Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

28.11.23

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΤΙΟΥ [ΓΛΑΥΚΩΜΑ] από έναν παθόντα που ευτυχώς στάθηκε τυχερός χάρη στην ΚΟΡΥΦΑΙΑ γιατρό για το γλαύκωμα την κ. ΧΡΥΣΑ ΤΕΡΖΙΔΟΥ.

Φίλες και Φίλοι όσοι από εσάς διαβάσετε το πιο κάτω άρθρο καλό θα είναι να επισκεφθείτε τον οφθαλμίατρο για να σας μετρήσει την πίεση των ματιών σας, εγώ δυστυχώς το ανακάλυψα αργά γιατί δεν μου είχε μιλήσει κανείς γι' αυτή την πίεση και τώρα τρέχω μήπως και προλάβω να σώσω ό,τι μπορώ γιατί η βλάβη έχει ήδη αρχίσει. Άρα προσοχή στα μάτια σας σαν τα μάτια σας. Με σεβασμό ο Επικούρειος Πέπος. Αυτό έγινε περίπου πριν 7 χρόνια και χάρη στην ''Αγία'' Χρύσα Τερζίδου η κατάσταση σήμερα 2023 είναι υπό έλεγχο. Γιατρέ σας ευχαριστώ.

Γενικές Πληροφορίες για το Γλαύκωμα
Γενικά
To γλαύκωμα είναι μια ομάδα παθήσεων που προκαλούν βραδεία προοδευτική εκφύλιση του οπτικού νεύρου, του «καλωδίου» δηλαδή που μεταφέρει την οπτική πληροφορία προς τον εγκέφαλο. Το οπτικό νεύρο εξέρχεται από την οπίσθια επιφάνεια του οφθαλμού και καθίσταται άμεσα ορατό κατά την οφθαλμολογική εξέταση (εικόνα 1). Το γλαύκωμα είναι σήμερα η δεύτερη αιτία μη αναστρέψιμης τύφλωσης παγκοσμίως και αποτελεί μια σημαντική απειλή τόσο για το άτομο όσο και για το κοινωνικό σύνολο. Στις αναπτυγμένες χώρες το ½ των πασχόντων από γλαύκωμα δε γνωρίζουν την πάθησή τους. Στις αναπτυσσόμενες χώρες το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο.
Εικόνα 1: Η ανατομία του οφθαλμού και του οπτικού νεύρου.
Παθολογία
Το οπτικό νεύρο αποτελείται από περίπου 1.2 εκατομμύρια νευρικές ίνες, οι οποίες συνεχώς μεταφέρουν με συγκεκριμένη τοπογραφική κατανομή φωτεινά ερεθίσματα προς τον εγκέφαλο. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου ένα ποσοστό των νευρικών ινών φυσιολογικά χάνεται και δεν αποκαθίσταται, χωρίς αυτή η φυσιολογική ηλικιακή απώλεια να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην όραση. Στο γλαύκωμα η απώλεια νευρικών ινών είναι πολύ ταχύτερη με αποτέλεσμα σε βάθους χρόνου το οπτικό νεύρο να υφίσταται βλάβη και να σημειώνεται μείωση της όρασης (εικόνα 2).Στόχος της θεραπείας είναι να επιβραδύνει και να επαναφέρει την απώλεια νευρικών ινών σε ένα φυσιολογικό για την ηλικία του ασθενούς ρυθμό και να συντηρήσει ικανοποιητική όραση για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Εικόνα 2: Φυσιολογικό οπτικό νεύρο δεξιά και οπτικό νεύρο με προχωρημένες γλαυκωματικές αλλοιώσεις και απώλεια ιστού αριστερά.

Συμπτωματολογία Δεδομένου ότι η απώλεια των νευρικών ινών είναι βραδεία και προοδευτική, ο ασθενής στα αρχικά στάδια της νόσου, εκτός εξαιρέσεων, δεν εμφανίζει αξιόλογα συμπτώματα. Σε προχωρημένη νόσο επηρεάζονται διαδοχικά η περιφερική όραση, η ικανότητα αντίληψης φωτεινών και χρωματικών αντιθέσεων (contrast sensitivity), η ικανότητα προσαρμογής σε ακραίες ή εναλλασσόμενες συνθήκες φωτισμού και στο τέλος και η κεντρική όραση (ικανότητα ανάγνωσης). Η απώλεια της περιφερικής όρασης μπορεί από μόνη της να επηρεάσει τη λειτουργικότητα του ασθενούς, να καταστήσει τον ασθενή επιρρεπή σε ατυχήματα και να μην επιτρέπει την ασφαλή οδήγηση (εικόνα 3).
Εικόνα 3: Προσομοίωση της φυσιολογικής και παθολογικής αντίληψης της οπτικής πραγματικότητας σε ασθενή με γλαύκωμα ήπιας-μετρίας βαρύτητας.

Η ηλικία Το γλαύκωμα σωστά θεωρείται νόσος που αφορά τις μεγαλύτερες ηλικίες. Η αλήθεια είναι όμως ότι σε μεγάλες ηλικίες διαγιγνώσκονται προχωρημένα γλαυκώματα, στα οποία το όφελος της θεραπείας δεν είναι συγκριτικά μεγάλο, δεδομένου ότι σημαντικές βλάβες είναι ήδη εγκατεστημένες και μη αναστρέψιμες. Αντίθετα η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να επιτρέψει διατήρηση λειτουργικής και επαρκούς όρασης εφ' όρου ζωής. Για αυτό το λόγο η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας συνιστά μια προληπτική εξέταση για γλαύκωμα όταν συμπληρώσουμε το 40ο έτος της ηλικίας μας, αν συντρέχουν παράγοντες κινδύνου όπως το οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος (αν υπάρχει δηλαδή πρώτου βαθμού συγγενής με γλαύκωμα). Από την άλλη πλευρά ειδικές μορφές γλαυκώματος ενδέχεται να εμφανιστούν και κατά την παιδική και νεανική ηλικία και συνήθως είναι πιο επιθετικές.

Η ενδοφθάλμια πίεση Το 95% των ανθρώπων έχουν ενδοφθάλμια πίεση (πίεση εντός του οφθαλμού) μεταξύ 12 και 21 mmHg (φυσιολογικά όρια). H πίεση αυτή διακυμαίνεται από μέρα σε μέρα και ανάλογα με την ώρα της ημέρας και δεν συσχετίζεται με την αρτηριακή πίεση (πίεση του αίματος). Όταν η ενδοφθάλμια πίεση είναι ανώτερη των 21mmHg τότε ο ασθενής έχει οφθαλμική υπερτονία και αυτό αποτελεί έναν παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση γλαυκώματος, όπως ακριβώς η υψηλή χοληστερίνη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου. Η οφθαλμική υπερτονία δεν προκαλεί όμως σε όλους τους ανθρώπους γλαύκωμα. Επιπλέον το ένα τρίτο των ασθενών με γλαύκωμα δεν εμφανίζει ποτέ πιέσεις άνω του 21. Αυτό υποδηλώνει ότι η αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση δεν είναι ούτε αναγκαία ούτε ικανή συνθήκη για την εμφάνιση γλαυκώματος. Η ενδοφθάλμια πίεση καθορίζεται από το ρυθμό παραγωγής του υδατοειδούς υγρού μέσα στον οφθαλμό και από το ρυθμό απαγωγής αυτού. Το υδατοειδές υγρό εγκαταλείπει τον οφθαλμό από ένα ειδικό σύστημα σωληνίσκων-φίλτρο που καλείται διηθητικός ηθμός (trabecular meshwork) το οποίο βρίσκεται εκεί που συμβάλλει η ίριδα και ο κερατοειδής στην γωνία του οφθαλμού.
Έικόνα 4: Απεικόνιση του αποχετευτικού συστήματος του οφθαλμού που βρίσκεται στη γωνία συμβολής της ίριδας με τον κερατοειδή (διαφανής θόλος του οφθαλμού).

Άλλοι Παράγοντες Κινδύνου Eκτός από την ηλικία και την αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση που έχουν ήδη αναφερθεί, το μειωμένο πάχος του κερατοειδούς (του διαφανούς θόλου δηλαδή που καταλαμβάνει το πρόσθιο τμήμα του οφθαλμού) αποτελεί ανεξάρτητο παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη γλαυκώματος. Το πάχος του κερατοειδούς επίσης υπεισέρχεται στην ακρίβεια των μετρήσεων της ενδοφθάλμιας πίεσης δεδομένου ότι αυξημένο πάχος συνήθως οδηγεί σε υπερεκτίμηση της ενδοφθάλμιας πίεσης και μειωμένο πάχος σε υποεκτίμηση. Νεώτερα τονόμετρα (ORA, DCT) ίσως επηρεάζονται λιγότερο από το πάχος του κερατοειδούς και πλεονεκτούν σε περιπτώσεις που χειρουργικά έχουμε μεταβάλλει το πάχος του κερατοειδούς (π.χ. μετά από διαθλαστική χειρουργική). Άλλοι καλώς τεκμηριωμένοι παράγοντες κινδύνου είναι η Αφρικανική φυλή και το οικογενειακό ιστορικό γλαυκώματος. Συγκεκριμένα αν υπάρχει στην οικογένεια πρώτου βαθμού συγγενής με γλαύκωμα τότε η πιθανότητα ανάπτυξης γλαυκώματος είναι 3-4 φορές υψηλότερη σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.

Η Οφθαλμιατρική Εξέταση
Για τη διάγνωση του γλαυκώματος στην πλειονότητα των περιπτώσεων αρκεί μια εμπεριστατωμένη και ανώδυνη οφθαλμιατρική εξέταση με μέτρηση της ενδοφθάλμιας πίεσης, γωνιοσκοπία και εκτίμηση του οπτικού νεύρου. Η τεκμηρίωση του γλαυκώματος προϋποθέτει είτε την ύπαρξη σημαντικών τυπικών αλλοιώσεων στο οπτικό νεύρο, είτε την τεκμηρίωση της προοδευτικής βλάβης του οπτικού νεύρου. Αρκετά συχνά φωτογραφίζουμε το οπτικό νεύρο σε κάποια από τις πρώτες επισκέψεις και χρησιμοποιούμε τις φωτογραφίες αυτές ως σημείο αναφοράς για μελλοντικές εκτιμήσεις. Αυτό πραγματοποιείται άπαξ και κάθε φορά που σημειώνονται αλλαγές στο οπτικό νεύρο. Σε εξαιρετικά πρώιμα στάδια γλαυκωματικών αλλοιώσεων η διάγνωση μπορεί να είναι αμφίβολη δεδομένου ότι υπάρχει σημαντική επικάλυψη μεταξύ φυσιολογικών και γλαυκωματικών οπτικών νεύρων σε πρώιμα στάδια της νόσου. Στην περίπτωση αυτή καταφεύγουμε σε παρακλινικές εξετάσεις ή συστήνουμε στενή παρακολούθηση με σκοπό να διαπιστώσουμε αν παρουσιάζεται προοδευτική επιδείνωση του οπτικού νεύρου.

Η Εξέταση Οπτικών Πεδίων
H εξέταση οπτικών πεδίων αποτελεί την πιο συχνά πραγματοποιούμενη εξέταση σε ασθενείς με γλαύκωμα (εικόνα 6). Διαρκεί 10-15 λεπτά και απαιτεί τη  συνεργασία του ασθενούς. Σε μία οθόνη προβάλλονται φωτεινά ερεθίσματα σε διαφορετικά σημεία του χώρου η ένταση των οποίων προοδευτικά ελαττώνεται. Ο ασθενής είναι προσηλωμένος σε ένα σημείο στο κέντρο της οθόνης και κάθε φορά που αντιλαμβάνεται ένα φως όσο αμυδρό και αν είναι αυτό πατά ένα διακόπτη. Με αυτό τον τρόπο χαρτογραφείται η περιφερική όραση του ασθενούς (εικόνα 7) και ανιχνεύονται περιοχές μειωμένης ευαισθησίας (σκοτώματα). Η εξέταση των οπτικών πεδίων χρησιμοποιείται για τη διάγνωση και την παρακολούθηση της εξέλιξης του γλαυκώματος και επαναλαμβάνεται κάθε ένα έτος ή πιο συχνά σε ειδικές περιπτώσεις. Δυστυχώς απαιτείται η απώλεια περίπου 40-50% των οπτικών ινών για την εμφάνιση ευρημάτων στα οπτικά πεδία γεγονός που καθιστά την εξέταση όχι χρήσιμη σε πρώιμα (προ-περιμετρικά) γλαυκώματα. Σε ασθενείς με εγκατεστημένες βλάβες πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μια φορά κάθε ένα έτος.

Άλλες Παρακλινικές Εξετάσεις
Δίαφορες ψηφιακές μέθοδοι απεικόνισης του οπτικού νεύρου ή/και της στοιβάδας των νευρικών ινών που συνθέτουν το οπτικό νεύρο (RNFL) έχουν αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται επικουρικά μαζί με την κλινική εξέταση για την πρώιμη διάγνωση του γλαυκώματος. Τέτοιες τεχνολογίες είναι το OCT, το GDx και το HRT. Κάθε μια από αυτές έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, ενώ υπάρχουν 3 ή 4 γενεές μηχανημάτων που διαρκώς εξελίσσονται και εμπλουτίζονται. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων αυτών πρέπει να συν-αξιολογούνται με την κλινική οφθαλμιατρική εκτίμηση και από μόνα τους δεν τεκμηριώνουν τη διάγνωση του γλαυκώματος (εικόνα 8).

Η Θεραπεία Από τη στιγμή που ο οφθαλμίατρος είναι βέβαιος για τη διάγνωση, είναι υποχρεωμένος να συστήσει θεραπεία ή οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων διαρκεί εφ' όρου ζωής. Στόχος της θεραπείας είναι η ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης σε άλλοτε άλλο βαθμό ανάλογα με τη σοβαρότητα των γλαυκωματικών αλλοιώσεων. Σε πιο προχωρημένες αλλοιώσεις του οπτικού νεύρου επιδιώκουμε συνήθως χαμηλότερες πιέσεις και μικρότερες αποκλίσεις από την επιδιωκόμενη πίεση στόχο. Η ανάσχεση της προοδευτικής επιδείνωσης του οπτικού νεύρου τόσο λειτουργικά (οπτικά πεδία) όσο και μορφολογικά (εμφάνιση του οπτικού νεύρου κατά την οφθαλμολογική εξέταση) πρέπει να ελέγχεται περιοδικά και η θεραπεία να αναπροσαρμόζεται εφόσον διαπιστώνονται νέες βλάβες.
Στην πρώτη γραμμή των θεραπευτικών επιλογών είναι τα κολλύρια (σταγόνες) που ενσταλλάσονται 1 ή 2 φορές την ημέρα στον οφθαλμό και είναι αρκετά αποτελεσματικά. Αν η φαρμακευτική αγωγή δεν είναι αρκετή (δεν οδηγεί στην επιθυμητή ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης) ή προκαλεί σοβαρές παρενέργειες (αλλεργία, τοξικότητα στο επιθήλιο-εξωτερική στοιβάδα του κερατοειδούς) μια άλλη επιλογή είναι το laser γλαυκώματος (ALT,SLT) που επεμβαίνει στο αποχετευτικό σύστημα του οφθαλμού και διευκολύνει την απορροή του υδατοειδούς υγρού, το οποίο το μάτι συνεχώς παράγει. Πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι όλοι οι ασθενείς με γλαύκωμα υποψήφιοι για τη θεραπευτική αυτή προσέγγιση. Τέλος όταν όλα τα ανωτέρω δεν επαρκούν, για να ελέγξουν την πίεση ικανοποιητικά, καταφεύγουμε σε χειρουργική θεραπεία με την τραμπεκουλεκτομή και την ένθεση αντι-γλαυκωματικής βαλβίδας να αντιπροσωπεύουν τα πιο συχνά είδη επεμβάσεων. Οι επεμβάσεις αυτές δημιουργούν ένα νέο τεχνητό κανάλι (δίαυλο) για την απορροή του υδατοειδούς υγρού που ο οφθαλμός παράγει.

27.11.23

102 ΓΝΩΜΙΚΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ μαζί με φωτογραφικό υλικό που επέλεξε ο Επικούρειος Πέπος.

Φίλες και φίλοι καλημέρα, λέει μία παροιμία πως με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις, εγώ είχα την τύχη να συναντήσω στη ζωή μου πολλούς φίλους που ήταν φίλοι της σοφίας, δηλαδή φιλόσοφοι, θα αναφέρω τους δύο Πιαλειώτες μιας και είναι αυτοί που τα τελευταία χρόνια έχουν δώσει ένα διαφορετικό νόημα στη ζωή μου. Ηλίας Γιαννακόπουλος και Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος. Ευχαριστώ ΗΛΙΑ, ευχαριστώ ΔΗΜΗΤΡΗ.


1) Τα μάτια του νου αρχίζουν να γίνονται οξυδερκέστερα, όταν η σωματική δύναμη αρχίζει να παρακμάζει.

2) Μια καλή απόφαση βασίζεται στη γνώση και όχι στους αριθμούς.

3) Ένας ήρωας γεννιέται ανάμεσα σε 100, ένας σοφός βρίσκεται ανάμεσα σε 1.000, αλλά ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος μπορεί να μην βρεθεί ούτε ανάμεσα σε 100.000.
4) Ένα κράτος προκύπτει, όπως καταλαβαίνω, από τις ανάγκες της ανθρωπότητας, κανένας δεν είναι αυτάρκης, αλλά όλοι μας έχουμε πολλές ανάγκες.
5) Όλος ο χρυσός που βρίσκεται πάνω ή κάτω από τη Γη δεν είναι αρκετός για να δοθεί ως αντάλλαγμα για την αρετή.


6) Όλα τα πράγματα θα παραχθούν σε ανώτερες ποσότητες και ποιότητα, και με μεγαλύτερη ευκολία, όταν κάθε άνθρωπος αφοσιώνεται με ένα μόνο πράγμα, σύμφωνα με τα φυσικά του προσόντα, και στη σωστή στιγμή, χωρίς να ασχολείται με τίποτα άλλο.
7) Οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί να βλάψει αλλά δεν μπορεί ο καθένας να βοηθήσει κάποιον άλλο.
8) Όπως λένε οι κτίστες, οι μεγάλες πέτρες δεν στέκονται καλά χωρίς τις μικρότερες.
9) Η αστρονομία αναγκάζει την ψυχή να δει προς τα πάνω και μας οδηγεί από αυτόν το κόσμο σε έναν άλλο.

10) Κάθε καρδιά τραγουδά ένα τραγούδι, ελλιπές, έως ότου μια άλλη καρδιά ψιθυρίσει σε απάντηση. Εκείνοι που επιθυμούν να τραγουδήσουν πάντα βρίσκουν ένα τραγούδι. Με το άγγιγμα της αγάπης ο καθένας γίνεται ποιητής.

11) Καλύτερα λίγα τα οποία είναι καλοδουλεμένα παρά πολλά ατελή.
12) Το θάρρος είναι ένα είδος λύτρωσης.
13) Θάρρος είναι να γνωρίζεις τι να μην φοβάσαι.
14) Η πονηριά δεν είναι τίποτα άλλο από μια φθηνή απομίμηση της σοφίας.
15) Ο θάνατος δεν είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί στους ανθρώπους.
16) Η δικτατορία προκύπτει φυσικά από τη δημοκρατία, και η πιο σκληρή μορφή τυραννίας και δουλείας από την πιο ακραία ελευθερία.
17) Η υπερβολή προκαλεί γενικά αντίδραση, και δημιουργεί μια αλλαγή στην αντίθετη κατεύθυνση, εάν είναι στις εποχές, ή στα άτομα, ή στις κυβερνήσεις.
18) Οι καλές πράξεις δίνουν δύναμη στους εαυτούς μας και εμπνέουν άλλους να κάνουν καλές πράξεις.
19) Σχεδόν κανένας άνθρωπος δεν είναι ικανός να κάνει δυο επαγγέλματα ή δυο τέχνες σωστά.
20) Ήταν σοφός άνθρωπος όποιος ανακάλυψε την τραγωδία.


21) Αυτός που διαπράττει μια αδικία είναι πάντα πιο δυστυχής από αυτόν που την υφίσταται.

22) Αυτός που δεν είναι καλός υπηρέτης δεν θα είναι και καλός κύριος.
23) Αυτός που κλέβει λίγα κλέβει με την ίδια επιθυμία με αυτόν που κλέβει πολλά, αλλά με μικρότερη δύναμη.
24) Η τιμιότητα είναι για το μεγαλύτερο μέρος λιγότερο κερδοφόρα από την ατιμία.
25) Πώς μπορείτε να αποδείξετε εάν αυτήν τη στιγμή κοιμόμαστε, και όλες οι σκέψεις μας είναι ένα όνειρο ή εάν είμαστε ξύπνιοι, και μιλάμε ο ένας στον άλλο;
26) Η ανθρώπινη συμπεριφορά ρέει από τρεις κύριες πηγές: την επιθυμία, το συναίσθημα, και τη γνώση.
27) Σας προτρέπω να συμμετέχετε κι εσείς στη μεγάλη μάχη, η οποία είναι η μάχη της ζωής, και είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη γήινη μάχη.
28) Δεν γνώρισα σχεδόν κανένα μαθηματικό που να είναι ικανός να χρησιμοποιήσει τη λογική.
29) Άγνοια, η ρίζα και ο μίσχος όλου του κακού.
30) Η αδικία επικρίνεται επειδή οι επικριτές φοβούνται μήπως υποφέρουν, και όχι από οποιοδήποτε φόβο μήπως έχουν διαπράξει αδικία.
31) Δικαιοσύνη σημαίνει ο καθένας να νοιάζεται για τις δουλειές του και να μην αναμιγνύεται στις δουλειές των άλλων.


32) Η γνώση γίνεται κακή εάν ο στόχος δεν είναι ενάρετος.

33) Άνθρωπος - μια ύπαρξη που ψάχνει το νόημα.
34) Η γνώση είναι αληθινή άποψη.
35) Η γνώση χωρίς δικαιοσύνη πρέπει να λέγεται πονηριά και όχι σοφία.
36) Αφήστε τους γονείς να κληροδοτήσουν στα παιδιά τους όχι πλούτη, αλλά το πνεύμα του σεβασμού.
37) Η ζωή πρέπει να παρθεί ως παιχνίδι.
38) Ο έρωτας είναι μια σοβαρή σωματική ασθένεια.
39) Η μουσική είναι ένας ηθικός νόμος. Δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στο μυαλό, πτήση στη φαντασία, και τη γοητεία και τη ευθυμία στη ζωή και σε όλα.
40) Ανάγκη... η μητέρα της εφεύρεσης.
41) Κανένα κακό δεν μπορεί να συμβεί σε έναν καλό άνθρωπο, είτε στη ζωή είτε μετά θάνατον.
42) Κανένας νόμος ή διάταξη δεν είναι ισχυρότερος από την κατανόηση.

43) Τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο παράλογο από την πρακτική που επικρατεί στη χώρα μας, άνδρες και γυναίκες να μην ακολουθούν τις ίδιες αναζητήσεις με όλες τους τις δυνάμεις και με ένα μυαλό, γιατί έτσι το κράτος αντί να είναι ολόκληρο είναι μισό.
44) Τίποτα στις υποθέσεις των ανθρώπων δεν αξίζει πολύ άγχος.
45) Μια από τις τιμωρίες, όταν αρνείσαι να συμμετέχεις στην πολιτική, είναι να κυβερνάσαι από κατώτερούς σου.
46) Η γνώμη είναι το ενδιάμεσο ανάμεσα στη γνώση και την άγνοια.
47) Ο στόχος μας στην κατασκευή του κράτους είναι η μέγιστη ευτυχία του συνόλου, και όχι αυτό οποιασδήποτε ομάδας.
48) Οι άνθρωποι είναι όπως το χώμα. Μπορούν είτε να σε θρέψουν και να σε βοηθήσουν να αναπτυχθείς είτε μπορούν να σταματήσουν την ανάπτυξή σου και να σε κάνουν να μαραθείς και να πεθάνεις.49) Η φιλοσοφία ξεκινά με την έκπληξη.
50) Η φιλοσοφία είναι η υψηλότερη μουσική.

51) Η ποίηση είναι πιο κοντά στη ζωτικής σημασίας αλήθεια από ότι η ιστορία.

52) Οι ποιητές εκφράζουν τα μεγάλα και σοφά πράγματα τα οποία οι ίδιοι δεν κατανοούν.
53) Η επιστήμη δεν είναι τίποτα παραπάνω από αντίληψη.
54) Η αρχή είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του έργου.
55) Η κοινωνία η οποία δεν έχει ούτε φτώχια ούτε πλούτο θα έχει πάντα τις πιο ευγενείς αρχές.
56) Η κατάρα μου και του έθνους μου είναι ότι πάντα σκεφτόμαστε ότι τα πράγματα μπορεί να καλυτερεύσουν από μια άμεση δράση κάποιου είδους, οποιουδήποτε είδους παρά κανενός είδους.

57) Τα μάτια της ψυχής των πληθών είναι ανίκανα να αντέξουν το όραμα του θείου.

58) Το καλό είναι το όμορφο.
59) Ο άνθρωπος που κάνει όλα όσα οδηγούν στην ευτυχία να εξαρτώνται από τον ίδιο, και όχι από άλλους, έχει υιοθετήσει το καλύτερο σχέδιο για να ζήσει ευτυχισμένα. Αυτός ο άνθρωπος έχει μετριοπάθεια, ανδρικό χαρακτήρα και σοφία.
60) Οι πιο ενάρετοι είναι αυτοί που ικανοποιούνται με το να είναι ενάρετοι χωρίς να επιδιώκουν να φαίνονται έτσι.
61) Οι κυβερνήτες του κράτους είναι τα μόνα πρόσωπα που οφείλουν να έχουν το προνόμιο να πουν ψέματα, είτε στο σπίτι είτε στο εξωτερικό, ίσως να τους επιτρέπεται να πουν ψέματα για το καλό του κράτους.
62) Οι σοφότεροι έχουν την περισσότερη εξουσία.
63) Υπάρχουν τρεις κατηγορίες ατόμων: οι εραστές της φρόνησης, οι εραστές της τιμής και οι εραστές του κέρδους.

64) Δεν υπάρχει κανένα κακό στο να επαναλάβεις μια καλή πράξη.

65) Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο πράγμα όπως ο όρκος των εραστών
66) Πρέπει πάντα να παραμένει κάτι που είναι ανταγωνιστικό στο καλό.
67) Δεν θα υπάρξει τέλος στα προβλήματα του κράτους, ή της ίδιας της ανθρωπότητας, μέχρι οι φιλόσοφοι να γίνουν βασιλιάδες σε αυτόν τον κόσμο, ή μέχρι αυτοί που τώρα αποκαλούνται βασιλιάδες ή κυβερνήτες πραγματικά και αληθινά να γίνουν φιλόσοφοι, και η πολιτική δύναμη και η φιλοσοφία να έρθουν στα ίδια χέρια.
68) Δίνουν, σίγουρα, πολύ παράξενα ονόματα στις ασθένειες.
69) Σκέψη: η ομιλία της ψυχής με τον εαυτό της.

70) Αυτή, και καμία άλλη, είναι η ρίζα από όπου ανθεί η τυραννία, όταν πρωτοεμφανίζεται είναι προστάτης.

71) Αυτή η πόλη είναι αυτό που είναι γιατί οι πολίτες της είναι αυτό που είναι.
72) Αυτοί που σκοπεύουν να γίνουν σπουδαίοι δεν πρέπει να αγαπάνε ούτε τους εαυτούς τους ούτε ό,τι τους ανήκει, αλλά μόνο ό,τι είναι δίκαιο, ανεξάρτητα αν έγινε από αυτούς ή από κάποιον άλλο.
73) Το να προτιμηθεί το κακό έναντι του καλού δεν είναι στη φύση του ανθρώπου, και όταν ένας άνθρωπος είναι αναγκασμένος να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κακά, κανένας δεν θα επιλέξει το μεγαλύτερο όταν μπορεί να έχει το μικρότερο.
74) Η αλήθεια είναι η αρχή όλων των καλών στους θεούς, και όλων των καλών στους ανθρώπους.
75) Η αρετή είναι σχετική με τις ενέργειες και τις ηλικίες του καθενός μας σε όλα αυτά που κάνουμε.
76) Είμαστε διπλάσια οπλισμένοι αν πολεμάμε με πίστη.

77) Μπορούμε εύκολα να συγχωρήσουμε ένα παιδί που φοβάται το σκοτάδι, η πραγματική τραγωδία της ζωής είναι όταν οι άνθρωποι φοβούνται το φως.

78) Οφείλουμε να εκτιμήσουμε ως μεγάλης σημασίας το ότι οι ιστορίες, τις οποίες ακούνε πρώτες τα παιδιά, πρέπει να υιοθετούν με τον πιο τέλειο τρόπο την προώθηση της αρετής.
79) Οφείλουμε να πετάξουμε μακριά από τη Γη, στον ουρανό όσο πιο γρήγορα μπορούμε, και το να πετάξουμε μακριά είναι να γίνουμε όπως οι θεοί, όσο αυτό είναι δυνατό, και να γίνουμε σαν αυτούς είναι να γίνουμε άγιοι, δίκαιοι και σοφοί.
80) Όταν μιλούν άσχημα για σένα, ζήσε έτσι ώστε κανένας να μην μπορεί να τους πιστέψει.

81) Όταν υπάρχει φόρος εισοδήματος, ο δίκαιος άνθρωπος θα πληρώσει περισσότερο και ο άδικος λιγότερο για το ίδιο ποσό εισοδήματος.

82) Η σοφία από μόνη της είναι η επιστήμη άλλων επιστημών.
83) Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν, οι ανόητοι επειδή πρέπει να πουν κάτι.
84) Μπορείς να ανακαλύψεις περισσότερα για έναν άνθρωπο μέσα σε μια ώρα παιχνιδιού από ότι μέσα σε ένα χρόνο συζήτησης.
85) Η υπερβολική ελευθερία δε μοιάζει με τίποτα άλλο παρά με υπερβολική δουλεία, αφού αλλάζει και τον πολίτη και την κοινωνία.
86) Οι δούλοι και ο τύραννος ποτέ δεν θα γίνουν φίλοι.
87) Να μάχεστε για την ελευθερία.
88) Η επιστήμη είναι δημιουργός της ευτυχίας του ανθρώπου.
89) Όλοι οι άνθρωποι εκ φύσεως επιθυμούν τη γνώση.
90) Όλους η μόρφωση τους εξημερώνει.

91) Να μορφώνουμε λοιπόν τους ανθρώπους και να τους κάνουμε θεϊκούς.

92) Οι νόμοι είναι ψυχή της πόλης, η πολιτεία καταλύεται, εάν δεν υπάρχουν νόμοι.
93) Η μεγάλη πείρα και η πολυμάθεια με κακή αγωγή προκαλούν πολύ μεγαλύτερη ζημία.
94) Όλα τα κακά έχουν ριζώσει στην αμάθεια, κι από κει παίρνουν τη δύναμή τους, για να φουντώσουν.
95) Ο άνθρωπος, όταν τελειωθεί, γίνεται το άριστο εκ των πλασμάτων, αν όμως απομακρυνθεί από το νόμο και τη δικαιοσύνη, γίνεται το χειρότερο από όλα.
96) Να φροντίζεις περισσότερο για το δίκαιο από οτιδήποτε άλλο.
97) Ο άνθρωπος μόνον αυτό πρέπει να εξετάζει, αν δηλαδή ενεργεί δίκαια ή άδικα και αν οι πράξεις του είναι καλές ή κακές.

98) Εάν είμαστε πρόθυμοι να θυσιαστούμε για το δίκαιο, θα ευδοκιμήσουμε.

99) Μόνο οι νεκροί έχουν δει το τέλος του πολέμου.
100) Το βλάκα μπορείς να τον καταλάβεις από δυο ενδείξεις: μιλάει για πράματα που είναι γι\' αυτόν άχρηστα και εκφράζει γνώμη για κάτι που κανένας δεν τον ρωτάει.
101) Δεν υπάρχει πιο ακριβής ένδειξη κακής οργάνωσης της πολιτείας, από την αφθονία γιατρών και νομικών.
102) Φόβος είναι η ψυχική ταραχή που προκαλείται από την αναμονή του κακού.
Επιμέλεια ανάρτησης: Pepe-Poof.
OI τρεις φωτογραφίες είναι απο τότε
που στο Μαγευτικό και Πανέμορφο ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ
γινόντουσαν απίστευτα όμορφα πράγματα,
ίσως κάποιος ρωτήσει: και γιατί Mr Pepo
όλα αυτά σταμάτησαν? 

Απλά καλή/έ μου φίλη/ε
γιατί δεν είχαμε διαβάσει τα γνωμικά του ΠΛΑΤΩΝΑ
και δεν είχαμε μελετήσει τις παροιμίες. Ίσως όπως
θα έλεγε και ο ποιητής, τα καλά κρατάνε λίγο.
Ίσως επειδή οι άνθρωποι αλλάζουν.............
Σαφώς και είμασταν τυχεροί όσοι είχαμε την τύχη
να ζήσουμε εκείνες τις μαγικές στιγμές και ελπίζω
κάποια στιγμή στο μέλλον να μας ξαναδωθεί η ευκαιρία
να ξαναζήσουμε όμορφες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα.
   



Σας χαιρετώ Επικούρος ο Γοργογυραίος. Στην πιο πάνω φωτογραφία είναι η Θάλασσα, πιο πολλές πληροφορίες για την Θάλασσα θα βρείτε στο ιστολόγιο μας. Έρρωσθε.

26.11.23

ΦΟΡΗΤΟΣ ΑΠΙΝΙΔΩΤΗΣ ΣΤΟ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ ΔΩΡΕΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ.


Φίλες και φίλοι καλησπέρα, μέσα στην καταχνιά και τον ωχαδερφισμό που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία ευτυχώς υπάρχουν και κάποιες λαμπρές εξαιρέσεις, μία από αυτές τις εξαιρέσεις είναι και η οικογένεια του αείμνηστου θείου μας του ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ τα παιδιά του και τα εγγόνια του έκαναν μια κορυφαία πράξη και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Εύχομαι να μην χρειαστεί ποτέ να αποδείξει την χρησιμότητά του, αλλά αν ω μη γένοιτο χρειαστεί, αυτό το μηχάνημα με κάποιον χρήστη που γνωρίζει τον χειρισμό του, μπορεί να σώσει ζωές, ελπίζω επίσης αυτό να εκτιμηθεί δεόντως από τους κατοίκους και να είναι η αρχή και για άλλες παρόμοιες πράξεις των συμπολιτών μας. Θείε Θωμά άφησες καλή σπορά πίσω. Στην φωτογραφία είναι ο Θείος Θωμάς με κάποια καρκατζάλια, η φωτογραφία είναι πριν μερικά χρόνια και ανήκει στην συλλογή του Επικούρειου Πέπου ο οποίος πήρε αυτή την φωτογραφία, ο θείος ετοιμάζετε να δώσει το χαρτζιλίκι στα καρκατζάλια. Ακολουθεί το κείμενο που έλαβα.


Με μεγάλη χαρά σήμερα 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 η τοπική κοινότητα Γοργογυρίου, παρέλαβε έναν εξωτερικό φορητό απινιδωτή ΔΩΡΕΑ της οικογένειας του αείμνηστου ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ. Ο φορητός απινιδωτής είναι σύγχρονος, εύχρηστος, και με μία μικρή εκπαίδευση μπορεί να καλύψει τις ανάγκες άμεσης αντιμετώπισης ενός ου μη γένοιτο εκτάκτου καρδιακού επεισοδίου. Το ιατρικό μηχάνημα τοποθετήθηκε έξω από το ιατρείο της κοινότητας Γοργογυρίου. Με συγκίνηση ευχαριστούμε: την σύζυγο τού ΘΩΜΑ ΓΚΟΒΙΝΑ κ. Αγορή, τα παιδιά του, και τα εγγόνια του με τις οικογένειές τους για την πολύτιμη δωρεά προς στους κατοίκους του χωριού και όχι μόνο.









ΕΡΩΤΑΣ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ η επιλογή έγινε από τον Επικούρειο Πέπο. [Γκοβίνα Σπυρίδωνα]

Μίνα και Λόλα.
Φίλες και Φίλοι, συναθλητές της Ουτοπίας OHAYO, όσοι από τους επισκέπτες αυτού του ιστολογίου δεν έχετε επισκεφθεί το Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι σας προτρέπω να το κάνετε σύντομα. Πάμε τώρα στην ουσία της ανάρτησης, μιας ανάρτησης που θα είναι και πάλι αφιερωμένη στην ποίηση, ίσως κάποια/ος πει, γιατί πάλι ποίηση?  Φίλη/ε εσύ που το σκέφτηκες είσαι σε λάθος ιστολόγιο! βγες γρήγορα γιατί υπάρχει κίνδυνος να ''μολυνθείς''. Θα κάνω λοιπόν και σήμερα ό,τι κάνω στις τελευταίες αναρτήσεις, δηλαδή να συνοδεύω το κείμενο, με φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων.

''Τότε η ανθρώπινη καρδιά άρχισε να βρίσκει πολυποίκιλες εκφράσεις για τη χαρά που προκαλεί η ομορφιά των λουλουδιών, για το θαυμασμό που προκαλεί το κελάηδημα των πουλιών, για την απαλή χαρμολύπη όταν διαβάζουμε ποίηση, και για τη λυπηρή συμπάθεια  που προκαλεί η σύντομη ζωή της πρωινής δροσιάς. Έτσι όπως είναι αναγκαίο να κάνουμε το πρώτο βήμα για ένα μακρινό μας στόχο κι ύστερα να πάμε μήνες και χρόνια μακριά, έτσι όπως από το μόριο της σκόνης βαλμένο σε άλλο και σε άλλο μόριο γίνονται τα ψηλά βουνά, τόσο ψηλά που οι κορφές τους χάνονται μέσα στα σύννεφα, που κινούνται στον ουρανό, έτσι σιγά-σιγά πλήθυναν και οι στίχοι μας. Ριγούσαν πάντα οι καρδιές των ποιητών, όταν την ώρα των ανοιξιάτικων πρωινών θαύμαζαν τα κύματα των λουλουδιών, ή όταν τα φθινοπωριάτικα βράδια άκουγαν τον ψίθυρο των φύλλων που έπεφταν, ή όταν αντίκριζαν μελιστάλαχτους κι ερωτικούς οφθαλμούς.


Σήμερα θα ξεκινήσω με ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ.
Tο νερό, μαθαίνεται απ' τη δίψα.
Η στεριά-από το αρμένισμα στα Πέλαγα.
Η Έκσταση-απ' την οδύνη.
Η Ειρήνη, απ' των πολέμων της το χρονικό.
Η Αγάπη, απ' του τάφου το ανάγλυφο.
Ο 'Ερωτας από τις κρυφές ματιές.

Να έχεις του νούφαρου τα πόδια
Να έχεις το φτέρωμα πουλιού
Γιατί είσαι από μέρη ξακουσμένα
Που δεν τα έχω καν στο νου.

Διαλέγει τη δική της συντροφιά η ζωή-
Μετά- κλείνει την πόρτα-
Κανένας άλλος μην προβάλει-
κι αλλοίμονο  αν έχει κάνει λάθος.

Της έδειξα τα μυστικά-φιλιά του πρωινού-
και το σκοινί, τις νύχτες ν' ανεβαίνεις-
Από τότε τα χείλη της συνέχεια νοσταλγώ-
Και τώρα κομμάτια έχω κάνει τη ζωή μου.

Όταν χαμογελάς, εγκάρδιο φέγγος
Επάνω στην Κοιλάδα απλώνει-
Θαρρείς η φλόγα ενός βεζούβιου
που αφήνει τη χαρά του να φανεί.

Τέσσερα Μάτια- σ' ένα έρημο χωράφι-
Δίχως Τάξη
Η σκοπό, ή δράση φανερή-
στην ίδια θέση!
Ερωτευμένα.

Αν εμποδίσω να ραγίσει μια Καρδιά
Μάταια δε θα ζω
Αν στάξω λάδι στην πληγή
Η αν θα σβήσω έναν Καημό
Η αν συντρέξω ένα αδύναμο πουλάκι
Για τη φωλιά να βρει τον γυρισμό
Μάταια δε θα ζω.


Μελισσάνθη! Περιμένω να φανείς!
Έλεγα μόλις χθες
Σε κάποιον γνώριμό σου
Πως ήταν για να 'ρθεις.

Δε σπάζει με την πέτρα η καρδιά
Ούτε και με Ραβδί-
Παρά, με της ματιά σου το μαστίγιο
Που μόνο εγώ έχω δει.
ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ


Και τώρα συνεχίζω με WALT WHITMAN
Mη ταράζεσαι-να νοιώθεις άνετα μαζί μου-
είμαι ο Γουόλτ Γουϊτμαν, ερωτικός και
λάγνος όπως η φύση.
Όσο ο ήλιος δεν σε αποκλείει δεν θα σε
αποκλείσω ούτε εγώ.
Όσο τα νερά δεν θα αρνούνται να λάμπουνε
για σένα οι φυλλωσιές να σου ψιθυρίζουν,
ούτε τα λόγια μου θα αρνηθούν να λάμπουνε
και να σου ψιθυρίζουν.
Κορίτσι μου σου δίνω ένα ραντεβού
και σου ζητώ να ετοιμαστείς ώστε να είσαι
αντάξια για να με συναντήσεις.
Και σου ζητώ να μη με ξεχάσεις μέχρι να έρθω.
Μέχρι τότε σε χαιρετώ με μια ματιά
γεμάτη σημασία ώστε να μη με ξεχάσεις

Ιδού τα πιο εύθραυστά μου φύλλα κι 
ωστόσο τα πιο ανθεκτικά
Ιδού μέσα στη σκιά τους κρύβω τις 
σκέψεις μου,
ούτε κι εγώ ο ίδιος τις εκθέτω
Κι ωστόσο αυτές οι ίδιες με εκθέτουν
περισσότερο απ' όλα τα αισθήματά μου.

Αυτή τη στιγμή γεμάτος πόθο 
και σκέψεις
σκέφτομαι αγαπημένα πρόσωπα
Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν 
κι άλλοι
άνθρωποι σε πολλές χώρες
γεμάτοι πόθο και σκέψεις
Έχω την πεποίθηση ότι το 
βλέμμα μου
μπορεί να πάει και να τους φτάσει
στη Γαλλία, στη Φινλανδία, 
στην Ιταλία,
στη Νορβηγία, στο Γοργογύρι.
στην Ιαπωνία, στη Νότια Αφρική,
ΓΟΡΓΟΓΥΡΙ
Προς εσένα παλιά αγάπη!
Εσύ ασύγκριτη, παθιασμένη, 
παλιά αγάπη
Εσύ αυστηρή, ανελέητη, 
γλυκιά αιτία
Αξέχαστη στο διάβα του χρόνου
Για σένα αυτές οι ωδές
Για σένα όλες οι απαγγελίες 
των ποιημάτων στην Αυλή των
θαυμάτων. Όλα περιστρέφονται 
γύρω από 'σένα.
WALT WHITMAN

Και τώρα λίγα Ιαπωνικά Ποιήματα.
Το φεγγαρόφωτο στα πόδια 
του κρεβατιού
μοιάζει παγωνιά που έπεσε 
στο πάτωμα
Σηκώνω το κεφάλι κι αντικρίζω
το λαμπρό φεγγάρι
Το χαμηλώνω κι ονειρεύομαι πως
είμαι στην αγκαλιά σου. (ΛΙ ΠΟ)

 Αν ήξερα πως θα 'κρουαν
τα γεράματα
Θα σφάλιζα την πόρτα
Και θα φώναζα
Κανείς!

Θα 'θελα να τον έκρυβα
Όμως τόσο ξάστερος
Δείχνει στην όψη μου
Ο έρωτας
Που με ρωτούν οι άνθρωποι
Μα, δε σκέφτεσαι τον κόσμο?

ΤΑ'Ι'ΡΑ-ΝΟ ΚΑΜΕΜΟΡΙ

Φέγγος αστραπής
Στο ζόφο λάμπει
Φωνή ερωδιού

Κορυδαλλός
Ολημέρα τραγουδάει
Και δε σώνεται η μέρα

Κοπελούδα
Τόσο λιγνή
Με λυγμό κι έρωτα

Όταν ένα πουλί περνά
Σαν το φεγγάρι
Ένας έρωτας σβήνει στο νερό.
MATSOUO MPASAOO

Απόψε φέγγει το φεγγάρι
όπως εκείνη τη βραδιά
όπως και τότε είναι
Αύγουστος ξανά.

Μονάχα εγώ δεν είμαι
αυτό που ήμουν τότε,
μονάχα εγώ δεν είμαι
όπως ήμουν εκείνη τη φορά.
Αριουάρε-Νο-Ναριχίρα

Οι άνθρωποι μιλούν για μας
λένε κρυφά, πως σ' αγαπώ,
κρυφά πως μ'αγαπάς
Δεν ξέρω για σένα-
μα εγώ έχω καημό στα στήθια
Αριουάρα-Νο-Μοτοκάτα

Στις όχθες του Κεφαλοπόταμου
έσκυψα να πιω νερό
ένας αέρας με μανία αρπάζει τη ματιά σου
Δεν θα χαθεί έτσι κι η αγάπη ξαφνικά?
Pepe-Poof

Για σένα και μόνο πήγα
στο ανοιξιάτικο λιβάδι
για να συνάξω των πρώτων
μπουμπουκιών το χάδι
Νίνα-Νο-Μικάντο

Ψηλά μέσα στα σύννεφα
ένα χρυσάνθεμο άσπρο.
Η μήπως έλαμψε με άσπρο
φως ένα άστρο?
Φ-Νο-Τοσιηγιούκι

Μου είπε: Θα 'ρθω
αμέσως μόλις θα μπορώ
Κι εγώ ακόμα περιμένω
σήμερα πια δεν απορώ για το πόσο
μακρές είναι οι νύχτες του Αυγούστου.
Μοναχός Σοσέϊ

Είναι μάταιο να γράφεις πάνω στο νερό
που ρέει. Τα γράμματα θ' αρχίσουν το
χορό. Κι ακόμα ματαιότερο να γράφεις
πάνω σε μια καρδιά που δεν θέλει πια
να σ' αγαπά. Fuji Tomo Kazu


Eσένα τόσο πολύ σε σκέφτομαι
που στον ύπνο μου έβλεπα τη μορφή σου.
Αν το 'ξερα πως ήταν όνειρο
δεν θα 'θελα ποτέ να με ξυπνήσουν.
Όνο-Νο-Κοματσιή

Αν τύχει και κάποιος σας ρωτήσει
που είμαι τώρα, να του πείτε την αλήθεια.
Στον Κεφαλοπόταμο κάνει τον ψαρά,
μαζεύει αλάτι, βγάζει φύκια, και
γράφει ποιήματα πάνω στο νερό.

Pepe-Poof-Fuji Tomo Kazu.
Επιμέλεια Ανάρτησης: Επικούρειος Πέπος.

Η αρχαία ελληνική κοινωνία δεν ήταν τυχαίο που μεγαλούργησε. Δεν ήταν τυχαίο που νίκησε όλους τους μεγάλους τράννους. Δεν ήταν τυχαίο που έστησε Θερμοπύλες για να τους σταματήσει και τους νίκησε σε Μαραθώνες. Τίποτε δεν είναι τυχαίο σ' αυτόν τον κόσμο. Από τύχη κανένας δεν βρέθηκε ψηλά στον Όλυμπο. Πρέπει να ξεκινήσεις "σκαρφάλωμα" μιας ολόκληρης ζωής, για να βρεθείς εκεί. Το ίδιο συμβαίνει και με τις κοινωνίες. Καμία δεν διέπρεψε επειδή έτσι "έτυχε". Οι κοινωνίες αποφασίζουν μόνες τους για τους στόχους τους και στη συνέχεια "παράγουν" τους πολίτες που επιθυμούν, για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί. Η αρχαία ελληνική κοινωνία ήταν διάσημη και λαμπερή, γιατί ήταν φιλόδοξη. Αναγκαστικά λοιπόν φιλόδοξους πολίτες "παρήγαγε". Τέτοια πρότυπα έδινε στα παιδιά της.
 Σας χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο FUJI TOMO KAZU

Άραγε σήμερα 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020 πόσα από αυτά τα κορίτσια ασχολούνται με την Ποίηση; Η Κορνηλία σίγουρα όχι, για τις υπόλοιπες δεν γνωρίζω. Μακάρι να έχουν κρατήσει κάτι μέσα τους και με την πρώτη ευκαιρία να επιστρέψουν στις πηγές της Ποίησης για να δροσιστούν. Ποτέ δεν είναι αργά.
Η ποίηση πρέπει να είναι σπουδαία και καθόλου ενοχλητική,
κάτι που θα μπαίνει στην ψυχή του καθενός και δεν θα την
ξαφνιάζει με αυτό το ίδιο, αλλά με το θέμα του.
 Τ.Κήτς
 


Η ποίηση πρέπει να εκπλήττει με κάποια λεπτή υπερβολή,
και όχι με το ασυνήθιστο. Πρέπει να δημιουργεί στον
αναγνώστη την εντύπωση ότι είναι η έκφραση των δικών του
υψηλών σκέψεων, που θα πρέπει να μοιάζουν περισσότερο
με ανάμνηση. 
Τ. Κήτς.
Εάν το ποίημα δεν γεννιέται με την ίδια φυσικότητα των
φύλλων πάνω στα δέντρα, είναι καλύτερα να μην γεννιέται
καθόλου. Τ. Κήτς.

Η Αγάπη και η ποίηση είναι η θρησκεία μου,
θα μπορούσα να πεθάνω γι' αυτήν. Τ. Κήτς.
 
Εσύ που είσαι ποιητική, γιατί θλιμμένη
Τη μουσική ακούς? Η χάρη με τη χάρη
Κι η γλύκα με τη γλύκα χαίρονται. Γιατί
άραγε της ηδονής η θλίψη σ’ έχει συνεπάρει?

Το αποσταγμένο άνθος μέσα στο χειμώνα
Κρατά τη γλύκα του κι ας χάνει την εικόνα.
Απ’ ότι επλάστει  ωραίο θέλουμε καρπό
Να ‘ναι το ρόδο σου αθάνατο στη φύση.

Εσύ, που κόσμημα του κόσμου είσαι τώρα
Και σαν προάγγελος της άνοιξης θαμπώνεις,
Δέξου το άνθος μου στην καρπερή σου ώρα
Και σαν τα ραδιοκύματα πάρε με μαζί σου.

Είσαι καθρέφτης μιας όμορφης Θεάς, κι εκείνη
Βλέπει σ’ εσένα της ζωής της τον Απρίλη
Κι απ’ τα παράθυρα τα’ ουρανού που σβήνει
Η τωρινή σου λάμψη, ω! Θεά πάλι θ’ανατείλει.

Απ’ το γενναιο κληροδότημα της φύσης
Μόνο οι ερωτευμένοι δανείζονται αδρά.
Κι αν συναλλάσσεσαι μ’εσένα μόνο, κλέβεις
Του εαυτού σου τη γλυκιά περιουσία.

Κάποτε καίει ο επουράνιοςοφθαλμός
Και της χροιάς του ο χρυσός συχνά θαμπώνει,
κάποιος μοιραίος του καιρού αναπαλμός
την ομορφιά της ομορφιάς απογυμνώνει.

Μα εσύ αιώνιο θα έχεις καλοκαίρι
Κι η ομορφιά σου δεν θ’ απαλλοτριωθεί,
Δεν θα επαίρεται ο Άδης πως σε ξέρει.
Καθώς θα γράφεσαι στου χρόνου την πληθύ.

Τέτοιο είναι για μένα της αγάπης σου το κλέος
Που δεν τα’ αλλάζω ούτε με σκήπτρο βασιλέως.
Φθονώ τα πλήκτρα που σκιρτώντας από ρίγος
Φιλούν τις ρώγες των δαχτύλων σου.
Ουιλιαμ Σαίξπηρ Σονέτα.
Ευλογημένη η μέρα που γεννήθηκες Ρόδο μου
Είθε ν’ανθίζουν πολύ καιρό τα ρόδα στα 
μαγουλά σου, Είθε οι ευωδιές του παραδείσου 
να γεμίζουν τα ρουθούνια σου

Είθε η ζωή σου να είναι μέλι και γάλα.
Επικούρειος Πέπος. 
 

Αριστερά πάνω ο Mr Pepos με την
Μελισσάνθη στο ακρωτήρι της
καλής ελπίδας το 2006 ευχαριστούμε
Denice, ευχριστούμε Derrick.


Mr Pepo, o έρως χρόνια δεν κοιτάζει
Στον άπραγο το νεαρό, αλλά
Και σ’εκείνον πούχει ασπρίσει.

Αν μπορούσαν σαν πουλάκια
Τα κορίτσια στα κλαδάκια
Μέρα νύχτα να πετούν
Κλώνος να γενώ ποθούσα
Τις πανώριες θα καλούσα
Στα κλαδιά μου νάνεβούν.

Στα φύλλα ενός βιβλίου ένα λουλούδι
Ξερό, λες πως γαλήνια κοιμάται,
Δεν έχει μυρωδιά, χρώμα και χνούδι
Έχει όμως κάτι από σένα να θυμάται.
Αριστερά τρία μέλη της ΟΚΡΑ στο 
ΛΟΥΒΡΟ το 2008 Mr Pepos,
Dolenthia, and Jiim Adams
όλα ήταν μαγικά. Πόσο τυχεροί ήμασταν 
και δεν το γνωρίζαμε, το να επισκεφτείς 
4 φορές το Παρίσι με αγαπημένα πρόσωπα
από 10 έως 15 μέρες την κάθε φορά δεν 
είναι κάτι που το κάνουν πολλοί. Να γιατί
λέω πως ήμασταν τυχεροί, πολλοί τυχεροί.
Πούσκιν

Κάποτε στην Αυλή των Θαυμάτων ηχούσε 

μια σειρήνα, Μόνο μία, η Ποίηση.

Από τότε όλο το έδαφος του ψυχισμού μου,

Όλο και πιο γρήγορα γυρίζει το τιμόνι μέσα μου.

 Pepe-Poof
Α, ποιος ξέρει, ποιος ξέρει,
Αν δεν έφυγα κάποτε, πριν από σένα,
Από μια αποβάθρα. Αν δεν άφησα, μια ζεστή αγκαλιά΄
Στον πλάγιο ήλιο της αυγής, ποιος ξέρει?
Ποια ακτή? Ποια αποβάθρα? Ποια αγκαλιά?
Που μέσα μας η σκέψη αρρωσταίνει,
Και μένει στην ψυχή μας ένας μεγάλος έρωτας
Μια γεμάτη θάλασσα συναισθημάτων.

Πιο τακτικά τώρα με πιάνει το παραλήρημα των ποιημάτων.
Διεισδύουν μες στο κορμί μου οι λέξεις και οι στίχοι,
Η Αυλή των Θαυμάτων πλημμυρίζει τις αισθήσεις μου,
Κι αρχίζω να ονειρεύομαι τις μούσες της λογ-ο-ποταμών.
Φερνάντο Πεσσόα.

Κρατήστε μέσα σας τις όμορφες στιγμές

Που ζήσατε πηγαίνωντας προς την Ιθάκη

Και πορευθείτε στη ζωή σας με το άρμα

Της αγάπης, και οδηγό την ποίηση.14/08/06

Ζητώ ταπεινά συγγνώμη από τους φίλους μου,

Που τόλμησα να ονειρευτώ, σ’αυτούς τους

Χαλεπούς καιρούς. PepePoof.


Λουλούδι ανάστασης, ζωής σταφύλι,
Κυρά της αστραπής και της αυγής,
ρόδα των γιασεμιών, ροδόσταμο των στεναγμών,
γραφή θαλάσσης πάνω στον βασάλτη,
γραφή του ανέμου πάνω στην έρημο,
μια διαθήκη του ήλιου, ρόδι, στάχυ
όψη εφηβική, της νιότης μου καημός
ω! ζωήόση έζησα κι όση θα ζήσω
τα χείλη μου θα μνειμονέυουν τα’ονομά σου.
Φερνάντο Πεσσόα.
Σβήνουν οι αναμνήσεις
Όπως τα σπίτια στη στεριά
Που αφήνει πίσω η θάλασσα
Σαν το βαπόρι ξεκινά

Καρδιά μου
Ανοίγεις απαρχής
Σαν την αμυγδαλιά
Τον μήνα Μάρτη

Ας το μπουμπούκι
Μόνο του
Να κάνει
Τον καιρό του
Μύρησε τότε
Τα’ άρωμα
Και δρέψε
Τον καρπό του
Μαρίνα-Ειρήνη

Χωρίς μεσάνυχτα και
δίχως μεσημέρι
στο υπέρτατο μαύρο
της Ειμαρμένης
ακμάζει πάντα προς
τα ύψη ο έρωτας.
Νίκος Καρούζος

Ο έρωτας είναι πρωινή δροσιά
που σε λίγο στεγνώνει
κι απομένει μουσική δυστυχία
στα πέρατα.
Ο έρωτας είναι μέσα στη μνήμη
μα η αγάπη όχι.
Σκοπεύουμε λοιπόν στην αθανασία.
Νίκος Καρούζος.

Μια παρουσία σαν ξαφνικό τραγούδι,
Σαν άνεμος που τραγουδά στις φλόγες,
Δυο μάτια που τον κόσμο μετεωρίζουν
Μ’ όλα τα πέλαγα και τα βουνά του,
Σώμα από φως που φίλτραρε ο αχάτης,
Μηροί από φως, κοιλιά από φως,
Είναι η κοιλιά σου ηλιόλουστη πλατεία,
Τα στήθοι σου ναοί όπου τελούνται
Του αίματος τα παράλληλα μυστήρια
Σαν τον κισσό οι ματιές μου σε σκεπάζουν
Είσαι μια πόλη πελαγοζωσμένη,
Ένα οχυρό που έχει το φως διχάσει.
To θεϊκό γλυπτό αριστερά βρίσκεται στο Μουσείο
ORSAY στο Παρίσι, αξίζει το κόπο να πάτε μόνο
και μόνο για να θαυμάσετε αυτό το μοναδικό γλυπτό.
Επιμέλεια Ανάρτησης: Επικούρειος Πέπος.
ΟΙ φωτογραφίες ανήκουν στην συλλογή του Fuji Tomo Kazu.