Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

25.9.22

Η ΑΛΗΘΙΝΗ - ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΄΄ΑΜΑΡΥΛΛΙΔΑ'' Από τον συγγραφέα κ.ο.μ. Επικούρειο Πέπο.

Φίλες και φίλοι, αγαπητοί συνάδελφοι: ζωγράφοι, συγγραφείς, ιδαλγοί, ποιητές, νεφελοταξιδευτές, ουτοπιστές, αναρριχητές, φυσιολάτρες, περιπατητές, επικούρειοι, εθελοντές, θαλασσοπόροι, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, παραμυθάδες, βοτανολόγοι, Οκρίτες, λογίτισσες, κ.ο.μ. καλησπέρα.

Σκέφτηκα σήμερα να σας στείλω την πιο συγκλονιστική ιστορία του φετινού καλοκαιριού.

Ας αρχίσω όμως την υπόθεση από την αρχή.

Εδώ και αρκετά χρόνια επισκεπτόμουν τα παλαιοπωλεία στο Μοναστηράκι, έψαχνα να βρω παλιές γκραβούρες σχετικές με την Οδύσσεια, την Ιλιάδα και την παλιά Αθήνα.

Κάποια στιγμή ο φίλος που είχε το παλαιοπωλείο μου πρότεινε να ρίξω μία ματιά σε κάτι παλιά ημερολόγια.

Αρχικά δεν έδωσα και μεγάλη σημασία, όταν ξαναπήγα, ο παλαιοπώλης επέμενε να ρίξω ξανά μία ματιά στα παλιά λευκώματα γιατί κατά την άποψη του έκρυβαν θησαυρούς.

Πιο πολύ το έκανα για να μην του χαλάσω το χατίρι, πάρα από ενδιαφέρον για να αποκτήσω κάποιο από τα λευκώματα.

Ο ίδιος το κατάλαβε και μου πρότεινε ο ίδιος ένα που του είχε κάνει μεγάλη εντύπωση για τα πολύ ωραία γράμματα και για τις ζωγραφιές που είχε.

Όταν άκουσα για καλλιγραφία και ζωγραφική κάτι μου έκανε κλικ και αποφάσισα να το κρατήσω.

Δεν μου πήρε χρήματα, μου το έκανε δώρο για δύο λόγους απ' ό,τι μου είπε: 

Α) επειδή ήμουν καλός πελάτης αφού τακτικά αγόραζα διάφορες γκραβούρες και..

Β) γιατί θεωρούσε πως λόγω της αγάπης και του θαυμασμού που έτρεφα για τους καλλιγράφους και για τους ζωγράφους μπορούσα να εκτιμήσω το περιεχόμενο.

Το κράτησα, και κάποια στιγμή το ξεφύλλισμα του μ' έκανε να νιώσω μεγάλο θαυμασμό για την κοπέλα, κοπέλα ήταν αφού υπέγραφε ως "Αμαρυλλίδα" και δεν σας το κρύβω πως είχα αισθανθεί έντονα την επιθυμία να την γνωρίσω.

Δυστυχώς όμως - όπως καλά γνωρίζετε - στα λευκώματα όλα τα κορίτσια υπέγραφαν με ψευδώνυμο που σημαίνει πως δεν υπήρχε περίπτωση ανεύρεσης της κοπέλας που είχε γράψει ένα τόσο υπέροχο λεύκωμα με τις καταπληκτικές ζωγραφιές και κυρίως τις πλατωνικές ερωτικές περιπέτειες.

Την μεγάλη μου απορία για το πώς βρέθηκε στα χέρια του αυτός ο λογοτεχνικοζωγραφικός θησαυρός δεν μπόρεσε να μου την λύσει ο παλαιοπώλης γιατί το είχε εκεί πάρα πολλά χρόνια και δεν θυμόταν το πώς το απέκτησε.

Εκείνο που εισέπραττε κάποιος που διάβαζε -αδιάκριτα μεν, αλλά όχι παράνομα- το συγκεκριμένο λεύκωμα ήταν η αίσθηση πως η συγγραφέας θα πρέπει να είχε σίγουρα ένα λαμπρό μέλλον στη ζωγραφική, στη λογοτεχνία και στην επιλογή συζύγου.

Μη έχοντας τρόπο  να επικοινωνήσω μαζί της την θαύμαζα για τα ταλέντα της και ευχόμουνα να είχε καλή τύχη.

Διάβασα πολλές φορές εκείνο το λεύκωμα και κάποια στιγμή όταν συναντήθηκα με τον κορυφαίο φιλόλογο - συγγραφέα - δοκιμιογράφο Ηλία Γιαννακόπουλου τού το έδωσα, και τον παρακάλεσα να αποφανθεί αν όντως είναι ένας μικρός θησαυρός.

Η γνώμη του ειδικού μ' έκανε να εκτιμήσω την επιμονή του παλαιοπώλη και να κρατήσω αυτό το λεύκωμα ως κάτι σημαντικό. 

Όταν ο Ηλίας Γιαννακόπουλος ως κορυφαίος φιλόλογος δίνει εύσημα για ένα λογοτεχνικό κείμενο αυτό σημαίνει πως κρατάς στα χέρια σου κάτι σημαντικό.

Εις ό,τι αφορά τις ζωγραφιές έδειξα το λεύκωμα στην καταξιωμένη ζωγράφο διεθνούς φήμης την Αφροδίτη της Πιαλείας!!

Οι πίνακες της Αφροδίτης της Πιαλείας στολίζουν πολλά σαλόνια ψυχιάτρων γιατί έχουν θεραπευτικές ιδιότητες.

Όταν η Αφροδίτη της Πιαλείας είδε της ζωγραφιές του λευκώματος έμεινε βουβή για πολύ ώρα, σχεδόν είχε χάσει τη λαλιά της από τις ευρηματικές και εξαίσιες ζωγραφιές.

Ακόμα θυμάμαι τη φράση που μου είπε:

Επίκουρε κρατάς στα χέρια σου κάτι μοναδικό και ανεπανάληπτο!!

Και η δική της απορία ήταν για το πώς βρέθηκε αυτό το διαμάντι στα χέρια του παλαιοπώλη, μου πρότεινε και η ίδια να μου δείξει το δικό της λεύκωμα το οποίο όπως μου είπε δεν θα αποχωριζόταν ποτέ. Προθυμοποιήθηκε μάλιστα να με βοηθήσει να ψάξουμε να βρούμε την κοπέλα αλλά όταν της εξήγησα πως το μόνο στοιχείο που έχουμε είναι το όνομα "Αμαρυλλίδα"  κατάλαβε πως ήταν ανέφικτο να ελπίζουμε.

Κάποια στιγμή σκεφτήκαμε να πάμε στην εκπομπή "έχεις πακέτο" αλλά γρήγορα το βγάλαμε από το μυαλό μας γιατί δεν γνωρίζαμε το πώς θα το εισέπραττε η "Αμαρυλλίδα" και αν θα επιθυμούσε να πάρει το θέμα δημοσιότητα.

Η Αφροδίτη της Πιαλείας ως ειδική στη ζωγραφική μου επισήμανε την αξία των ζωγραφικών θεμάτων που κοσμούσαν το λεύκωμα, θεωρούσε πως η κοπέλα είχε μεγάλο ταλέντο στη ζωγραφική και πως θα έπρεπε να ψάξουμε στο λεξικό Ελλήνων καλλιτεχνών να δούμε μήπως κάποια ζωγράφος υπέγραφε με το όνομα "Αμαρυλλίδα".

Αυτό και έκανα, αγόρασα  τους τρεις τόμους και ξεφύλλισα όλες τις σελίδες αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε ζωγράφος με το ψευδώνυμο "Αμαρυλλίδα".

Αφού δεν κατάφερα τίποτα σχετικά με την έρευνα που έκανα αποφάσισα να κρατήσω στη βιβλιοθήκη μου αυτό το μικρό διαμάντι.

Επειδή αυτό το όνομα στριφογύριζε συνέχεια στο μυαλό μου πρότεινα στον αγαπητό μου φίλο από την εποχή της αγαπημένης ΟΚΡΑ τον Λευτέρη, τον ογκόλιθο της άμυνας τότε που η ΟΚΡΑ σάρωνε τα κύπελλα να ονομάσει την κόρη του "Αμαρυλλίδα" του Λευτέρη του άρεσε το όνομα, το συζήτησε και με την Βασιλική, πήραν και τις ευλογίες από το πατέρα Ευθύμιο και την ευλογημένη Βαγγελιώ και αποφάσισαν να την ονομάσουν Αμαρυλλίδα!!

Τελικά ο παπάς έκανε το θαύμα του και αντί για Αμαρυλλίδα έδωσε στο γλυκύτατο κοριτσάκι το όνομα Μαρίλια!!

Ενυ γουευ κάπου εδώ κλείνει το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας του λευκώματος, κι εμένα με βρίσκει να έχω στην βιβλιοθήκη μου το πολύτιμο αυτό ντοκουμέντο μιας άγνωστης κοπέλας η οποία άραγε πως να ήταν τώρα; Πόσο χρονών να ήταν άραγε σήμερα η Αμαρυλλίδα; Αυτά σκεφτόμουν κάθε φορά που έπιανα στα χέρια μου το λεύκωμα, και ειδικότερα το φετινό καλοκαίρι όπου με αρκετά βιβλία που πήρα μαζί μου στο χωριό ανάμεσα τους ήταν και το λεύκωμα της Αμαρυλλίδας.

Διαβάστε τώρα τη συνέχεια αυτής της αδιαπραγμάτευτα συγκλονιστικής ιστορίας.

Μέσα Αυγούστου μας επισκέφθηκαν στο χωριό ο Δήμαρχος "Μ" με την ψαροντουφεκού σύζυγό του και για λίγες μέρες αποφασίσαμε να επισκεφτούμε έναν πολύ αγαπημένο μας προορισμό, τον Άη Νικόλα στη Νάουσα.

Εννοείται πως τους έδειξα κι αυτούς το λεύκωμα της Αμαρυλλίδας και η πρώτη τους αντίδραση ήταν η κλασική!!

Ενθουσιασμός και απορία για το πώς κατέληξε αυτό το υπέροχο λεύκωμα στο παλαιοπωλείο. 

Επίκουρε πρέπει να ψάξεις να βρεις αυτήν την κοπέλα, θα είναι σημαντικό να της το παραδώσεις, ήλπιζαν κι αυτοί, όπως κι εγώ πως ήταν καλά στην υγεία της και πως με κάποιον μαγικό τρόπο θα την έβρισκα.

Αυτό το ταξίδι στη Νάουσα έκρυβε τελικά πολλές χαρές και όμορφες εκπλήξεις.

Στη Σιάτιστα συναντήσαμε την αγαπημένη μας Στέλλα, φίλη από την εποχή Μακρυγιάννη, ήταν τότε φοιτήτρια, σήμερα είναι καθηγήτρια στη Σιάτιστα.

Στην Κοζάνη συναντήσαμε τον φίλο μας τον Γιάννη, φίλος από την εποχή της θητείας στο Α' Σώμα Στρατού.

Στο πάρκο του Άη Νικόλα συναντήσαμε την Μνημοσύνη όπου μας ξενάγησε στο πάρκο και ζήσαμε μαγικές στιγμές.

Στην Βέροια συναντήσαμε τον στρατόφιλο Ντίνο Ράπτη, εκπληκτικός και διαχρονικός φίλος, και εξαιρετικός άνθρωπος.

Σε γενικές γραμμές αυτό το ταξίδι ήταν γεμάτο από μνήμες και όμορφες στιγμές.

Με τον δήμαρχο "Μ" είχαμε γνωριστεί στην Κοζάνη, στην πορεία γίναμε και κουμπάροι, του βάπτισα την γλυκιά, τρυφερή, ρομαντική, καλλιτέχνιδα κόρη, την πολυαγαπημένη μας Μαριάνθη.

Στην επιστροφή αποφασίσαμε να πάμε από Κατερίνη για να συναντήσουμε την γυναίκα του φίλου μας του Γιάννη που παραθέριζε στο εξοχικό τους στο Βαρικό.

Μας υποδέχθηκε με μεγάλη χαρά, αν και βλεπόμασταν για πρώτη φορά, είχε ετοιμάσει για μας, (τέσσερα άτομα) μεγάλη τράπεζα!!

Ευχαριστούμε Λένα, δεν είχαμε όμως αρκετό χρόνο και ανανεώσαμε το ραντεβού  μας σε μια καινούργια συνάντηση στο Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι όπου θα ερχόταν μαζί με τον Γιάννη.

Πράγματι αυτό συνέβη  στα τέλη Αυγούστου, η Λένα είχε ακούσει και διαβάσει πάρα πολλά θετικά σχόλια για το Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι από τις δύο εγγονές που σπουδάζουν στην όμορφη πόλη των Τρικάλων και θεώρησε πως ήταν μοναδική ευκαιρία.

Σαν ψέμα μου είχε φανεί πως θα υποδεχόμουν στο Μαγευτικό τον φίλο μου τον Γιάννη και την σύζυγό του.

1976 - 2020!! 

42!! Χρόνια μετά..

Υποδεχθήκαμε τους φίλους με μεγάλη χαρά και το βράδυ συμφάγαμε στην διεθνούς φήμης ταβέρνα που υπάρχει στο Μαγευτικό και Πανέμορφο Γοργογύρι 🎨

"ΤΑ ΧΑΣΑΠΑΚΙΑ"

Όταν επιστρέψαμε στο σπίτι το φεγγάρι λαμπερό και στολισμένο μας περίμενε πάνω από την αυλή των θαυμάτων.

Καθίσαμε και πίνοντας λίγο οίνο που είχα προμηθευτεί από τον κορυφαίο κρασοπαραγωγό Θανάση Τρικαλιώτη αρχίσαμε να λέμε πολλά και διάφορα.

Οι γυναίκες τα δικά τους, κι εμείς τα δικά μας.

Κάποια στιγμή ενώ μιλούσα με τον Γιάννη έπιασε το αυτί μου κάτι για λεύκωμα και νόμισα πως η Λαμπρινή ιστορούσε στη Λένα την ιστορία του δικού μας λευκώματος.

Πριν προλάβω να παρέμβω για να τους προτείνω να πάμε στην βιβλιοθήκη του ξενώνα για να τους δείξω το "δικό μας" λεύκωμα με προλαβαίνει η Λαμπρινή λέγοντας.

Επίκουρε, άκου την ιστορία της Λένας.

Όσο προχωρούσε η εξιστόρηση της Λένας εγώ καθόμουν σε αναμμένα κάρβουνα!!

Διαβάστε τώρα αυτά που είπε η Λένα.

"Όταν ήμουν στο γυμνάσιο, όπως όλα τα κορίτσια έτσι κι εγώ κρατούσα ημερολόγιο - λεύκωμα.

Είχα μια πολύ καλή φίλη που μοιραζόμασταν τα πάντα, αυτή γνώριζε το τι γράφω εγώ στο δικό μου λεύκωμα, κι εγώ τι έγραφε αυτή στο δικό της.

Κάπως έτσι περνούσε ο καιρός ώσπου κάποια στιγμή διέκρινα στη φίλη μου κάποια σημάδια ζήλιας!!

Στην αρχή δεν μπόρεσα να καταλάβω το γιατί, από κοινή μας φίλη έμαθα πως ο λόγος ήταν καλλιτεχνικός!!

Ζήλευε η Κατερίνα που το δικό μου λεύκωμα ήταν καλύτερα στολισμένο με εικόνες, σίγουρα τα δικά της γράμματα ήταν πιο καλλιγραφικά από τα δικά μου αλλά υστερούσε στη ζωγραφική. Εγώ ποτέ δεν έδωσα σημασία, και θεώρησα πως ήταν ένα καπρίτσιο ακόμα της κακομαθημένης φίλης μου. 

Συνεχίσαμε να κάνουμε παρέα και την επόμενη μέρα από μια μονοήμερη εκδρομή διαπίστωσα με μεγάλη μου λύπη πως δεν έβρισκα το λεύκωμα μου!!

Μίλησα στην Κατερίνα και στ' αλλά κορίτσια μήπως βρήκαν κάτι στην εκδρομή και η απαντήσεις ήταν όλες αρνητικές...

Όσο περνούσαν οι μέρες έπαψα πια να ελπίζω πως θα το βρω, ήμουν απογοητευμένη, ήταν για μένα ένα κομμάτι από τη ζωή μου, πέρασα μεγάλη στεναχώρια. Ως αποτέλεσμα αυτής της στεναχώριας ενώ ήμουν άριστη μαθήτρια εκείνη τη χρονιά είχα μεγάλη πτώση.

Ποτέ δεν μπόρεσα να ξεχάσω την απώλεια εκείνου του λευκώματος, αυτή ήταν και η αιτία που δεν συνέχισα. Δύο πράγματα με βασάνιζαν,

Α) το έχασα από δική μου αμέλεια;

Β) ή μου το έκλεψαν; Όταν κατέληγα στην δεύτερη περίπτωση το μυαλό μου αυτόματα πήγαινε στην Κατερίνα, αυτό όμως ήταν άδικο γιατί δεν είχα αποδείξεις και προσπαθούσα άμεσα να διώχνω αυτή τη σκέψη.

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα νιώθω πολύ πληγωμένη όταν θυμάμαι εκείνη την ιστορία.

Δυστυχώς η σκέψη που έκανα τότε πως μου το είχε κλέψει η Κατερίνα λόγω της ζήλειας της βγήκε αληθινή, πολύ αργότερα έμαθα από κάποιο αγόρι που ήταν τότε στην παρέα, πως αυτή ήταν η κλέφτρα.

-Για όση ώρα μιλούσε η Λένα εγώ και η Λαμπρινή είχαμε χάσει τη φωνή μας, στο μυαλό μας δύο λέξεις είχαν στρογγυλοκαθήσει για τα καλά: 

είναι δυνατόν;

Όταν η Λένα έκανε ένα μικρό διάλειμμα λόγω της συγκίνησης της δεν άντεξα και την ρώτησα.

-Λένα με ποιο ψευδώνυμο υπέγραφες στο Λεύκωμα;

"Α! Ξέχασα να σας το πω, υπέγραφα ως Αμαρυλλίδα!!!

Πέρασαν κάμποσα λεπτά μέχρι να συνέλθουμε εγώ και η Λαμπρινή, εντωμεταξύ οι φίλοι μας ανησύχησαν που μας έβλεπαν στην κατάσταση που ήμασταν και φώναξαν τον αδερφό μου για βοήθεια.

Όλη αυτή την ώρα κοιτούσαμε τη Λένα λες και ήταν εξωγήινη!!

Όταν ψιλοσυνήλθαμε πήραμε την Λένα και τον Γιάννη και τους πήγαμε στην βιβλιοθήκη.

Όταν τράβηξα από το ράφι το λεύκωμα και το αντίκρισε η Λένα ήταν σειρά της να χάσει τη φωνή της και τις αισθήσεις της.

Ευτυχώς πρόλαβε ο Γιάννης και την κράτησε στην αγκαλιά του γιατί θα σωριαζόταν στο πάτωμα.

Όταν συνήλθε δεν μπορώ να σας περιγράψω το τι έγινε, όταν δε τις εξήγησα το πώς βρέθηκε το δικό της λεύκωμα στα χέρια μου σταυροκοπιόταν όλο το βράδυ.

Θα σας πω μόνο τούτο, σήμερα ξαναβρήκα το τρίτο μου παιδί μας είπε η Λένα με δάκρυα στα μάτια.

Τελικά με έναν μαγικό τρόπο αποκαταστάθηκε η τάξη.

ΥΓ. Όταν επέστρεψε στην Κοζάνη και συνάντησε την Κατερίνα, της διηγήθηκε το περιστατικό και η Κατερίνα βουρκωμένη της ζητούσε συγγνώμη, ομολόγησε πως αυτή το είχε κλέψει. Δεν γνώριζε όμως το πως είχε καταλήξει στο παλαιοπωλείο, είχε αργότερα μια σχέση με κάποιο αγόρι όταν φοιτούσε στην Αθήνα και ίσως αυτός να το είχε πουλήσει στον παλαιοπώλη.

Φίλες και φίλοι να γιατί λέω πως στο Μαγευτικό, Υπέροχο και Πανέμορφο Γοργογύρι συμβαίνουν μεταφυσικά και μαγικά πράγματα.

Τώρα πια η φίλη μας η Λένα κρατάει στην αγκαλιά της πιο πολλές ώρες εκείνο το λεύκωμα απ' ό,τι τον Γιάννη.

Ελπίζω πως ο φίλος μου ο Γιάννης δεν ζηλεύει ώστε να φθάσει στο σημείο να εξαφανίσει για δεύτερη φορά το περιπετειώδες λεύκωμα.

Σας ευχαριστώ για τον κόπο που κάνατε να διαβάσετε αυτή την συγκλονιστική ιστορία μιας θερινής νυκτός.

Σας χαιρετώ με σεβασμό και Επικούρεια διάθεση ο δόκιμος Επικούρειος και δόκιμος άνθρωπος Επικούρειος Πέπος 🎨

Δεν υπάρχουν σχόλια: