίζουν αυτό απαγορεύεται στον χώρο του Μουσείου, και για να βρούμε κάποιο τραπέζι κοντά στην τζαμαρία για να μπορούμε να βλέπουμε τον Παρθενώνα γιατί όπως θα διαβάσετε και πιο κάτω εκεί ήταν όλο το μυστικό της επιτυχίας μας. Όταν λοιπόν θα ήμασταν όλοι οι άλλοι παρόντες θα ζητούσα εγώ, ο Επίκουρος, να κλείσουν τα μάτια τους για δυο λεπτά οι: ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, ΑΡΚΑΣ, ΠΑΤΕΡ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΣΟΦΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ και όταν θα τα άνοιγαν να περιέγραφαν ποια ήταν η πρώτη εικόνα που θ' αντίκριζαν για να δούμε αν όλοι έβλεπαν την ίδια εικόνα, τους είπα τάχαμου πως αυτό είναι ένα τεστ για την όραση που εφαρμόζει ο κορυφαίος οφθαλμίατρος ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΦΕΊΡΗΣ οι φίλοι μου το πίστεψαν και όταν τους το ζήτησα χωρίς ζαβολιές έκλεισαν τα μάτια τους. 

Εγώ με την βοήθεια της καταληκτικής Ελένης του Μουσείου είχαμε ετοιμάσει την πάστα-τούρτα με το κεράκι πάνω που είχε φέρει η Μαριάννα, κάλεσα την Μαριάννα να πάρει την πάστα-τούρτα από την Ελένη του Μουσείου -ΕΛΕΝΗ Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΡΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ- και μαζί πήγαμε στο τραπέζι όπου τα παλικάρια είχαν ακόμα κλειστά τα μάτια τους κάθισε η Μαριάννα απέναντι από τον πατέρα της με πλάτη προς τον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ βάλαμε την πάστα-τούρτα προς την πλευρά του ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ ανάψαμε το κεράκι και αμέσως μετά τους ζήτησα ν' ανοίξουν τα μάτια τους και ταυτόχρονα αρχίσαμε το τραγουδάκι των γενεθλίων!!!!!!!!!!!!! Το τι ακολούθησε το αφήνω σε σας, δώστε στη φαντασία σας φτερά και αφήστε την να σας περιγράψει την έκπληξη του φίλο μας του Φιλοκτήτη. 
Στη συνέχεια για περίπου ένα τρίωρο είχαμε μια καταπληκτική κουβέντα για πολλά και διάφορα. Κάπως έτσι τελείωσε το μισό της ημέρας δηλαδή το χαρούμενο κομμάτι γιατί η συνέχεια έκρυβε για τον Εποκούρειο Πέπο δυσάρεστα νέα.
Φιλοκτήτη Χρόνια Καλά και Καλή Υγεία από καρδιάς, με αγάπη ο Επικούρειος Πέπος. Αριστερά μια πολύ ωραία εικόνα όπου η κόρη συνομιλεί με τον πατέρα της που ειρήσθω εν παρόδω να σας πώ είναι ο άνθρωπος που ενσαρκώνει την έννοια του εθελοντισμού. Επίσης να ευχαριστήσω τον Αρκά που είχε την καλοσύνη να παραυρεθεί σ' αυτή τη συνάντηση ως εκπρόσωπος της νέας γεννιάς, και φυσικά τους δυο Γιώργηδες. Ντόμους Αρίγκατο φίλοι μου. Υ.Γ. κ. Μαίρη πολύ θα ήθελα να ήσασταν κι εσείς εκεί, ο Mr Alex δεν μπόρεσε να παραβρεθεί λόγω Καλειδοσκοπίου.
ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΝΤΩΝΗ ΖΑΦΕΙΡΗ.
