Life for Life
"Το θαύμα δεν είναι πουθενά
παρά κυκλοφορεί μέσα
στις φλέβες του ανθρώπου!!!"


"Στης σκέψης τα γυρίσματα μ’ έκανε να σταθώ
ιδέα περιπλάνησης σε όμορφο βουνό.
Έτσι μια μέρα το ’φερε κι εμέ να γυροφέρει
τ’ άτι το γοργοκίνητο στου Γοργογυριού τα μέρη !!!"


ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ
Εμείς στο χωριό μας έχουμε ακόμα αυλές. Εκεί μαζευόμαστε, αμπελοφιλοσοφούμε,
καλαμπουρίζουμε, ψιλοτσακωνόμαστε μέχρι τις... πρώτες πρωινές ώρες! Κοπιάστε ν' αράξουμε!!!
-Aναζητείστε το"Ποίημα για το Γοργογύρι " στο τέλος της σελίδας.

4.4.23

'Ενα ποίημα αφιερωμένο στον Μπαρμπαγιάννη από τον Επικούρειο Πέπο, το ποίημα απάγγειλε η εγγονή του η 'Ελενα στα εννιάμερα του παππού της. Πρώτη δημοσίευση 21/09/2021

Φίλες και φίλοι καλημέρα, χθες είχαμε τα εννιάμερα του Μπαρμπαγιάννη, με αφορμή λοιπόν αυτής της εκδήλωσης ζήτησα την βοήθεια της Μούσας της ποίησης [Ερατώ] ώστε να μπορέσω να γράψω ένα ποίημα για τον θείο μου. Η Μούσα Ερατώ ανταποκρίθηκε στο δίκαιο αίτημά μου και συνέδραμε τα μέγιστα προκειμένου να γράψω το πιο κάτω ποίημα, χθες λοιπόν μετά την επιμνημόσυνη δέηση όταν επιστρέψαμε στο σπίτι της οικογένειας ζήτησα από τις εγγονές του θείου να απαγγείλει κάποια το ποίημα. Ο κλήρος έλαχε στην 'Ελενα την κόρη του Πλάτωνα και της Υακίνθης η οποία με πάθος και συναίσθημα έκανε μία καταπληκτική απαγγελία που μας συγκίνησε όλους. Πάμε τώρα στο μεταφυσικό μέρος της υπόθεσης, το βράδυ ήρθε στο όνειρό μου ο θείος μου, ήταν δακρυσμένος!!! Τον ρώτησα:

--Μπαρμπαγιάννη γιατί είσαι δακρυσμένος;

-- Ανεψιέ πως να μην είμαι δακρυσμένος μ' αυτό το πολύ όμορφο και βιωματικό ποίημα που έγραψες για μένα; Ειδικά εκεί που αναφέρεις για τον γαμπρό μου τον Χρήστο με συγκλόνισες!! Ήταν άδικο ανεψιέ αυτό που συνέβη στον γαμπρό μου, αυτόν τον πόνο δεν μπόρεσα να τον ξεπεράσω ποτέ. Θέλω επίσης να σ' ευχαριστήσω γιατί θυμήθηκες αυτό που σου είχα ζητήσει, δηλαδή να με αποχαιρετήσετε με το αγαπημένο μου τραγούδι. Ευχαριστώ επίσης την εγγονή μου την ΄Ελενα για την ανυπέρβλητη απαγγελία που έκανε.


-- Μπαρμπαγιάννη όλα καλά και άγια αυτά που λες, λύσε μου όμως την απορία: πως εσύ τα έχεις μάθει όλα αυτά τα γή'ι'να αφού όλοι μας ξέρουμε πως έχεις πεθάνει; 

-- Ανεψιέ καθ' οδόν προς τη χώρα των Μακάρων, η διαδρομή κρατάει 30 ημέρες, μπορούμε με έναν μαγικό τρόπο, που δεν μπορώ να σου αποκαλύψω να επικοινωνούμε με αγαπημένα πρόσωπα και να μαθαίνουμε το τι συμβαίνει πίσω μας. Σε χαιρετώ τώρα γιατί τελείωσε ο μαγικός χρόνος που είχα στην διάθεσή μου.

-- Σε χαιρετώ κι εγώ Μπαρμπαγιάννη, και σ' ευχαριστώ που επέλεξες εμένα για να μεταφέρω τα μεταφυσικά σου λόγια και συναισθήματα στ' αγαπημένα σου πρόσωπα.

Φίλες και φίλοι, Χριστιανοί και αλλόθρησκοι, θρησκευόμενοι και μη, αυτή ήταν η επικοινωνία που είχα με τον θείο Γιάννη, μη με ρωτήσετε πως και γιατί, γιατί ούτε κι εγώ γνωρίζω την διαδικασία, εξάλλου τι σημασία έχει; Αυτό που κρατώ εγώ είναι η παρέμβασή του στα δρώμενα.

🌲🌲🌲

Στης Μάνης τα ψηλά βουνά/

Με τα μεγάλα κάστρα/

Ο Μπαρμπαγιάννης πέρασε/

Και μίλησε με τ' άστρα.

🌲🌲

Ήταν ο πρωτομάστορας/

Και είχε για βοηθό/

Τον Χρήστο τον γαμπρό του/

Αγαπητό και άξιο σε όλο το χωριό.

🌲🌲

Κλάψτε βουνά της Μάνης/

Κλάψτε για τον Μπαρμπαγιάννη/

Γιατί πολύ σας λάτρεψε/

Και στον χορό σας βάνει.

🌲🌲

Μόνο για σας μας μίλαγε,/

Πότε, για την ομορφιά σας/

Και πότε για την άγρια όψη σας/

Και πάντα νοσταλγούσε αυτά που έζησε κοντά σας.

🌲🌲

Έλα όμως που ο Χάροντας τον ζήλεψε/

Και το κοντάρι αρπάζει/

Στον Μπαρμπαγιάννη δίνει μιά/

Και χάμω τον σωριάζει.

🌲🌲

Τρέχουν γιατροί και νοσοκόμοι/

Τον Μπαρμπαγιάννη για να σώσουν/

Γίνεται μάχη δυνατή μέσα στην εντατική/

Μα ο Μπαρμπαγιάννης δεν μπορεί άλλο να πολεμήσει/

🌲🌲

Γιατί είχε πολλές λαβωματιές/

Από του Χάροντα τις σαϊτιές/

Και λίγο πριν πεθάνει/

Ζητά από την Χαρόντισσα ένα τραγούδι να του βάλει που άκουγε στη Μάνη/

🌲🌲

Τι έχουν της Μάνης τα  βουνά και στέκουν μαραμένα/

Το άκουγε και στο χωριό/

Ήταν από τ' αγαπημένα/

Μ' αυτόν τον τρόπο πέθανε ο Μπαρμπαγιάννης το θεριό.


Επίκουρος ο Γοργογυραίος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: