Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

8.3.20

Πολλά και διάφορα από τον ανιχνευτή όμορφων και διδακτικών ιστοριών τον ουτοπιστή Fuji Tomo Kazu

Αγαπητή/ε φίλη/ε αν δεν γνωρίζεις κάτι για τον 'Έλληνα Πόπλιο Ερέννιο Δέξιππο αξίζει τον κόπο να διαβάσεις το πιο κάτω κείμενο.
🌜🌛
Μια επίθεση που δέχτηκε η Αθήνα στην αρχαιότητα και που δεν είναι ευρέως γνωστή είναι η επιδρομή των Ερούλων το 267 μ.Χ.
😾😾
Οι Έρουλοι ήταν ένα γοτθικό φύλο που κατέβηκε από το βορρά. Η επιδρομή που βίωσε η Αθήνα από την επίθεση των Ερούλων ήταν τόσο καταστροφική, ώστε η ευημερία της πόλης φέρεται να διακόπηκε ξαφνικά και ίσως να χρειάστηκε και ένας αιώνας ώστε να μπορέσει η πόλη να ανακάμψει. Ουσιαστικά, αυτή η επίθεση σήμανε το τέλος μιας μεγάλης αρχαίας πόλης, η οποία μετατράπηκε αιφνιδίως σε μία πολύ μικρότερη.

Η επίθεση των Ερούλων


Οι Έρουλοι έφτασαν στην Αθήνα από τη θάλασσα και κατέλαβαν την πόλη για σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς όμως να εγκατασταθούν μόνιμα εκεί. Στόχος τους ήταν να προκαλέσουν όσο μεγαλύτερη αναστάτωση μπορούσαν και να αρπάξουν μεγάλη λεία από την επιδρομή τους. Εκείνη την εποχή υπολογίζεται πως στην Αθήνα πρέπει να ζούσαν γύρω στις 28.000 πολίτες και δεν διέθετε οργανωμένο στρατό.
🌹💐
Παρά το γεγονός πως στην Αθήνα δεν υπήρχε οργανωμένο στρατιωτικό σώμα, ωστόσο ένα σώμα από 2.000 Αθηναίους με επικεφαλής το ρήτορα και ιστορικό Πόπλιο Ερέννιο Δέξιππο, φαίνεται πως έστησε ενέδρα στους Ερούλους στο όρος Αιγάλεω και έτσι κατόρθωσαν να τους απωθήσουν.

Οι Έρουλοι μεταξύ των άλλων καταστροφών που προξένησαν στη Αρχαία Αγορά, προκάλεσαν επίσης σημαντικές πληγές στη βιβλιοθήκη του Πανταίνου και στη βιβλιοθήκη του Αδριανού. Επίσης, σύμφωνα με τον Τραυλό, οι βάρβαροι επιδρομείς κατέλαβαν την Ακρόπολη και πυρπόλησαν τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο. Συγκεκριμένα, από την πυρπόληση κάηκε η ξύλινη στέγη του σηκού του Παρθενώνα και του οπισθοδόμου, όπως επίσης και το άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου.

Η καταστροφική μανία των Ερούλων έλαβε τέλος με την εκδίωξή τους από την πόλη. 
🌜Ο Πόπλιος Ερέννιος Δέξιππος, λοιπόν, ένας άνθρωπος των γραμμάτων σε ηλικία 60 ετών προστάτεψε και έσωσε την Αθήνα από την επιδρομή των βαρβάρων.🌛
Ευχαριστούμε Πόπλιε, τι κρίμα που οι Έλληνες αντί να δώσουμε το δικό σου όνομα, και όλα τ' άλλα των Ελλήνων στα παιδιά μας, π.χ. Ορέστη, π.χ. Νεφέλη, τους δίνουμε ονόματα που κάθε άλλο παρά Ελληνικά είναι. 
Ας αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας. 
Πηγή: Χιώτη Λαμπρινή: Η ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΕΡΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (267 μ.Χ.)
Σε χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο CEO της ΟΚΡΑ Επικούρειος Πέπος 🎨.