Κατά της 17.30 ο γιατρός μέτρησε τη πίεση του ματιού μου και την βρήκε στα ύψη 40!!!!!!!!!! με ανώτερο όριο το 21!! σχεδόν νταμπλ σκορ που λένε και στο Μπάσκετ, και παρ' ό,τι εδώ και δέκα μέρες έριχνα τρία κολλύρια, δυστυχώς το γλαύκωμα ήταν προ των πυλών. Όλα τώρα θα παιχτούν την ερχόμενη Δευτέρα και τον λόγο θα έχει πια η κ. Χρύσα Τερζίδου που είναι η πλέον ειδική για το γλαύκωμα. Ελπίζω το κακό να σταματήσει στο ένα μάτι ώστε να μπορέσω να δω την αγαπημένη μου κόρη νύφη, τις αγαπημένες μου ανιψιές νύφες, τ' αγαπημένα μου ανίψια γαμπρούς και φυσικά κάποια από τα μέλη της ΛΟΓ και της ΟΚΡΑ, και κυρίων να συνεχίσω τη ζωγραφική. Ελπίζω αυτό να μην είναι το τελευταίο άρθρο για ανάρτηση γιατί δεν σας κρύβω πως απόψε έκανα μεγάλη προσπάθεια για να γράψω όλα αυτά, η κατάσταση επιδεινώθηκε αρκετά και με ταλαιπώρησε πάρα πολύ. Φίλες και Φίλοι μη ξεχνάτε όσοι είσαστε πάνω από 40 να ελέγχετε την πίεση των ματιών σας. Με σεβασμό και Επικούρεια -ειδικά τώρα- διάθεση ο Επικούρειος Πέπος.


21.1.16

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Αγαπητή μας Άλκηστη σ' αγαπάμε πάρα πολύ, Χρόνια Καλά και δημιουργικά.
EmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiEmojiΦίλες και Φίλοι αγαπητοί φιλότεχνοι καλησπέρα και όχι μόνο!!!!!!! Αφορμή για να κάνω τη σημερινή ανάρτηση είναι η έκθεση του φίλου μας του Επικούρειου Πέπου που θα γίνει τον Απρίλιο στην ΚΑΜΑΚΟΥΡΑ της Ιαπωνίας. Από τον Σεπτέμβριο που επέστρεψε ο Επικούρειος Πέπος από το Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι έπεσε με τα μούτρα που λένε στην προετοιμασία αυτής της έκθεσης, κατα την παραμονή του στο ΜκΠΓ είχε ήδη ετοιμάσει πολλά έργα τα οποία ήθελαν την τελική τους πινελιά, αυτό και έκανε όλους αυτούς τους μήνες κλεισμένος στο ατελλιέ του, όπως ο ίδιος πιστεύει το κορυφαίο των έργων του αυτής της περιόδου είναι η γυμνή Λολίτα την ώρα που ετοιμάζετε να βουτήξει στα κρύα νερά του ποταμού. Το έργο το βάπτισε Λολίτα γιατί αυτή ήταν η επιθυμία της κοπέλας που πόζαρε για να την ζωγραφίσει ο καλλιτέχνης, κι έτσι μ' αυτόν τον τρόπο να την παραδώσει στην αιωνιότητα.
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΑΪΚΑΛΗ
Παρόλο που θα περίμενε κανείς το αντίθετο, στην ιστορία της τέχνης εμφανίζεται πρώτα η αφηρημένη και ύστερα η ρεαλιστική τέχνη. Και αυτό γιατί, τόσο ο πρωτόγονος καλλιτέχνης όσο και το παιδί -που είναι και αυτό ένας πρωτόγονος καλλιτέχνης- αδιαφορούν για τις λεπτομέρειες και πηγαίνουν κατ ευθείαν στην ουσία. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι η «αφηρημένη τέχνη»: Μια προσπάθεια απ τη μεριά του δημιουργού να παραμερίσει τις λεπτομέρειες για να φτάσει στο ουσιώδες. Για αιώνες, ωστόσο, το αίτημα στις εικαστικές τέχνες ήταν η πιστή αναπαράσταση του αντικειμένου, η λεπτομερής ρεαλιστική απεικόνισή του. Σημαντικό ιστορικά ρόλο στη συνειδητοποίηση της σημασίας της αφαίρεσης στο καλλιτεχνικό έργο θεωρείται πως διαδραμάτισε η ανάπτυξη της φωτογραφίας, καθώς κατέστησε -ως ένα βαθμό- περιττή την πιστή αντιγραφή των αντικειμένων στις υπόλοιπες εικαστικές τέχνες. Ετσι, άνοιξε διάπλατα ο δρόμος για τον επαναπροσδιορισμό των εικαστικών αναζητήσεων ώστε στις αρχές του εικοστού αιώνα -για παράδειγμα- να εμφανιστούν κινήματα όπως του κυβισμού και του φουτουρισμού, με προσανατολισμό τη διερεύνηση της μη παραστατικής και μη αντικειμενικής τέχνης.
Ζήτημα
Με το φημισμένο «Αγνωστο αριστούργημα» (1831) αλλά και με τον συναφή «Σαραζίν» (1830) ο Ονορέ ντε Μπαλζάκ εστιάζει σε αυτό ακριβώς το καλλιτεχνικό ζήτημα: πιστή απεικόνιση ή αφαίρεση; Στο «Αγνωστο αριστούργημα» η αφηγηματική πλοκή είναι εξαιρετικά απλή: Ο Νικολά Πουσέν επισκέπτεται τον Φραντς Πόρμπις στο ατελιέ του και συναντάει στην είσοδο τον Φρενχόφερ, έναν γηραιό μυστηριώδη ζωγράφο. Ακολουθεί μία μακροσκελής αισθητική συζήτηση, κατά την οποία ο Φρενχόφερ τους αποκαλύπτει ότι έπειτα από δέκα χρόνια ακατάπαυστης προσπάθειας κατάφερε να δημιουργήσει το απόλυτο αριστούργημα της τέχνης του, το οποίο -όμως- αρνείται να τους δείξει. Υστερα από τρεις μήνες, οι τρεις ζωγράφοι συναντώνται εκ νέου και καταλήγουν σε μία παράξενη συμφωνία: Η Ζιλέτ, νεαρή ερωμένη του Νικολά Πουσέν, θα ποζάρει γυμνή για τον Φρενχόφερ και αυτός θα τους φανερώσει την «Κατρίν Λεσκώ», το αριστούργημά του.
Στην αποκάλυψη του πίνακα οι δύο έκπληκτοι ζωγράφοι θα βρεθούν μπροστά σε ένα συνονθύλευμα χρωμάτων, μία άμορφη ομίχλη από την οποία μόνο ένα θεσπέσιο πόδι έχει «γλιτώσει», για να υπογραμμίζει τις πραγματικές τεχνικές ικανότητες του καλλιτέχνη. Τόσο στο «Αγνωστο αριστούργημα» όσο και στον «Σαραζίν» ο Μπαλζάκ αφήνει ανοιχτή την ερμηνεία του μύθου του, με την πολυμέρεια της τέχνης να συμπληρώνεται ιδανικά από τον έρωτα, την πλάνη, την πορεία προς την τρέλα και τελικά τον θάνατο. Εκείνο, εντούτοις, που εντυπωσιάζει περισσότερο στα έργα αυτά είναι το εξής παράδοξο: Πώς γίνεται ο κατεξοχήν ρεαλιστής συγγραφέας, εκείνος που μέσα από τη λεπτομερειακή και παραστατική καταγραφή της εποχής του έβγαλε το μυθιστόρημα από την ανυποληψία, να αντιλαμβάνεται με τέτοια οξύνοια τη σημασία της αφαίρεσης στην καλλιτεχνική δημιουργία; Ισως, τελικά, μόνο ένας που γνωρίζει άριστα τις τεχνικές της ρεαλιστικής απεικόνισης, τα μυστικά της ακρίβειας και της λεπτομέρειας, να είναι σε θέση να αναγνωρίζει τον ρόλο της αφαίρεσης.
Η βιογραφία ενός συμβόλου
Μία πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση κυκλοφορεί από την Μικρή Άρκτο, η «Βιογραφία της Γκουέρνικα», όπως την κατέγραψε ο συγγραφέας Gijs Van Hensbergen σε μετάφραση Άδωνι Σάμσων. Το βιβλίο αφηγείται τον βίο ενός πίνακα που σφράγισε τη μοντέρνα τέχνη και ταυτίστηκε όχι μόνο με την ισοπεδωμένη ισπανική πόλη, αλλά και με κάθε πράξη που αφήνει πίσω της θάνατο και καμένη γη. Ο Gijs Van Hensbergen, ξεκινώντας από την καταστροφή της ομώνυμης βασκικής πόλης στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου, περιγράφει την ιστορία της δημιουργίας του έργου, την πορεία μετεξέλιξής του σε πανίσχυρο σύμβολο του αγώνα κατά του φασισμού, τον ρόλο του ως βασικού πυρήνα δημιουργίας του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και πυροδότη του κινήματος του αφηρημένου Εξπρεσιονισμού στα τέλη της δεκαετίας του 1940, αλλά και τα χρόνια του εκπατρισμού του έργου μέχρι την πολύπαθη, αλλά εν τέλει θριαμβευτική επιστροφή του στην Ισπανία το 1981.
Η Γκουέρνικα είχε πάντα τη δική της ζωή, σφυρηλατώντας μια σχέση με το κοινό της που συχνά διαφοροποιείτο εντελώς από τη ζωή του δημιουργού της. Το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα τα διδάγματα που απορρέουν από τον πίνακα δεν λαμβάνονται υπόψη και περνούν απαρατήρητα, καθιστά το έργο περισσότερο συμβολικό παρά ποτέ. Η Γκουέρνικα, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εικόνα στην ιστορία, συνέβαλε στον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο σήμερα.

Υ.Γ.Επικούρειου Πέπου: Αν ο Πικάσο ζωγράφιζε τη φρίκη της πόλης Μάαρα τι θα έπρεπε να ζωγραφίσει; Φίλες και Φίλοι παρακαλώ διαβάστε το βιβλίο του ΑΜΙΝ MAALOUF με τίτλο ''ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ'' και σταθείτε λίγο στη σελίδα 65 και τότε θα καταλάβετε τι εννοώ. Σας χαιρετώ, με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο φίλος του Επικούρειου Πέπου ο Fuji Tomo Kazu.

20.1.16

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΤΑΡΑΣ Ενας υπέροχος Έλληνας.

Έχασε την όρασή του ο μεγάλος μας ζωγράφος Δ. Μυταράς.
Γιατί προειδοποιούσε ότι θα γίνουμε τα σκουπίδια της Ευρώπης και πως ειρωνευόταν τον λαϊκισμό των πολιτικών. Σχεδόν ολική απώλεια όρασης διαγνώσθηκε στον μεγάλο Έλληνα Ζωγράφο και διανοούμενο Δημήτρη Μυτατά. Ο 82χρονος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και προσπαθούσε να αντιμετωπίσει την οπτική νευροπάθεια τα τελευταία επτά χρόνια. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών φαίνεται ότι χάνει την όρασή του σε ποσοστό 90%. Ο Χαλκιδαίος καλλιτέχνης σπούδασε στην ανώτατη σχολή καλών τεχνών το 1953 με δασκάλους τον Μόραλη και τον Παπαλουκά. Το 1975 έγινε καθηγητής της σχολής και παράλληλα έκανε εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Από το 2008, όταν άρχισαν και τα προβλήματα υγείας εξελέγη μέλος της ακαδημίας Αθηνών Πρόσφατα συνεργάστηκε με την ιστοσελίδα aimxi.gr, παρακάτω παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα από την αρθρογραφία του.
Για τους Γερμανούς έγραψε: -Οι Γερμανοί λένε ότι είμαστε τεμπέληδες, κλέφτες , διεφθαρμένοι. Πρέπει να τους θυμίσουμε τι είναι εκείνοι που έκαψαν σαράντα εκατομμύρια ανθρώπους σε κρεματόρια; Για το ελληνικό δημόσιο: -Αν τηλεφωνήσετε σε κάποια δημόσια υπηρεσία και είσαστε τυχερός και σας απαντήσουν , σπάνια θα βρείτε εκείνον που θέλετε στο τηλέφωνο. Αν ζητήσετε πληροφορίες , θα σας απαντήσουν ότι ο αρμόδιος λείπει και η κυρία που τον αντικαθιστά είναι έγκυος και έχει πάρει άδεια για τρεις μήνες! Στη συνέχεια, αν ψάξετε κάποιον άλλον στο ίδιο γραφείο, θα σας απαντήσουν: ''Όλοι έχουν πάρει άδεια και μάλλον από Τρίτη θα μπορείτε να μιλήσετε.' Όταν έρθει η Τρίτη, δεν θα απαντάει κανείς στο τηλέφωνο και επί πολύ ώρα θα ακούσετε ότι το τηλέφωνο αυτό είναι «εκτός λειτουργίας για τεχνικούς λόγους»! Τότε κατεβαίνετε πανικόβλητος στο κέντρο για να μιλήσετε από κοντά, αλλά δυστυχώς ανακαλύπτετε ότι κανείς δεν υπάρχει στο γραφείο γιατί ξεκίνησε απεργία διαρκείας. Για τους πολιτικούς παραθέτουμε ένα σκωπτικό κείμενό του -Ένας πολιτικός πρέπει να είναι επιδέξιος και ικανός ομιλητής . Αν δεν έχει αυτό το χάρισμα καλύτερα να μη ξεκινήσει την πολιτική του σταδιοδρομία . -Ένας πολιτικός δεν έχει σημασία τι λέει , το σημαντικό είναι να πείθει το κοινό του. -Ένας πολιτικός πρέπει να γνωρίζει ότι στις διάφορες συγκεντρώσεις με μεγάλο ακροατήριο, όσο πιο μεγάλο είναι το πλήθος που παρακολουθεί, αντιστρόφως ανάλογο είναι το συνολικό τους ΙQ! -Ένας νέος πολιτικός πρέπει να γνωρίζει τις επιθυμίες του λαού του και να υπόσχεται να τις πραγματοποιήσει ακόμα και αν είναι παράλογες. -Ένας καλός πολιτικός πρέπει να ξέρει ότι ο λαός έχει κοντή μνήμη -Ένας καλός πολιτικός αντιλαμβάνεται ότι ένα ωραίο παραμύθι είναι πιο αποτελεσματικό από τη πραγματικότητα . Καλή επιτυχία, λοιπόν, σε όσους τολμήσουν.  Για την παιδεία έγραψε: Είναι γεγονός γνωστό σε όλους ότι τα Πανεπιστήμιά μας είναι υποβαθμισμένα διεθνώς, χωρίς ελπίδα ανάκαμψης. Τα προβλήματα από ό,τι έχω διαπιστώσει είναι κυρίως δύο: To ένα είναι τα συμφέροντα των καθηγητών οι οποίοι εξελίσσονται με δικά τους κριτήρια, ψηφίζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς αξιολογήσεις και το δεύτερο, τα συμφέροντα των κομμάτων, τα οποία ψαρεύουν ψηφοφόρους μέσα από φοιτητές και μαθητές . Δεν είναι δυνατόν οι φοιτητές να μπορούν να συμμετέχουν στη διοίκηση και στην εκλογή καθηγητών και πρυτάνεων. Η συμμετοχή τους πρέπει να είναι συμβουλευτική. Επειδή έζησα 40 χρόνια σαν δάσκαλος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στους χώρους του Πολυτεχνείου, πιστεύω ότι το πρόβλημα πρέπει να τεθεί υπόψιν της Βουλής και, μετά από μελέτη, να ψηφιστεί νόμος, ο οποίος θα καθορίζει με ακρίβεια τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Είναι αδιανόητο οι καθηγητές να εξελίσσονται χωρίς σύστημα αξιολόγησης. Είναι αδιανόητο παγκοσμίως, με απόφαση του φοιτητικού συλλόγου, να διακόπτονται τα μαθήματα επ' αόριστον και να δημιουργούνται τεράστια κενά στη διδασκαλία. Είναι αδιανόητο να γίνεται κατάληψη με πλήθος κλοπές και βιαιοπραγίες εναντίον του εκπαιδευτικού προσωπικού και κάθε είδους ποινικά αδικήματα, όπως ξυλοδαρμοί καθηγητών και έλεγχος των φοιτητικών συλλόγων με κομματικές εντολές. Αν συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο σε λίγο θα έχουμε καταντήσει τα σκουπίδια της Ευρώπης!... 





Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/echase-tin-orasi-tou-o-megalos-mas-zografos-d-mitaras-giati-proidopiouse-oti-tha-ginoume-ta-skoupidia-tis-evropis-ke-pos-ironevotan-ton-laikismo-ton-politikon/