🌜🌛
Ως καληνύχτα ένα ποίημα.
ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Τώρα πια,
στην πατρίδα, στο παλιό μου πατρικό
σπιτικό,
που ο καιρός και η εγκατάλειψη αλίμονο
τόχουνε σχεδόν ρημάξει,
τώρα, λέγω, πια
η ζωή μου βάρκα με χωρίς κουπιά
σαν σε απάνεμο λιμάνι
θε ν' αράξει.
🌹💐
Θα κυλούν γαλήνια οι ώρες στην ατμόσφαιρα,
θα κυλούν γαλήνια οι ώρες στην ψυχή μου.
🌹💐
Και στις αγριόχηνες που το έαρ θα περνάνε
για να πάνε
προς τις χώρες του βορρά σαν κάθε έτος,
όταν φιλικά θα με ρωτάνε
"έρχεσαι μαζί μας; έρχεσαι μαζί μας;"
θα τις απαντώ χαμογελώντας
"όχι φέτος, όχι φέτος..."
🌹💐
Κι έτσι οι μήνες θα περάσουν, ω χαρά μου
κι όλα οστά σάρκες θε να πάρουν
ως δεν έλπιζα ποτέ μου
της γαλήνης τα όνειρά μου.
🌹💐
Όμως, Θε μου,
πώς φοβάμαι πως την άνοιξη την άλλη
σαν ξαναπερνάνε οι αγριόχηνες και πάλι
για να πάνε
προς τις χώρες του βορρά σαν κάθε έτος,
σαν θα τις φωνάξω μ' αγωνία
"πάρτε με μαζί σας, πάρτε με μαζί σας",
πώς φοβάμαι μήπως τώρα πια αντιθέτως
μ' απαντάνε με ειρωνεία:
"όχι φέτος, όχι φέτος..."

ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ.


Καμιά φορά, ο Επίκτητος αναφερόταν με δυσπιστία στον θεσμό του γάμου υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια συμβίωση «βγάζει από μέσα μας τον χειρότερό μας εαυτό». Πίστευε πολύ στη φιλία, αλλά δεν πίστευε ότι μπορούν δύο σύζυγοι να είναι φίλοι. Ο γάμος, έλεγε, είναι μια τρομερή διάσπαση από την καλή ζωή. Το να ασχολείσαι καθημερινά με μικροπράγματα τα οποία οι σύζυγοι συσσωρεύουν (καμιά φορά επιδεικνύοντας έξαλλη καταναλωτική συμπεριφορά) και το να ανησυχείς με το τι κάνει το παιδί σου (αν έφαγε ή αν άργησε να γυρίσει σπίτι) μπορεί να γίνει σκέτη αγγαρεία. Η συνεχής συναισθηματική προσοχή που απαιτείται από τους συζύγους μπορεί να αποβεί μεγάλο βάρος. Οι σοφοί δεν πρέπει να ανησυχούν και να κατατρίβονται με τις ασήμαντες λεπτομέρειες της οικογενειακής ζωής. Ο Επίκτητος ήταν υπέρ του γάμου μεταξύ δυο φιλοσόφων, όπως στην περίπτωση των Κυνικών Κράτη και Ιππαρχίας, που ζούσαν απέριττα, χωρίς σπίτι ή υπάρχοντα, χωρίς να αναλώνονται σε τσακωμούς για το ποιος θα πλύνει τα πιάτα.
Το ζήτημα, όπως μπαίνει στον σύγχρονο κόσμο, είναι η σωστή επιλογή συντρόφου και η απλή, χιουμοριστική και άνετη αντιμετώπιση της καθημερινότητας. Λέμε συχνά ότι η καθημερινότητα σκοτώνει τον έρωτα — αντί να πούμε ότι τον έρωτα τον σκοτώνει ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε την καθημερινότητα: η γκρίνια, οι απαιτήσεις, τα παράπονα, οι παρεξηγήσεις, οι όχι και τόσο ξεκάθαρες κουβέντες, οι υπόγειες αλληλοκατηγορίες, οι υποψίες.

61 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΩΙΚΟΥΣ

ΜΑΞ ΕΞΕΛΜΑΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: